کاهش 26 درصدی هزینه‌های ترخیص کالا

مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک کشور به ارائه توضیحاتی در خصوص این سامانه پرداخت و اعلام کرد که طبق آمارهای بانک‌های جهانی هر روز معطلی کالاهای وارداتی معادل یک درصد ارزش محموله، هزینه به دنبال دارد. وی ادامه داد: اگر حجم واردات کالا به کشور حدود 50 میلیارد دلار باشد، بدین شیوه حدود 280 هزار دلار کاهش هزینه‌های واردکننده را شاهد خواهیم بود. کرباسیان در عین حال تصریح کرد: البته برای عملکرد بهتر این سامانه نیاز است دستگاه‌های مختلف، همکاری کنند تا بدین ترتیب با الکترونیکی شدن این کار جلوی قاچاق کالا گرفته و بحث‌هایی مانند جعل و غیره کمتر شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم گفت: دستگاه های اجرایی کشور نگران پهنای باند مورد نیاز برای تحقق دولت الکترونیک نباشند. محمود واعظی افزود: هر دستگاهی نیاز به هر میزان پهنای باند برای بارگزاری اطلاعات نیاز داشته باشد آن را تامین کرده و کمبودها جبران خواهد شد. وی گفت: زیرساخت های لازم برای تحقق دولت الکترونیک به سرعت در حال آماده سازی است و هر دستگاهی می تواند اطلاعات خود را روی آن بارگزاری کرده و ارائه خدمت کند.
واعظی سیاست اصلی دولت یازدهم را تحقق دولت الکترونیک دانست و تاکید کرد: دولت الکترونیک را به گونه ای پیش خواهیم برد تا مردم هر لحظه و هر مکانی که نیاز به دریافت خدمت داشته باشند بدون نیاز به حضور آن را دریافت دارند. وزیر ارتباطات بخش مهم دیگر در تحقق دولت الکترونیک را آمادگی دستگاه های اجرایی دانست و بیان کرد: دستگاه های اجرایی باید خدمت های خود را به گونه ای طراحی و بارگزاری کنند تا مردم نیاز به مراجعه به سایر بخش ها نداشته و از یک مرجع واحد خدمت های خود را دریافت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *