«منظومه مشتری‌مداری» بانک ملت؛ بانکی برای تمام فصول

معصومه صالحی

به طور حتم طرح «منظومه مشتری‌مداری» بانک ملت را در سطح شهر بسیار دیده‌اید. «منظومه مشتری‌مداری» بانک ملت که در واقع منظومه کاملی از خدمات غیرحضوری این بانک محسوب می‌شود که با داشتن آن دیگر نیازی به حضور در شعبه نیست.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ بانک ملت که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بانک‌های ایران به شمار می‌رود؛ نیل به سرآمدی، تعهد به شناخت نیازهای روز مشتریان، ارائه خدمات قابل اتکا و راه‌حل‌های بانکی نوآورانه، تحقق بانکداری پایدار، خلق ارزش مستمر برای سهامداران با الگو گرفتن از تجربیات موفق جهانی و توسعه کسب‌وکارهای مولد را به عنوان ماموریت‌های خود؛ سرلوحه کار قرار داده است و تبدیل شدن به نمادی از نوآوری، ارزش‌آفرینی و سرآمدی از جمله اهداف مدنظر در چشم‌انداز این بانک به شمار می‌رود.

بانک ملت برای دوره 1401 تا 1404 اهداف و برنامه‌های استراتژیکی را در دستور کار خود قرار داده است که «تحول دیجیتال»، « مدیریت هوشمند اعتباری مبتنی بر آموزه‌های اقتصاد مقاومتی»، «ارتقاء تجربه مشتری و بهبود فرآیندها»، «توسعه سرمایه انسانی»، «سرآمدی پایدار» و «تعالی عملیات ارزی» از جمله این اهداف محسوب می‌شود.

این در حالی است که امروز بانک ملت در سال سوم این هدف‌گذاری با «منظومه مشتری‌مداری» تا حدود زیادی به اهداف مدنظر خود دست یافته و توانسته علاوه بر رفع نیاز مشتریان به انواع خدمات بانکی؛ در بسیاری از موارد حتی یک سر و گردن از رقبای خود در نظام بانکی پیشی بگیرد و جلوتر باشد.

استقرار سازمان جدید و مدل کسب‌وکار دیجیتال، توسعه پلتفرم دیجیتال و معماری جدید و توسعه اکوسیستم، تحقق الزامات اقتصاد مقاومتی، مدیریت بهینه ریسک اعتباری، بهبود تجربه مشتری، بهینه‌سازی فرآیندها و کانال‌های فروش، ارتقاء سطح بهره‌وری منابع انسانی، رشد میزان تعهد، رضایت، فرهنگ و رفتار مدنی، ارتقاء جایگاه رقابتی در شاخص‌های منتخب، مدیریت هزینه و رشد درآمدها، مدیریت سرمایه‏گذاری و دارایی‏های بانک، بهبود استحکام مالی، ارتقاء منابع ارزی، ارتقاء درآمدهای ناشی از فعالیت‌های ارزی، ارتقاء حجم حوالجات ارزی و … از جمله دستاوردهای بانک ملت در حوزه بانکداری تا به امروز است.

در همین راستا «پیشخوان الکترونیک»، «بانکداری ویدئویی»، «بانکداری اینترنتی»، «مگا بانک»، «فرا بانک»، «همراه بانک» و … از جمله خدماتی است که بانک ملت در منظومه مشتری‌مداری خود لحاظ کرده و تا به امروز هم موفق به کسب رضایت مشتریان و به خصوص سهامداران این بانک شده است.

به عبارتی دیگر با منظومه مشتر‌ی‌مداری بانک ملت می‌توانید در هر کجای این شهر و دیار که باشید؛ فعالیت‌های روزانه بانکی موردنیاز خود را به راحتی و در کمترین زمان انجام دهید.

بانکداری ویدئویی؛ خدمتی جدید از بانک ملت

در همین راستا بانک ملت در راستای تکمیل مجموعه محصولات فناورانه این بانک و کاهش مراجعه غیرضروری مشتریان به شعبه برای دریافت خدمات بانکی؛ به تازگی محصولی با استفاده از قابلیت‌های بانکداری ویدئویی طراحی و به مشتریان ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش «حفظ ارتباط و افزایش تعامل دوجانبه با وجود حذف مراجعه حضوری»، «امکان پاسخ به درخواست‌ها و ارائه مشاوره اختصاصی به مشتریان» و «کسب اطمینان از هویت واقعی مشتری در انجام عملیات بانکی با احراز هویت غیرحضوری (e-KYC)» از جمله مهمترین مزایای این محصول جدید دیجیتال بانک ملت است که اردیبهشت ماه امسال طی مراسمی با حضور مدیرعامل بانک رونمایی شد.

گفتنی است در این خدمت جدید بانک ملت که در گام نخست به مشتریان ارزنده بانک ارائه می‌شود و طی سال‌های آتی قابلیت عرضه به تمامی مشتریان را دارد؛ تمرکز اولیه بانکداری ویدئویی بانک ملت بر ارائه خدمات انتقال‌وجه و همچنین افتتاح‌حساب از طریق این درگاه است که انتظار می‌رود با استقبال متقاضیان تعداد خدمات ارائه شده در این بخش در آینده افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *