همایش تجلیل از کارآفرینان، معاونت سیاسی احزاب و تشکل‌های مردمی برگزار شد

همایش تجلیل از تشکل های مردمی سید ابراهیم رییسی با حضور و سخنرانی سردار مرتضی طلایی، مهماندوست و جمعی از کارآفرینان برتر ستادی، مجموعه اصناف کشور و معاونت سیاسی احزاب در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

به گزارش اقتصاد ملت ؛ اوندایش از مجریان همایش ضمن تشکر از حضور مدعوین اعلام کرد: امروز مفتخریم میزبان صدها کارآفرین برتر کشور در حوزه ستاد کشوری باشیم. وی از حضور مجموعه کانون کارشناسان رسمی دادگستری، تشکل ایرانیان خارج از کشور، مجموعه اصناف کشور و همچنین تشکل‌های بازنشستگان قدردانی کرد و گفت:  دغدغه ما در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فردی بود که مورد تایید مقام معظم رهبری باشد و مطالبه خود را مطالبه مردم بداند.

مجری همایش به گفتمانی از آیت الله رئیسی اشاره کرد و افزود: “دولت مردمی و ایران قوی” مطالبه تک تک مردم ایران در حوزه های اقتصادی است؛ مطالبه کسانی است که تحریم‌های ظالمانه را در چند سال اخیر تحمل کردند و به واسطه ویروس منحوس کرونا، معیشت خانواده را امروز با سختی می‌گذرانند‌.

وی بیان کرد: امروز مردم ایران به دنبال یک فرمانده راهبردی هستند تا مدیریت اجرایی کشور را متحول کند و خود جلوتر از همه با تشکیل بسیج عمومی و مردمی و  همچنین با استفاده بهینه از فرصت‌های پیش رو، آسیب‌ها و چالش ها را پشت سر بگذارد. این اتحاد زمانی حاصل می‌شود که مردم باور کنند برنامه‌ها و واقعیت‌های زندگی در برنامه‌های دولت لحاظ می‌شود.

دلاور سیامی از کارآفرینان برتر کشور در این همایش ضمن تشکر از کسانی که در جهت انتخاب شدن آیت‌الله رئیسی تلاش کردند، گفت: آیت الله رئیسی با روحیه جهادی در تلاش هستند که با امکانات و سرمایه‎های داخلی، اعتماد مردم را که بزرگترین سرمایه کشور در جهت حفظ نظام است، جلب کرده و سفره‌های مردم را رنگین‌تر کنند.

وی با بیان اینکه ایشان در تلاش هستند که مردم طعم خدمت و اخلاق را احساس کنند، افزود: آقای رئیسی و تیم شان قرار است یک ویرایش و پردازش و انقلاب مدیریتی را در مدت زمان ریاست جمهوری خود انجام دهند و با عملکردشان انقلابی و جهادی عمل کردن را به مردم در واقعیت نشان دهند. همچنین با سرکار گذاشتن نیروهای انقلابی، درهای بسته را به روی مردم باز کرده و در کنار مردم باشند.

سیامی در خصوص حمایت آیت‌الله رئیسی از بخش خصوصی کشور در جهت توسعه اقتصادی گفت: ایشان از ایرانیان مقیم خارج از کشور، بخش خصوصی، کارآفرینان و تولیدکنندگان دعوت به عمل آورده و از برنامه‌های مهم وی فسادستیزی و سالم سازی بخش اداری است. همچنین بنا دارند که جوان‌گرایی را که در فرمایش‌های مقام معظم رهبری است در اولویت کار خود قرار دهند.

هومن زنگنه؛ رئیس ستاد کارآفرینان کشوری در ادامه این همایش ضمن تشکر از حضور کارآفرینان برتر ستادها با بیان اینکه پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری، خواسته عمومی مردم بود، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی با دیدگاه بالا و رزومه قوی در  سال‌های اخیر نشان دادند که اهل تعامل و پیشبرد اهداف کارآفرینان کشور هستند. همچنین با تشکیل معاونت کارآفرینی و بازگشت ایرانیان خارج از کشور جهت سرمایه‌گذاری در داخل نشان دادند که اهل عمل هستند و شعاری عمل نمی‌کنند.

 وی به برنامه‌های ریاست جمهوری منتخب در خصوص معضلات اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: ایشان تاکید دارند که تنها راه برون رفت از مشکلات و رکود اقتصادی، حضور پر رنگ کارآفرینان در عرصه تولید و حمایت از بنگاه‌های مولد و اشتغالزایی در کشور است و در این راستا برنامه‌های ویژه در دستور کار خود قرار داده‌اند.

زنگنه با اشاره به حمایت آیت‌الله رئیسی از بخش خصوصی اظهار کرد: کسی که با عنوان ریاست قوه قضاییه بیش از ۲ هزار واحد تولیدی را حمایت کند، قطعاً در مسند ریاست جمهوری در چرخه تولید و حمایت از بخش خصوصی چندین میلیون واحد جدید را دراین عرصه به حرکت در می آورد.

وی اعلام کرد: من به عنوان کارآفرین یقین دارم که دیدگاه آیت الله رئیسی پیشرفت خاک، نظام و مردم ایران است و از منظر ایشان هرکس برای رونق تولید تلاش کند به امنیت و اقتدار ملی کمک کرده است. همچنین ایشان معاونت کارآفرینی را در حمایت از بخش خصوصی قول دادند و معتقدم که در چرخه تولید این اتفاق قطعاً رقم خواهد خورد.

بخت‌جو یکی دیگر از کارآفرینان مطرح کشوری در حاشیه این مراسم با بیان اینکه مطالبه مردم ایران، تحول در بخش اقتصاد و ارتقا سطح زندگی است، گفت: تحول در عرصه مدیریتی کشور و ایجاد شفافیت از مطالبات جدی مردم در انتخابات بود. همچنین شفاف‌سازی و تحول اقتصادی از عوامل مهم جلب اعتماد مردم است تا دولت جدید بتواند به جراحی وضع موجود بپردازد.

وی تاکید کرد: آنچه که باید بعد از این سرلوحه همگان قرار گیرد، وحدت به معنای واقعی کلمه و پشتیبانی بی‌منت به اجرای برنامه‌های منتخب ملت بدون سهم‌خواهی فردی و گروهی است تا مردم همیشه در صحنه ایران سرافراز با عملکرد دولت سیزدهم، کام‌شان شیرین شود.

بخت‌جو بیان کرد: مردم نیاز دارند تحولات دولت را در زندگی خود حس کنند، یعنی مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف به ویژه مسکن، ارزاق و مایحتاج عمومی، موانع تولید، فساد و رانت‌های موجود در سیستم اداری وجود دارد، برطرف شود.

وی با اشاره به کسب درآمدهای غیرنفتی در استان‌های کشور اظهار کرد: ایران با وجود ۳۱ استان، ظرفیت‌های بالایی برای ارزآوری و تولید درآمد دارد که می‌تواند بیش از درآمد نفتی کشور به صورت میانگین ۱۰۰ میلیارد دلار در سال ارزآوری داشته باشد. لذا اگر دولتی به درستی توان ایجاد فرصت‌ها در هر استان را به دست بیاورد، قادر است با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی به درآمد ارزی بالایی دست پیدا کند.

بخت‌جو با اشاره به راهبرد دولت آینده گفت: راهبردی که دولت آینده باید اتخاذ کند، تکیه بر درآمدهای غیرنفتی کشور است. این اتفاق زمانی می افتد که مردم اعتماد کنند و ظرفیت های خود را در اختیار و در مشارکت با دولت قرار دهند‌ و دولت نیز به شایستگی و شفافیت و با استفاده از توانمندان اقتصادی بر مشکلات فائق آید.

وی در ادامه به حمایت دولت سیزدهم از بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: آیت‌الله رئیسی در دو سال گذشته نشان داد که بیش از هر مدیری دغدغه بخش خصوصی دارد. سفرهای استانی ایشان و بازگشایی کارخانجات و مراکز تولیدی که به‌دلایل بانکی و مالی بسته شده بود، با مدیریت شایسته ایشان بازگشایی شد و این امر نشانگر توجه ویژه ایشان به حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و بخش‌های خصوصی کشور است.

بخت‌جو در انتهای سخنان خود با ابراز امیدواری به عملکرد مثبت دولت آینده گفت: ما نیازمند یک بسیج عمومی و اجتماعی برای برپایی ایران قوی هستیم و این حرکت نیاز به تشکیل یک دولت مردمی با نیروهای مولد دارد. امیدوارم در دولت سیزدهم همه حوزه‌های اقتصادی و مالی کشور پای کار بیایند و دولت را در جهت تحقق ایران قوی همراهی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *