دکتر ملک زاده کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری : مثلت فساد در کشور باید از بین برود

معصومه صالحی

شعار مبارزه با فساد دیگر جوابگوی مطالبه گری مردم نیست و باید از فساد جلوگیری کرد. متاسفانه مثلثی به نام “مثلث فساد” در کشور تشکیل شده است که در تمام راس های آن افراد مختلف تصمیم گیر و پرقدرتی تاثیرگذارند.
دکتر محمدشریف ملک زاده رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ضمن بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از  معیشت ضعیف مردم طی سال های اخیر گفت: برای رشد و توسعه اقتصادی در کشور باید ریشه های فساد را پیدا کرد

وی تاکید کرد: مشکل اصلی کشور ناشی از ضعف برنامه ریزی های مناسب، عدم نظارت و عدم شفاف سازی لازم است؛ این در حالی است که به راحتی می توان معیشت مردم را حل کرد. اگر دزدی ها و رانت ها کمتر شود و این پول ها بر سر سفره مردم بیاید؛ بخش عمده ای از مشکلات کشور حل خواهد شد.
دکتر ملک زاده درباره انگیزه خود برای حضور در عرصه انتخابات گفت: من برای پایان دادن به شعارها آمده ام؛ چراکه در طول این  ۴۲ سال ما فقط شعار دادیم و عملگرایی زیادی نداشتیم.
کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: می توان با راهکاری ساده و  ایجاد شبکه هوشمند مجازی و وصل شدن به سیستم نظارتی از پیدایش فساد جلوگیری کرد. تنها در این صورت است که ۸۵ میلیون جمعیت مردمی در کشور ناظر بر عملکرد مسئولان می شوند که این امر همان مردم سالاری دینی و اقتصادی است.

وی در ادامه گفت: برنامه ها باید عملیاتی شود و  مردم از طریق سیستم های هوشمند نظاره گر عملکرد مسئولان باشند؛ نه مدیرانی که روی مدارک تحصیلی شان هم باید تعمق کرد؛ برای مردم نظارت کنند.
وی با تاکید بر اینکه تا جان در بدن دارم صدای مردم هستم و از فساد پیشگیری می کنم، افزود: دولت ما دولت خردمندان است. زمان پایان شعارهای کاذب سر آمده و دولت را باید خردمندان اداره کنند.
دکتر ملک زاده در خصوص حکمران خوب در جامعه ایرانی گفت: حکمرانی باید مبتنی بر دانش و اصل دانایی باشد. حکمران باید مردم سالاری دینی را در کنار مردم سالاری اقتصادی قرار دهد. اقلیت ها را از فرهنگ لغات خود بردارد و همه مردم را به یک چشم ببیند تا بتواند از تمام فرهنگ ها و تفکرهای مختلف بهره برداری به نفع مردم کند.

وی در ادامه افزود: من برای جذب تمامی گروها آمده ام. هر ایرانی حتی یک نفر هم که باشد؛ اقلیت نیست و جزء ایران محسوب می شود.
دکتر ملک زاده در پاسخ به سوال برنامه های اقتصادی موثر در خصوص بالابردن سطح معیشت ضعیف کولبرها و سوخت برها گفت: کولبرها و سوخت برها زائیده مدیریت ضعیف مسئولان بر کشور هستند و عدم شایسته سالاری در مناصب اجرایی باعث ایجاد اقتصاد ضعیف این قشر از مردم شده است. می توان با راهکارهای ساده ای چون ایجاد بازارچه های مرزی و پرداخت تسهیلات کم بهره کولبری را از بین برد. ثبات اقتصادی و شفافیت در قانون و همچنین  توجه ویژه به بازارهای مولد از عواملی است که منجر به اشتغالزایی در سطح وسیع و از بین رفتن کولبری می شود.
کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به اوضاع نا به سامان بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: این بازار دچار فرسایش و بحران اقتصادی شده است. تا زمانی که بازارهای غیر مولد در کشور حاکم باشند و سود آن از تولید فراتر رود؛ بازار سرمایه کشور رشد نمی کند و رو به سقوط است. وی در پایان تاکید کرد: تنها با سرمایه گذاری در کشور و ایجاد ثبات اقتصادی می توان بازار سرمایه را نجات داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *