امضای تفاهم نامه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان بسیج کارگری

به گزارش خبرنگار ما؛ امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان بسیج کارگری در سازمان فنی و حرفه‌ای با حضور دکتر کوروش پرند معاون وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سرهنگ رمضانعلی طالبی رئیس سازمان بسیج کارگری برگزار شد.
دکتر کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خصوص موضوع تفاهم نامه گفت: موضوعات مختلفی از جمله نیازسنجی،‌ برنامه ریزی‌،‌ اجرا و ارزشیابی دوره‌های آموزشی منسجم مورد نیاز اعضای بسیج کارگری و احصای نیازهای آموزشی بنگاه‌های اقتصادی از طریق اعضای بسیج و همکاری بر اجرای برنامه‌های سازمان نظیر طرح آموزش تولید و بازاریابی و فروش در این تفاهم‌نامه مطرح است.
معاون وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی افزود: برنامه ریزی و ارائه تقویم آموزشی جهت دوره‌های مورد درخواست بسیج، تامین فضا و امکانات آموزشی جهت اجرای دوره‌ها،‌ استفاده از مربیان و کارشناسان خبره،‌ معرفی شده از سوی بسیج در موارد مورد نیاز سازمان در قالب استاد کار مهارتی از مواردی از تعهدات سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است.
وی در خصوص تعهدات مشترک بین دو سازمان تصریح کرد: راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی و خدمات آموزشی مشترک، همکاری در تامین منابع مورد نیاز برای اجرای دوره‌ها، استفاده متقابل از توان علمی و اجرایی طرفین به منظور ارتقای کیفیت برگزاری دوره‌های آموزشی از تعهدات مشترک بین دو سازمان است.
همچنین سرهنگ طالبی رئیس سازمان بسیج کارگری مطرح کرد: تعهدات بسیج کارگری در قالب همکاری در برنامه ریزی و تهیه تقویم آموزشی جهت اجرای دوره‌ها،‌ معرفی افراد شرکت کننده در دوره‌های آموزشی حداقل 15 روز قبل از شروع دوره‌ها و نظارت بر حضور شرکت‌کنندگان، همکاری در اجرای طرح‌های مطالعات بازار کار،‌ منابع انسانی و نیازسنجی آموزشی،‌ کمک به اشتغال فراگیران آموزش‌های مهارتی، همکاری مربیان بسیجی صاحب تجربه واجد شرایط و صلاحیت طبق ضوابط سازمان در آزمون‌های عملی در صورت لزوم است.
دکتر پرند در پایان خاطر نشان کرد: هرگونه بار مالی خارج از مفاد مندرج در این تفاهم‌نامه از سوی دو طرف می‌بایست بر اساس قراردادهای جداگانه بین بسیج و سازمان انجام گردد. همچنین از موارد دیگری که در این تفاهم نامه مطرح است این است که تفاهم نامه از زمان امضا به مدت 4 سال شمسی برای آموزش 500 هزار نفر معتبر بوده و در صورت رضایت طرفین قابل تمدید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *