لزوم کسب مهارت دانش‌آموختگان قبل از ورود به بازار کار

کوروش پرند اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها و رویکردهایی که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دستور کار داریم توجه به توسعه کسب و کارهای کوچک در عرصه‌های مختلف به منظور ایجاد اشتغال با هزینه پایین است.
وی بزرگترین مشکل کشور در بحث اشتغال پایدار را فرهنگ کار و مهارت آموزی دانست و گفت: اهمیت بخشی به مقوله فرهنگ کار و کارآفرینی و مهارت آموزی در زمینه اشتغال پایدار امری ضروری است.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: متاسفانه فرهنگ کار در جامعه ضعیف است و با توجه به اینکه بخش اعظمی از کارجویان و فارغ التحصیلان بیکار هستند لازم است که افراد قبل از ورود به بازار کار، مهارتهای لازم را کسب کرده باشند لذا سیستم آموزش عالی باید فرهنگ مهارت آموزی را در دانش آ‌موختگان نهادینه کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال با اشاره به تقسیم‌بندی جمعیت ایران به جمعیت فعال و غیرفعال خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2.8 درصد جمعیت فعال کشور را بیکاران تشکیل می‌دهند که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در نظر دارد با توجه به گستردگی مخاطبان خود، آموزشهای مهارتی و مورد نیاز اقشار مختلف جامعه اعم از دانشجویان، شاغلان، سربازان، زنان خانه دار و سرپرست خانوار را ارائه کند.
پرند در پایان از آموزش سالانه دو میلیون نفر در حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی خبر داد و به ایسنا گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متولی آموزشهای کوتاه مدت منطبق با نیاز بازار کار است و با در اختیار داشتن 700 مرکز دولتی و 14 هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در کشور آماده ارائه آموزشهای مورد نیاز مهارتی به صنایع، بنگاهها و بخش‌های مختلف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *