رکوردشکنی‌های گل‌گهر ادامه‌دار است

از قدیم گفتن «سالی که نکوست؛ از بهارش پیداست» و سال کاری شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر با ثبت رکوردهای پیاپی طی سال‌های اخیر و عملکرد درخشان این مجموعه در اولین ماه سال 1403 با ثبت 9 رکورد دقیقا مصداق بارز این ضرب‌المثل است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ سال 1403 به فرموده مقام‌معظم‌رهبری به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است؛ سالی که قرار است با برنامه‌ریزی مناسب برنامه‌ریزان، همت تولیدکنندگان و فعالان بخش‌های اقتصادی، همفکری صاحبنظران و مشارکت مردم؛ شاهد رشد و جهش قابل‌توجهی در تولید محصولات و کالاهای موردنیاز کشور باشیم.

در همین راستا شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر که به عنوان یکی از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور نقش محوری در توسعه صنعتی این مرز و بوم بر عهده دارد؛ علاوه بر تحقق سودآوری پایدار برای سهامداران، به دنبال ارزش‌آفرینی و ایفای رسالت اصلی خود در سطح ملی است تا با ایجاد فضای اقتصادی بهتر در کشور زمینه رشد و توسعه پایدار را بیش از پیش در صنعت و به خصوص در زنجیره ارزش فولاد کشور فراهم کند.

این در حالی است که طی سال‌های اخیر شاهد رشد و توسعه روزافزودن گسترده و چشمگیری در سطح منطقه گل‌گهر بوده‌ایم؛ به گونه‌ای که این مجموعه در سال 1402 توانست رکوردهای متوالی را در کارنامه عملکردی خود ثبت کند و روند رکوردشکنی‌هایش را به سالجاری نیز انتقال دهد.

در همین راستا کارکنان و پرسنل متخصص و متعهد شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر سال گذشته که به نام سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده بود؛ توانستند «٢٠ رکورد کیفی» و «١٢ رکورد کمی» را در کارنامه این مجموعه ثبت کنند؛ به گونه‌ای که در نهایت به رشد تولید ۱۷.۸ درصدی محصولات کنسانتره و گندله‌ گل‌گهر منجر شد.

بر همین اساس شرکت گل‌گهر در سال گذشته توانست نزدیک به 11.5 میلیون تن کنسانتره و ۱۲ میلیون تن گندله تولید کند که این میزان تولید حاکی از رشد 13.3 درصدی کنسانتره و رشد 22.15 درصدی گندله بوده است.

در همین راستا «درآمد ‌عملیاتی» کگل در دوره 12 ماهه سال گذشته با ۲۷ درصد افزایش نسبت به سال 1401 به ۶۴۱ هزار میلیارد ریال رسید. این در حالی است که حجم تولید محصولات در گل‌گهر نسبت به سال قبل 17.8 درصد افزایش یافته که این موضوع حاکی از روند رو به رشد «کگل» در حوزه‌های مدیریت تولید و مدیریت فروش در سال ۱۴۰۲ است.

اما نکته حائزاهمیت اینکه روند رکوردشکنی‌های شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر به اینجا ختم نمی‌شود؛ به گونه‌ای این شرکت در اولین ماه سال 1403 همسو با شعار سالجاری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» توانست 9 رکورد برتر در بخش‌های مختلف را رقم بزند.

شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر با بهره‌گیری از دانش و تعهد کارکنان خود و با اتخاذ تدابیر مناسب و شایسته مدیریت این مجموعه توانست ٩ رکورد برتر کمی و کیفی ماهیانه در زمینه‌های مدیریت امور فرآوری و گندله‌سازی را در کارنامه خود ثبت کند و ماهی پر رکورد را برای این بنگاه بزرگ اقتصادی کشور رقم بزند.

گل‌گهر که به عنوان یکی از پنج شرکت اول بازار سرمایه محسوب می‌شود؛ دارای بزرگترین زنجیره کامل فولاد در یک منطقه است و از 20 خط تولید به ظرفیت 42 میلیون تن در منطقه برخوردار است. این مجموعه همچنین بزرگترین تولیدکننده خوراک صنعت فولاد کشور به شمار می‌رود؛ این در حالی است که طی سال‌‌های اخیر صنعت فولاد کشور به دلیل عدم‌دسترسی پایدار به برق در فصل گرما و گاز در فصل سرما، کاهش قیمت‌های جهانی و از سوی دیگر تشدید تحریم‌های ظالمانه با فراز و فرودهایی همراه بود. اما در این شرایط دشوار توانست به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کنسانتره و گندله در کشور نقش اساسی را در پایداری تولید زنجیره ارزش فولاد کشور رقم بزند و رتبه اول تولید کنسانتره و گندله کشور را از آن خود کند.

معصومه صالحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *