۲۵ هزار قطعه در شرکت فولاد خوزستان بومی سازی است

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه تاکنون ۲۵ هزار قطعه در این شرکت بومی سازی شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ وجود نیروی انسانی ماهر و متخصص و منابع معدنی از ظرفیت های خوبی برای خودکفایی و بومی سازی در صنعت فولاد برخوردار است.

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان؛«امین ابراهیمی» گفت : مهمترین پارامتر بومی‌سازی خودباوری است که در بخش‌های مختلف صنعتی وجود دارد و هم اکنون در داخل کشورمان شرکت های زیادی در حوزه بومی سازی فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: در این راستا شرکت فولاد خوزستان به عنوان دومین تولید کننده بزرگ فولاد کشور و بزرگترین صادر کننده محصولات فولادی از روند بومی سازی قطعات در صنعت فولاد همواره حمایت کرده است.

ابراهیمی گفت: تمام تلاش ما در این زمینه این بود که در حوزه بومی سازی قطعات و دانش روز متمرکز شده و تلاش های خود را در این زمینه به ثمر برسانیم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اظهارداشت: بیش از این وابستگی ما به قطعات خارجی در صنعت فولاد حدود یک چهارم درصد بود اما پس از یک دهه تلاش هم اکنون این میزان به یک هشتم قیمت تمام شده رسیده است.

وی یادآورشد: شرکت فولاد خوزستان در یک دهه گذشته با بومی‌سازی ۲۵ هزار قطعه بیش از ۷۰۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی داشته است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه امسال نیز بیش از ۱۰۰ میلیون یورو پروژه بومی سازی در شرکت فولاد خوزستان تعریف شد، افزود: خوشبختانه با تلاش همه همکاران ما در ۹ ماه امسال ۸۰ درصد این برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، محقق شده است.

وی گفت: امسال با توجه به انتخاب سال دانش بنیان رشد چشمگیری در استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان داشتیم و صنعت فولاد کشور و به خصوص شرکت فولاد خوزستان به دنبال توسعه بومی‌سازی و تکنولوژی ها تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده است.

ابراهیمی یادآورشد: راه اندازی مرکز نوآوری در شرکت فولاد خوزستان و بومی سازی اسلاید کیت پاتیل برای نخستین بار در کشور، ساخت اولین دستگاه گرانول پایش خودکار در کشور و افزایش عمر نسوز کوره های فولاد خوزستان از مهم‌ترین اقدامات شرکت فولاد خوزستان در زمینه بومی سازی قطعات است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان تاکید کرد: در این راستا انعقاد قرارداد با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و انعقاد ۲۵ قرارداد بومی سازی قطعات با سرمایه گذاری بیش از ۵۲۱ میلیارد تومان از مهم‌ترین اقدامات شرکت فولاد خوزستان در راستای بومی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد کشور بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *