×

منوی سایت

اخبار ویژه

رضایت مشتری، کلید وفاداری و سودآوری در شرکت فولاد هرمزگان

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان؛ مهدی شکری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی، با اشاره به اهمیت رضایت مشتری در دنیای کسب‌وکار بیان کرد: رضایت مشتری از جمله عوامل موثر در موفقیت یا شکست هر کسب‌وکاری است. این عامل مستقیما بر میزان سودآوری و رشد یک کسب‌وکار تاثیر می‌گذارد. برای دستیابی به رضایت واقعی مشتریان، باید همیشه فراتر از انتظار آن‌ها عمل کنیم. این امر بدون خلاقیت و نوآوری ممکن نیست. توجه به رضایت مشتری و تلاش در جهت بهبود آن، برای ایجاد مشتریان وفاداری که سفیران برند شرکت محسوب می‌شوند، امری حیاتی است.

وی با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات به‌موقع و باکیفیت، افزود: خدمات مطلوب، می‌تواند قلب و جان مشتریان را تسخیر کرده و برند شرکت را از دیگران متمایز کند. بنابراین، ما در شرکت فولاد هرمزگان به کیفیت محصولات و خدمات خود توجه ویژه‌ای داریم. هدف ما این است که با بررسی مستمر رضایت مشتری، نه‌تنها به ارتقای این رضایت کمک کنیم، بلکه تعالی در عملیات و بهبود مداوم کیفیت محصولات را نیز دنبال کنیم.

هزینه حفظ مشتری کمتر از جذب مشتری جدید

مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به ارزش اقتصادی مشتریان وفادار خاطرنشان کرد: مطالعات نشان می‌دهند که مشتریان وفادار، به‌طور متوسط تا ۱۰ برابر خرید اولیه خود، برای کسب‌وکار ارزش ایجاد می‌کنند. همچنین، هزینه جذب یک مشتری جدید تقریبا ۶ تا ۷ برابر هزینه‌ای است که برای حفظ یک مشتری موجود صرف می‌شود. این موضوع اهمیت حفظ مشتریان را بیش از پیش روشن می‌سازد.

شکری‌زاده ادامه داد: فرایند جذب مشتریان جدید نه تنها هزینه‌برتر است، بلکه به‌مراتب دشوارتر نیز خواهد بود. از این رو، در مدیریت خدمات مشتری باید به این نکته توجه کنیم و بهترین رسیدگی ممکن را به مشتریان خود داشته باشیم. برای کسب رضایت مشتری در فولاد هرمزگان، اقدامات ویژه‌ای انجام داده‌ایم تا وفاداری مشتریان را تقویت و آن‌ها را به شرکای تجاری بلندمدت خود تبدیل کنیم.

مشتری‌محوری در فولاد هرمزگان؛ کلید جلب اعتماد

مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مشتری‌محوری اشاره کرد و گفت: توجه به گرایش مشتریان، نشان‌دهنده اهمیت و توجه ما به نیازها و انتظارات آنان است. تحقیقات نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که به این فاکتور اهمیت می‌دهند، ۸۶ درصد بیشتر از دیگران در ایجاد حس اعتماد میان شرکت و مشتری موفق هستند. اگر توجه به خواسته‌های مشتریان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم، آن‌ها اشتیاق بیشتری به محصولات ما پیدا خواهند کرد و این اعتماد، سودآوری قابل‌توجهی را برای شرکت به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: برای جلب اعتماد مشتریان، باید با صداقت کامل، محصولات و خدمات خود را به آن‌ها معرفی و به آن‌ها در تصمیم‌گیری صحیح کمک کنیم. فروش اجباری محصولات تنها یک عامل منفی در برقراری ارتباط با مشتری خواهد بود و با رویکرد مشتری‌محوری در تضاد است.

وفاداری مشتری؛ سفیری برای برند

شکری‌زاده با اشاره به نقش مهم مشتریان وفادار در گسترش کسب‌وکار تصریح: مشتری وفادار نه‌تنها نماینده برند ما می‌شود، بلکه می‌تواند محصولات ما را به دیگر مشتریان و همکاران خود معرفی و مشتریان جدیدی را برای ما جذب کند. این موضوع علاوه بر تاثیر مثبت بر شهرت و محبوبیت برند، سودآوری بالایی را نیز برای شرکت تضمین می‌کند.

شکری‌زاده در پایان سخنان خود با تاکید بر اهمیت نگاه بلندمدت به مشتری‌مداری عنوان کرد: در فولاد هرمزگان، توجه به نیازهای مشتریان و تلاش برای جلب رضایت آن‌ها نه یک استراتژی موقت، بلکه یک رویکرد پایدار است. ما با باور به ارزش مشتریان وفادار، همواره در تلاش هستیم تا خدمات و محصولاتی باکیفیت‌تر ارائه دهیم و جایگاه خود را در صنعت فولاد کشور تقویت کنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.