بانک ایران‌زمین سرآمد در بانکداری دیجیتال با محوریت مشتری

به عقیده مدیرعامل بانک ایران‌زمین نخستین و بزرگترین هدف از اجرای بانکداری دیجیتال؛ بهبود تجربه مشتری و رضایت وی از دریافت مطلوب خدمات بانکی است که در نهایت منجر به مؤفقیت و پیشرفت بانک خواهد شد. در واقع امروز برای مشتریان در کنار اعتماد، خدمات مالی و حسن شهرت مؤسسات مالی موضوع تجربه کاربری نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد ملت ؛ این بانک که در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ با مؤافقت بانک‌مرکزی از مؤسسه مالی‌واعتباری مولی‌الموحدین به بانک ارتقاء پیدا و با عنوان بانک ایران‌زمین فعالیت خود را آغاز کرد؛ همواره بانکداری دیجیتال و توجه ویژه به مشتری‌محوری را سرلوحه کار خود قرار داده است؛ به گونه‌ای که به گواه آمار و گزارشات موجود امروز این بانک در بانکداری دیجیتال با محوریت مشتری سرآمد است.

در شرایطی که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده در خصوص مراجعه مشتریان به مراکز و سازمان‌ها به خصوص شعب بانک‌ها؛ مردم همواره دچار چالش و دغدغه برای انجام امور جاری خود بودند، اما بانک ایران‌زمین که خیلی پیشتر به سمت دیجیتال بودن حرکت کرده بود؛ بسیار راحت‌تر‌ و آماده‌تر توانست جوابگوی نیاز مشتریانش باشد.
در حالی که هر بار با شیوع پیک جدید ویروس کرونا و به دنبال آن قرمز شدن وضعیت اکثر شهرها ضرورت استفاده از خدمات غیرحضوری بانک‌ها برای چندمین بار اهمیت پیدا می‌کرد، اما بانک ایران‌زمین با توجه به ساختارهای لازم از قبل طراحی شده و فراهم بودن بستر خدمات الکترونیکی و بانکداری دیجیتال توانست خیلی سریع‌تر و آسان‌تر نسبت به رقبای خود خدمات گسترده‌تر و بهتری را به مشتریانش ارائه دهد.

به گونه‌ای که مشتریان ایران‌زمین در اوج محدودیت‌های تردد و تعطیلی شعب بانک‌ها به راحتی توانستند با بهره‌مندی از اینترنت‌بانک، خدمات سپرده، انتقال وجه داخلی، انتقال وجه بین‌ بانکی، خدمات کارت و مدیریت چک بسیاری از خدمات شعبه را به صورت غیرحضوری و بدون محدودیت زمانی دریافت کنند. از سوی دیگر دستگاه‌های خودگردان، اپلیکیشن همراه بانک و دستگاه‌های VTM از دیگر خدمات بانک ایران‌زمین برای بی‌نیازی مشتریان از مراجعه به شعب و دریافت خدمات غیرحضوری بانکداری به شمار می‌روند؛ به گونه‌ای که شعار بانکداری الکترونیک در این بانک به معنای واقعی عملیاتی شده است.

بانک ایران‌زمین در همین راستا از ۴ سال پیش با تفکر جهش بزرگ در شیوه ارائه خدمات به مشتریان؛ پروژه بانکداری دیجیتال را آغاز کرد و امروز به همت کارکنان و مدیران این بانک؛ تنها چند گام با اجرایی شدن این پروژه فاصله دارد که البته در سال 1400 شاهد به ‌ثمرنشستن این تلاش و همت در لایه‌های مختلف ارائه خدمات این بانک به مشتریانش هستیم.

این در حالی است که به گفته مدیرعامل بانک ایران‌زمین؛ بانکداری وارد دوره جدیدی از حیات خود شده است و ‌ما در حال ایجاد تجربه‌های جدید برای مشتریان و کسب‌وکارها هستیم. در عصر حاضر از همیشه به مشتری نزدیک‌تریم و این نزدیکی به ما کمک می‌کند که آنچه مشتری می‌خواهد را در اختیار وی قرار دهیم.
به گفته وی در گذشته تجربه مشتری فقط سطح مطلوبی از خدمات بود، اما امروز شرط اصلی موفقیت است. در گذشته دنبال کردن رفتار تعداد زیادی از مشتریان کار بسیار دشواری بود، اما در حال حاضر با بررسی اطلاعات آنها و تحلیل داده‌ها می‌توان خدمات بهتر و جامع‌تری ارائه کرد و در مواقعی که مشتریان از ارائه خدمات راضی نیستند؛ به سرعت آنها را اصلاح کرد و بهبود بخشید.

در واقع رویکرد بانک ایران‌زمین در بانکداری دیجیتال شناخت هر چه بیشتر مشتریان، بهبود تجربه مشتری و ارائه خدمات شخصی شده است که در نهایت به رضایت و خلق ارزش‌‌افزوده منجر خواهد شد.
آنچه مسلم است اینکه بانکداری دیجیتال همانقدر که برای مشتریان سود‌آور است و برای آنها یک تجربه متفاوت خواهد بود؛ باعث کاهش هزینه‌های بانک‌ها و همچنین باعث حضور هوش مصنوعی در بانک‌ها نیز خواهد شد؛ بنابراین ضروری است که سایر بانک‌ها نیز در این مسیر حرکت کنند.

شیما تدین پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *