بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صاحب پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی شد

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور دکتر سیدمحمد حسینی معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس، دکتر سیدسعید شمسی‌نژاد مدیرعامل این بانک و جمعی از مدیران و اصحاب رسانه از پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه با هدف تبدیل شدن به مرجع اطلاع‌رسانی و اخبار حوزه قرض‌الحسنه، جریان‌سازی رسانه‌ای در حوزه قرض‌الحسنه، افزایش آگاهی عمومی جامعه نسبت به مفهوم قرض‌الحسنه و کارکرد آن، تجمیع محتوای تولید شده درباره قرض‌الحسنه در یک پایگاه، تولید محتوا در قالب‌های به ‌روز و جذاب با موضوع قرض‌الحسنه، افزایش محتوای تولید شده در اکوسیستم بانکی با موضوع قرض‌الحسنه به‌ عنوان یک مفهوم مغفول، تغذیه سایر رسانه‌ها برای تولید محتوای متنوع درباره قرض‌الحسنه و افزایش دسترسی‌پذیری مخاطبان علاقه‌مند به مطالب با موضوع قرض‌الحسنه راه‌اندازی شده است.

خدمات ارزنده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قابل‌تقدیر است دکتر سیدمحمد حسینی معاون رئیس‌جمهور در این مراسم برنامه‌های متنوع و متعدد بانک قرض‌الحسنه مهر در دوره مدیریت جدید آن طی ۲ سال‌ونیم اخیر را بسیار ارزشمند و قابل‌تقدیر دانست و گفت: نهالی که چند سال پیش با نام بانک مهر کاشته شد؛ امروز در حال تبدیل شدن به شجره طیبه‌ای است و این ظرفیت را دارد که به عنوان الگوی موفقی در سطح جهان اسلام معرفی شود.

وی با اشاره به اهمیت قرض‌الحسنه در اسلام گفت: در قرآن به برخی از موضوعات شاید اشاره جزیی شده باشد، اما واژه قرض‌الحسنه حداقل ۷ بار و بحث قرض حداقل ۱۳ بار در قرآن بیان شده است و این اهمیت قرض‌الحسنه را نشان می‌دهد. در قرآن تاکید شده است که اگر کسی در راه خدا گامی بردارد و یا انفاق و قرض بدهد؛ خداوند به او چندین برابر اجر و پاداش می‌دهد.

دکتر حسینی با بیان اینکه قرض‌الحسنه مصداق جهاد با اموال است، خاطرنشان کرد: قرض دادن و دل کندن از بخشی از سرمایه؛ مصداق انفاق در راه خداست و لازم است که این فرهنگ در جامعه بیش از پیش تبیین و ترویج شود. معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت مردمی و عدالت‌محور به دنبال محرومیت‌زدایی، گره‌گشایی از مشکلات مردم و کاهش فاصله طبقاتی است، اظهارداشت: متاسفانه برخی‌ها طی یک دهه گذشته به خاطر دسترسی به منابع و رانت به دنبال ویژه‌خواری‌ها بودند، اما این دولت با شفاف‌سازی به دنبال محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اقدام بانک قرض‌الحسنه مهر در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را قابل‌تقدیر دانست و گفت: وجود ١٠ هزار شرکت دانش‌بنیان و تحولات در این حوزه مایه مباهات است و برخلاف ادعاهایی که از نداشتن خودباوری بیان می‌کرد؛ مردم ایران جز آبگوشت بزباش در هیچ صنعت و حوزه‌ای حرفی برای گفتن ندارد.

بنابراین امروز با مجاهدت جوانان متخصص کشورمان شاهد پیشرفت و دستاوردهای خیره‌کننده‌ای در حوزه‌های مختلف هستیم. در همین راستا طی ۴۵ سال گذشته ضمن دفاع از تمامیت ارضی کشور و حرکت در مسیر اقتدار؛ دستاوردهای فراوانی در بخش‌های گوناگون حاصل شده است.

وی گفت: رشد ۲۰۲ درصدی منابع مالی، افزایش ۸۰ درصدی وام‌های پرداختی، افزایش 74 درصدی مبلغ وام‌ها و افزایش سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از اقدامات باارزش این بانک است که امیدواریم بتواند به عنوان یک الگو در سطح دنیا مطرح شود.

دکتر حسینی برنامه‌های مدیریت جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را در افزایش سقف وام، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان، کمک به مستمندان و بیماران، آزادسازی زندانیان و اشتغال زنان سرپرست خانوار را ارزشمند و قابل تحسین توصیف کرد و اظهار داشت: در دوره مدیریت جدید این بانک در کنار اقدامات مذکور منابع بانک از ۷۴ همت به ۲۵۳ همت رشد داشته و در مقایسه با دولت قبل تعداد وام‌های پرداختی ۸۰ درصد افزایش داشته است و بی‌تردید با اهتمام مدیران دلسوز و متعهد اینگونه اقدامات هر چه بیشتر افزایش خواهد داشت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اینکه سقف تسهیلات قرض‌الحسنه از ۵۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته؛ مایه مباهات است. هم‌اکنون کشور در محصولات دانش‌بنیان پیشرفت خوبی داشته و این رویه برای همسایگان ما غیرقابل باور بود، اما هم‌اکنون رویه تغییر کرده است.

حسینی اظهار کرد: اعطاء تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال زنان سرپرست خانوار، آزادسازی زندانیان و موارد دیگر قابل‌ تقدیر است.

دکتر سیدسعید شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این مراسم در تشریح کارکرد و اهداف پیش‌بینی شده «پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه» توضیح داد: طرح‌های متعددی در ابعاد مختلف در بانک وجود دارد که نیازمند اطلاع‌رسانی مستمر است تا مخاطبان، مشتریان و ذینفعان در جریان آنها قرار گیرند.

وی با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف در بحث اقتصاد قرض‌الحسنه و ارائه تسهیلات پایین بودن اطلاعات مردم در این خصوص بوده و به همین دلیل پایگاه اطلاع‌رسانی رونمایی شد، گفت: امروز مشتریان بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور از ١٠ میلیون نفر به ١۶ میلیون نفر رسیده و میزان پرداخت امسال به ٣.۵ میلیون فقره افزایش پیدا کرده است و ۶٠ میلیون ایرانی به دنبال دریافت خدمات از قرض‌الحسنه هستند.

دکتر شمسی‌نژاد در ادامه افزود: امروز سهم بانک‌های قرض‌الحسنه در شبکه بانکی از ۲ درصد به چهارونیم درصد رسیده و ١۴ درصد منابع شبکه بانکی در اختیار دو بانک قرض‌الحسنه در کشور است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص جهاد تبیین اظهار داشت: قطعاً این اطلاع‌رسانی ‌باعث آگاهی‌بخشی در جامعه شده و مباحث مربوط به قرض‌الحسنه به گفت‌وگو گذاشته می‌شود.

دکتر شمسی‌نژاد ادامه داد: برای پوشش جامعه حداکثری به ‌خصوص در حوزه بین‌الملل بخش زبان‌های عربی و انگلیسی نیز در این پایگاه راه‌اندازی خواهد شد. وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری بانک معطوف به افزایش مشتریان است، گفت: برای افزایش شمولیت بانک در کل کشور و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های بانک نیازمند ابزاری همچون پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه هستیم.

دکتر شمسی‌نژاد در ادامه از راه‌اندازی وب‌سایت مرجعیت علمی این بانک در اسفند ماه سالجاری خبر داد و گفت: وب‌سایت مرجعیت علمی با در برگیری گزارش‌های تحقیقی، پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته شده عملاً در حوزه بانکداری به ما کمک می‌کند. همچنین قصد داریم نیازهای پژوهشی و مطالعاتی خود را در این وب‌سایت قرار دهیم تا پژوهشگران بتوانند با ارائه گزارش به ما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *