پیشرفت موجود در معدن بدون حضور افراد نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان ممکن نبود

رئیس هیات‌عامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه پیشرفت موجود در معدن بدون حضور افراد نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان ممکن نبود، گفت: امروزه فاصله‌ فناوری کشور با سایر کشورهای پیشرفته بسیار زیاد شده است و نمی‌توانیم با روش‌های معمول این فاصله را پر کنیم.

به گزارش خبرنگار ما؛ مهندس محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت در حاشیه اختتامیه رویداد “چادرو” تاکید کرد: به ویژه با وجود تحریم‌ها برای کمک به اقتصاد کشور و کاهش اثرات تحریم‌ها در اقتصاد لازم است که از نظرات اندیشمندان و خبرگان استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: رویداد “چادرو” از این جهت می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد که در این رویداد جوانان خوشفکر شناسایی شده و وارد چرخه اقتصاد و صنعت می‌شوند که حرکت بسیار مثبتی برای کشور است. وی همچنین گفت: البته هنوز در ابتدای این مسیر قرار داریم و باید علاوه بر شناسایی نخبگان؛ زمینه و بستر مناسب برای رشد فعالان این حوزه را نیز فراهم کنیم. وی به حضور مجموعه‌های دانش‌بنیان در این رویداد اشاره کرد و گفت: آمارهای متفاوتی در این زمینه ارائه می‌شود، اما مساله مهم پیشرفتی است که طی سال‌های اخیر در حوزه صنعت، فناوری و اقتصادی کشور شاهد آن بوده‌ایم که بدون حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، افراد خبره و دانشگاهیان میسر نبود. وی ابراز امیدواری کرد که طی سال‌های آتی بتوانیم با سرعت بیشتری روند رو به رشد خود را ادامه دهیم و در نهایت اثر آن را در رشد و توسعه کلی کشور شاهد باشیم.

موثقی‌نیا در خصوص مشوق‌های دولت در این حوزه اظهارداشت: در این خصوص دولت مشوق‌های زیادی را در نظر گرفته است؛ مشوق‌هایی که به صورت معافیت‌های مالیاتی و وام‌های کم‌بهره برای حضور نخبگان در صنعت و فناوری تعریف شده است. به گفته وی سازمان‌های مرتبط با صنعت و معدن موظف شدند بخشی از درآمد خود را به این بخش اختصاص دهند و تقریبا تمام نهاد‌های تصمیم‌گیر برای رشد این حوزه بسیج شدندـ

مهندس موثقی‌نیا در پایان در خصوص تاثیر رویداد جذب ایده‌های فناورانه بر کاهش چالش‌های معدن بیان کرد: در رویداد امروز تعداد قابل‌توجهی پروژه و نمونه‌سازی به بهره‌برداری رسیده، اما کافی نخواهد بود و برای اینکه به رشد ۱۳ درصدی معدن کشور که در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است؛ برسیم باید تلاش‌های بیشتری انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *