درگاه تعامل الکترونیکی بیمهگذاران و مشتریان بیمه ایران تحت عنوان «بیمه ایران من» طی مراسمی رونمایی و راه اندازی شد.
به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران طی سخنانی در آیین رونمایی از این پروژه ارزشمند و جدید، با تاکید براهمیت بهره گیری بیش از پیش از ظرفیتهای فنآوری اطلاعات (IT) در طراحی، تولید و ارائه خدمات بیمه به مشتریان و مخاطبان و ضرورت مهیا کردن بستر تعامل شایسته و اثرگذار با بیمه گذاران و خدمات گیرندگان گفت: امروزه در بازارهای مختلف و از جمله بازارهای مالی و بیمه با ورود نرم افزارهای جدید، استفاده از ابزار الکترونیک و دیجیتال جای خودش را به سرعت باز کرده و به عنوان یک تحول مهم در کسب و کارها مطرح شده است.
آقای پورکیانی با اشاره به اینکه بهره گیری از ظرفیت ها و ابزار الکترونیکی در فضای جدید کسب و کارضرورتی اجتنابناپذیر است، افزود: تحولات دیجیتالی پدیدهای است که در حال حاضر منشأ دگرگونی و توسعه در کلیه صنایع و خدمات بوده و این موضوع از رویکرد و حالت انتخاب خارج شده و ورود به این فضا و استفاده از ابزارهای الکترونیک و دیجیتال در عرصه ارتباطات و تعامل با مخاطبان و مشتریان و خدمات رسانیها به یک اجبار بدل شده است و چه بسا نبود شناخت و درک صحیح و عمیق از آن و همچنین نداشتن آمادگی برای همسو شدن با آن نتایج نامطلوب و جبران ناپذیری را برای هر کسب و کار به دنبال داشته باشد.
مدیرعامل بیمه ایران در ادامه با اشاره به نقش مهم ابزار الکترونیک و دیجیتال و اساساً ظرفیتهای شایان IT در توسعه همه جانبه کسب و کارها در حوزه های مختلف اقتصادی، مالی و خدماتی، گفت: در صنعت بیمه و همچنین در شرکت سهامی بیمه ایران نیز این انتظار وجود داشت که قدم های اساسی و مؤثری در این زمینه برداریم و خوشبختانه با تجاربی که در سالهای گذشته برای اجرای برخی طرحها از جمله طرح حامی و طرح سفر نوروزی کسب کرده ایم، زمینه و شرایط را برای عملی ساختن استفاده فراگیر از این ظرفیتها فراهم کرده و توانستیم این پروژه مهم را راهاندازی کنیم.
رییس هیات مدیره بیمه ایران ادامه داد: برای شبکه فروش ما که بازوان توانمند بیمه ایران هستند هم دغدغه هایی وجود داشت که زمینه برای بهره گیری از این فضا در فعالیتهای حرفهای هرچه زودتر فراهم شود. به همین جهت ما هم با برنامهریزی دقیق و در نظر گرفتن ملاحظاتی و ایجاد فرصت مناسب برای شبکه فروش که جای خودش را در فضای جدید باز کند، به دنبال این بودیم که در این مسیر، پایداری اقدامات و منافع ما، نمایندگان و ذی نفعان همه را با هم درنظر بگیریم.
آقای پورکیانی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: هدف ما در این پروژه فقط فروش و عرضه خدمات توسط شبکه فروش نبوده و خدمات پس از فروش را در برنامه پیش بینی کرده ایم؛ یعنی فرآیندهای خسارت از اعلام آن تا تشکیل پرونده و سایر مراحل در این مسیر در نظر گرفته شده و به مرحله اجرا در خواهد آمد.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در پایان اظهار کرد: هدف اصلی و نهایی پروژه «بیمه ایران من» دسترسی آسان، سریع، کم هزینه و کامل مشتریان و بیمه گذاران به خدمات بیمه ای در شرکت بزرگ بیمه ایران و ارتقاء سطح رضایتمندی آنان از شیوه ها و برنامه های خدمات رسانی و همچنین ارتباط کامل دو سویه، فراگیر و مؤثر با آنان بوده است که امیدواریم با تقویت و توسعه زیرساختها و برنامه های نرم افزاری و ایجاد تنوع در این حوزه، در راستای توسعه و تعمیم فرهنگ بیمه و اعتلای همه جانبه صنعت بیمه گامهای ثمربخشی برداریم.
شایان گفتن است، پروژه «بیمه ایران من» درگاه تعامل الکترونیکی بیمه گذاران (حقیقی) با بیمه ایران است که با توجه به ظرفیتهای ایجاد شده در آن، مشتریان و هموطنان عزیز به سهولت میتوانند از طریق درگاه وب و موبایل وارد شده و از خدمات آن استفاده کنند. شرایط و راهنمایی های لازم برای بهره برداری از این درگاه در سایت بیمه ایران به نشانی: my.iraninsurance.ir وجود دارد.
خدمات و مزیت های موجود در این سامانه شامل: امکان اصالت سنجی بیمه نامه ها، امکان برقراری ارتباط مستقیم با شرکت (تماس با ما و پاسخگویی توسط مرکز جامع ارتباط با ذینفعان)، ارتباط و درخواست خدمت از خسارت سیار بیمه ایران، پرداخت حق بیمه و . . . است.
پروژه «بیمه ایران من» همانند سامانه های قبلی شرکت (سامانه سدا) تحولی جدید در ارائه خدمات برخط در صنعت بیمه محسوب شده و در آینده نزدیک شاهد تقویت و اعتلای این بستر و ارائه خدمات نوآورانه و جدید خواهیم بود.
در این سامانه، جایگاه و مشارکت شبکه فروش نیز به خوبی در نظر گرفته شده و نمایندگی ها و اینشورتکها میتوانند در فضای تبادلات الکترونیکی، ارتباط برخط و مطمئنی را با بیمه ایران داشته و از این مزیت قابل توجه استفاده نمایند.
https://eghtesademelat.ir/?p=23109