تقویت همکاری شرکت‌های کوچک و متوسط ایران و ایتالیا

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان که در رأس هیأتی به منظور بازدید از نمایشگاه دوسالانه قطعات و تجهیزات جانبی خودرو و آشنایی با ظرفیت‌های موجود در این حوزه به ایتالیا سفر کرده بود، با معاون وزیر توسعه اقتصادی آن کشور دیدار کرد.


به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از روابط عمومی وزارت صمت، محسن صالحی‌نیا و آندریا چوفی در این دیدار که با حضور حمید بیات سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا همراه بود، ضمن ابراز علاقه‌مندی و بررسی همکاری‌های تجاری و صنعتی دو کشور، بر اهمیت همکاری بین شرکت‌های کوچک و متوسط در حوزه‌های مختلف صنعتی تأکید و برای گسترش آن با درنظر گرفتن منافع متقابل ابراز تمایل کردند.

تقویت همکاری شرکت‌های کوچک و متوسط ایران و ایتالیا

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در جریان این سفر که با هدف شناسایی بیشتر طرف‌های خارجی و دستیابی به راهکارهایی به منظور تقویت و تسهیل ارتباطات صنعتی و تجاری بین شرکت‌های کوچک و متوسط دو کشور انجام شد، با مقامات محلی استان امیلیا رومانیا، اعضای اتحادیه اتاق‌های بازرگانی، رئیس انجمن قطعه سازان ایتالیا (ANFIA) و رئیس نمایشگاه اتوپروموتک ملاقات‌های جداگانه‌ای را به‌عمل آورد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این سفر با همراهی تعدادی از مدیران واحدهای صنعتی کشورمان با رئیس انجمن تولید کنندگان تجهیزات خودرو ایتالیا (IACA) ملاقات کردند.

توسعه روابط نمایشگاهی، تسهیل در خرید محصولات ایرانی، معرفی تولید کنندگان کشورمان به فعالان اقتصادی ایتالیا، دریافت خدمات آموزشی و مشاوره‌ای از جمله مواردی بود که در دیدار اصغر مصاحب با سِوِری مورد تأکید قرار گرفت.

در نمایشگاه دوسالانه قطعات و تجهیزات جانبی خودرو (Autopromatec 2019) که با حضور ۳۲ کشور و بیش از ۱۵۰۰ شرکت کوچک و متوسط در زمینه تولید قطعات و خدمات پس از فروش خودرو در بلونیا ایتالیا برگزار شد، هیأت ایرانی به سرپرستی محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت متشکل از اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس و اعضای انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور، نماینده نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران و بیش از ۳۰ تولید کننده از کشور ایران حضور داشتند.

نمایشگاه قطعات و تجهیزات جانبی خودرو اتوپروموتک برای اولین بار در سال ١٩٥٦ تحت عنوان نمایشگاه بین‌المللی در رم شکل گرفت. در سال ٢٠٠٥ وقتی که نمایشگاه اتوپروموتک بخش محصولات جدید مانند لوازم یدکی، قطعات و اجزاء و خدمات خودرو را ارائه داد، نقطه عطف این نمایشگاه با ارائه خدمات پس از فروش شکل گرفت.

این نمایشگاه در سال ٢٠١٩ میزبان Autopromotec EDU و عرصه‌ای برای بررسی دقیق‌تر بازار خدمات پس از فروش خودرو در سطح بین‌المللی است که در طی ٤ روز بیش از ٢٠ نشست در آن برگزار می‌شود و بالغ بر ١٠٠ سخنران از شرکت‌های تجاری بین‌المللی، شرکت‌های مشاوره و رسانه‌ها در آن سخنرانی می‌کنند.

نمایشگاه دوسالانه قطعات و تجهیزات جانبی خودرو (Autopromatec 2019) از 22 لغایت 26 می در شهر بلونیا ایتالیا برگزار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *