شاخصهای محیط زیست در صنایع مس شهید باهنر مطلوب است

این مطلب را ، علی سلاجقه ،معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در جریان بازدید از این مجتمع تولیدی و صنعتی ذکر کرد و افزود: اقدامات زیست محیطی در صنایع مس باهنر شایسته تقدیر است.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی صنایع مس شهید باهنر؛ وی که به همراه رضا انجم شعاع معاون توسعه مدیریت ، حقوقی ،منابع و امور مجلس استانداری، آیت اللهی موسوی معاون امور عمرانی ،شهباز حسن پور نماینده کنونی مردم سیرجان و بردسیر و منتخب مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و مجتبی نیک طبع مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان به صنایع مس شهید باهنر آمده بود؛ از نزدیک در جریان اقدامات زیست محیطی این مجموعه قرار گرفت و ضمن تشکر از تلاش‌های انجام شده، تاکید کرد:استان کرمان با وجود تامین بخش زیادی از درآمدهای دولت و برخورداری از پتانسیل های متعدد همچون نیروی انسانی توانمند و ذخایر معدنی و طبیعی فراوان ، هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: اقدامات و فعالیت های خوبی در استان صورت گرفته ، اما همچنان نرخ بیکاری در این استان از بعضی استان های دیگر بیشتر است. وی تاکید کرد: این استان با تکیه بر ظرفیت ها و ذخایر متعدد ، باید چرخه ارزش افزوده ای ایجاد  کند که فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری در آن، بیش از پیش ترغیب شوند. سلاجقه خاطر نشان کرد؛ اینجانب به عنوان نماینده دولت و سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی خود را برای رفع تنگناها و محدودیت ها در جهت خدمت هرچه بیشتر به مردم ، اعلام می‌کنم.

شهباز حسن‌پور،نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم کرمان و راور در مجلس دوازدهم نیز دراین مراسم، از مس باهنر بعنوان شرکتی موفق در بخش صنعت و اقتصاد استان و کشور یاد کردو با قدردانی از تلاش مدیریت ، کارشناسان و کارگران این شرکت، ابتکار مدیرعامل مس باهنر را در انتقال دفتر مرکزی و حسابهای این شرکت از تهران به کرمان، کاری بسیار ارزشمند دانست و اظهار امیدواری کرد؛ این اقدام، برای دیگر شرکتهای صنعتی و معدنی استان کرمان نیز الگو شود.

وی موضوع سرمایه گذاری و توسعه را از مهمترین برنامه های آینده این شرکت برشمرد و افزود : سود و سرمایه این شرکت و شرکتهایی از این دست باید صرف برنامه های توسعه ای و سرمایه گذاری شود تا علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه رونق و فعالیت بیشتر شرکتهای دانش بنیان و پایین دستی مس در استان را نیز فراهم آورد.

گفتنی است در این بازدید و نشست گزارشی از روند فعالیتهای تولیدی و زیست محیطی مس باهنر ارائه شد که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *