حضور درخشان فولاد مبارکه در بیست‌وپنجمین سمپوزیوم فولاد

بیست‌وپنجمین همایش پژوهشگران صنعت فولاد کشور تحت‌عنوان سمپوزیوم فولاد 1402؛ 2 تا 4 آبان ماه با حضور فعالان، خبرگان و دست‌اندرکاران صنعت فولاد و صنایع مرتبط با این حوزه از کشورهای مختلف در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد و شرکت‌های معدنی‌وصنعتی صاحب‌نامی همچون چادرملو، گل‌گهر، گهرزمین، سنگ‌آهن مرکزی و فولادسازان بزرگی چون فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی و … در این دوره از نمایشگاه و سمپوزیوم فولاد به ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و تجربیات علمی‌وفنی خود برای دسترسی به «فولاد سبز» پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت» ؛ در این دوره از سمپوزیوم فولاد که با حضور شرکت‌های تولیدکننده آهن و فولاد داخلی‌وخارجی برگزار شد؛ مدیران صنعت فولاد ایران و جمع زیادی از اساتید و فعالان این حوزه با شرکت در همایش‌ها و پنل‌های تخصصی و برگزاری نشست‌های خبری در خصوص چالش‌های موجود در صنعت فولاد و راهکارهای برون‌رفت از این مشکلات و در نهایت «مراحل عبور از تکنولوژی‌های موجود به فناوری‌های فولاد سبز در کشور» بحث و تبادل‌نظر کردند.

هدف از برگزاری سالانه سمپوزيوم‌های فولاد توسط انجمن آهن‌وفولاد ايران که عموماً با حمایت شرکت‌های فولادی و دانشگاه‌های كشور برگزار می‌شود‌؛ ايجاد زمينه مساعد برای برقراری ارتباط ميان دست‌اندرکاران صنعت فولاد كشور با اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران در این زمینه به منظور رفع مشکلات موجود و توسعه هر چه بیشتر این صنعت است و شعار امسال سمپوزیوم فولاد با موضوع «مراحل عبور از تکنولوژی‌های موجود به فناوری‌های فولاد سبز در کشور» دغدغه جدی این روزهای فولادمردان است؛ فولادسازانی که این روزها با کمبودها و محدودیت‌های متعددی از ماده‌اولیه و مشکلات زیرساختی گرفته تا کمبود انرژی و بحث تحریم‌ها و … مواجه هستند.

در همین راستا فولاد مبارکه به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی کشور و از جمله شرکت‌های پیشرو ایرانی است که در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت‌ می‌کند.

این شرکت با ماموریت ایفاء نقش محوری در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور و ارتقاء سطح فناوری صنعت فولاد؛ به عنوان سازمانی جهان تراز سهم عمده‌ای از تولید فولاد کشور را برای استفاده در صنایع مختلفی همچون قطعه‌سازی‌وخودروسازی، صنایع‌فلزی‌سبک، صنایع‌فلزی‌سنگین و لوله‌های‌‌ انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، صنایع لوازم‌خانگی و الکتریکی و صنایع لوله‌وپروفایل بر عهده دارد.

سمپوزیوم فولاد کیش هر ساله با رویکرد تولید و توسعه دانش برگزار می‌شود و شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز ضمن حمایت از برگزاری این رویداد مهم فولادی؛ مقالات علمی متعددی هم تهیه و به سمپوزیوم ارسال می‌کند.

امسال نیز شرکت فولاد مبارکه به همراه شرکت‌های زیرمجموعه خود در سمپوزیوم فولاد 402 حضوری فعال و درخشان داشت و مدیران این مجموعه در پنل‌ها و نشست‌های تخصصی متعددی که در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد؛ از اقدامات و دستاوردهای خود در زمینه دستیابی به فولاد سبز و چگونگی عبور از محدودیت‌های ناشی از کمبود انرژی مطالبی را ارائه کردند.

فولاد مبارکه پیشرو در تولید انرژی سبز

امروز اما به گواه فعالان و متولیان این صنعت؛ فولاد مبارکه در زمینه تولید انرژی سبز حتی از رقبای بین‌المللی خود نیز پیشی گرفته است؛ به گونه‌ای که به گفته دکتر طیب‌نیا مدیرعامل این شرکت، فولاد مبارکه در زمینه تولید انرژی سبز در بین رقبای بین‌المللی خود جلوتر است و این روند را در حوزه تکنولوژی نیز دنبال می‌کند.

این در حالی است که به گفته دکتر طیب‌نیا هر توسعه و پیشرفتی نیاز به بنیان‌های علمی، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی دارد و رویدادهایی همچون سمپوزیوم فولاد طی یک دهه گذشته سعی کرده‌ توسعه صنایع را در کنار جریان علمی و گفتمان‌سازی دنبال کند و امکان رقابت با رقبای بین‌المللی را برای صنایع فولادی فراهم کند. در همین راستا فعالان صنعت فولاد در حوزه ارائه مقالات و دستاوردهای خود در سمپوزیوم فولاد شرکت می‌کنند و تجربیات و داشته‌های صنایع فولادی را به اشتراک می‌گذارند.

وی با بیان اینکه صنعت فولاد در کشور جزء صنایع موفقی است و پیشرفت‌ها و توسعه‌های خوبی را در این صنعت شاهد بوده‌ایم، می‌گوید: به طور کلی بحث حرکت به سمت تولید فولاد سبز در دنیا از رویکردهای اصلی پیشتازان این صنعت است و البته که ما در کشور در ابتدای راه نیستیم و به واسطه اینکه ما از کوره قوس و احیاء مستقیم برای تولید ورق‌های فولادی استفاده می‌کنیم، از دنیا جلوتر هم هستیم؛ چراکه این تکنولوژی نسبت به روش کوره‌بلند دی‌اکسید کربن کمتری را تولید می‌کند.

دکتر طیب‌نیا با تاکید بر اینکه باید توجه داشت که امروز ۷۰ درصد از تولید فولاد دنیا به روش کوره‌بلند است که آلودگی کربنی زیادی دارد، استفاده از هیدروژن برای تولید فولاد در رسیدن به فولاد سبز را موردتوجه قرار داد و گفت: این امر نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد و زمان‌بر است و باید با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و روش‌های نوآورانه این امررا محقق کنیم.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت که هنوز تکنولوژی‌های قابل استفاده خیلی متقن و تعمیم‌یافته نیست و از این رو همه باید در این راستا تلاش کنیم، گفت: ما در صنعت فولاد حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و در حوزه تولید انرژی نیز پیشتاز هستیم. ما در زمینه تولید انرژی سبز نسبت به رقبای بین‌المللی خود جلو افتاده‌ایم و باید در حوزه تکنولوژی نیز همین روند را ادامه دهیم.

توسعه صنعت فولاد حرکت موفق زیربنایی در کشور

دکتر طیب‌نیا همچنین در پنل تخصصی مراحل عبور از تکنولوژی‌های موجود به فناوری‌های فولاد سبز که همزمان با مراسم افتتاحیه سمپوزیوم فولاد برگزار شد؛ با تاکید بر رویکردهایی که در فولاد مبارکه آغاز شده است، گفت: ضروری است این رویکردها در تمامی بخش‌های صنعت فولاد کشور نیز موردتوجه قرار گیرد؛ در غیر این صورت موفق نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه صنعت فولاد در کشور به خوبی رشد کرده و توسعه‌های خوبی را داشته است، گفت: توسعه صنعت فولاد جزء حرکت‌های موفق زیربنایی در کشور محسوب می‌شود؛ بنابراین ضروری است اتفاقات بزرگی در این خصوص صورت گیرد تا بتوان از این سرمایه‌گذاری‌ها بهره‌برداری لازم را داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ایجاد شده در شرکت‌های مختلف فولاد مبارکه در کشور را امری ضروری دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های مازاد داشته باشیم؛ باید در کنار هم قرار بگیریم؛ چراکه بدون در کنار هم قرار گرفتن و تعریف برنامه‌ها برای افزایش بهره‌وری این هدف محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در صنعت فولاد کشور با هزینه‌های سرسام‌آور حمل‌ونقل در مقایسه با نُرم‌های جهانی روبه‌رو هستیم، ابراز کرد: باید در کنار هم برنامه‌های سالیانه، پنج ساله و استراتژی‌های بلندمدت را تعریف و اجرایی کنیم.

تاکید بر توسعه متوازن کیفی در صنعت فولاد

دکتر طیب‌نیا همچنین با تاکید بر اینکه همه ما بحث کمیت را داشتیم و باید توسعه کیفی و متوازن را در دستور کار خود قرار دهیم، گفت: باید اتفاقات جدید را داشته باشیم و ادغام برخی واحدها، توقف برخی از توسعه‌ها و رقم زدن توسعه‌های جدید موردتوجه باشد.

وی با بیان اینکه در توسعه فولاد سبز در کشور در شرکت‌های صنعت آهن و فولاد اقدامات مختلفی انجام شده است، افزود: ما در صنعت فولاد از دنیا جلوتریم و در ابتدای راه نیستیم؛ لذا به جای اینکه تک تک در واحدهای تحقیق‌وتوسعه پروژه تعریف کنیم، باید در کنار هم قرار گیریم. ما این آمادگی را اعلام می‌کنیم، بودجه‌ها را کنار هم بگذاریم و در تکنولوژی‌های مربوطه اتفاقاتی را رقم بزنیم

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: رویکرد ما توسعه سرمایه انسانی است و همه این اتفاقات به دست توانمند دانشمندان و سرمایه‌های انسانی رقم می‌خورد. ما هر کدام در مجموعه‌هایمان افراد توانمندی را تربیت کرده‌ایم؛ در شرکت‌های مختلف فولادی مانند فولاد خوزستان، ذوب‌آهن، فولاد مبارکه و دیگر مجموعه‌ها نیروهای متخصص خوبی تربیت شده که باید از این ظرفیت‌ نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم. وی تصریح کرد: باید در حوزه نوآوری و فناوری‌های جدید نیز ورود کنیم و اتفاقات مورد انتظار را رقم بزنیم.

برای رسیدن به قله باید گام‌های بلندی برداریم

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه همچنین در نشست سالیانه با اعضاء کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان و نمایندگان زیست‌بوم فناوری‌ونوآوری کشور که همزمان با رویداد سمپوزیوم فولاد در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد؛ با اعلام اینکه «از نگاه من مرد سال فولاد شرکت‌های دانش‌بنیانی هستند که با بومی‌سازی با تحریم‌ها و چالش‌ها می‌جنگند»، خطاب به دانش‌بنیان‌ها گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور همکار فولاد مبارکه دورنمای جدیدی را برای خود رقم بزنند؛ چراکه باید برای رسیدن به قله گام‌های بلندی برداریم.

دکتر طیب‌نیا با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سمپوزیوم فولاد اعلام‌نظر در خصوص مرد سال فولاد است، خاطرنشان کرد: سال گذشته اعلام کردم که مرد سال فولاد؛ کارگرانی هستند که در شرایط سخت کارهای بزرگ انجام می‌دهند و امسال از نگاه من مرد سال فولاد کسانی‌ هستند که در شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی می‌کنند و با تحریم‌ها و چالش‌ها می‌جنگند.

وی با بیان اینکه یک دهه از فعالیت در حوزه دانش‌بنیان در کشور می‌گذرد، افزود: در این بازه زمانی اتفاقات جدی رقم خورده است و پیشرفت‌های خوبی را شاهد بوده‌ایم. باید توجه داشت که کشورمان در سال ۱۳۹۴ در جهان رتبه ۱۲۱ را داشت و سال گذشته به رتبه ۵۳ رسید و طی هشت سال نیمی از راه را تا رسیدن به قله فناوری ‌و نوآوری طی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری‌ و نوآوری و دانش‌بنیان در فولاد مبارکه نیز در راستای توسعه‌وپیشرفت در این صنعت و ایجاد قابلیت برای رقابت در بازارهای جهانی صورت گرفته است، تصریح کرد: ‌اگرچه به قله نزدیکیم، اما در حوزه فناوری ‌و نوآوری در آغاز راه هستیم و باید خلاقانه و دانش‌مدارانه پیچیدگی‌ها را پشت سر بگذاریم.

دکتر طیب‌نیا با بیان اینکه ما در برابر شرکت‌های همکار دیدگاه پدرانه و برادرانه داریم، تاکید کرد: سعی ما بر این است که علیرغم بنگاه اقتصادی بودن؛ نگاه سودآورانه در حوزه دانش‌بنیان‌ها نداشته باشیم، اما انتظار ما رشد پرشتاب دانش‌بنیان‌هاست؛ همانطور که شرکت‌های حوزه نوآوری این رفتار را دارند.

وی با اشاره به جایگاه فولاد مبارکه در سطح بین‌المللی با بیان اینکه این شرکت در بخش‌های مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، گفت: باید توجه داشت که انتخاب این شرکت به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه تعالی پایداری مجمع جهانی فولاد افتخار کمی نیست.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه باید گام‌های بلند به سوی قله برداشته شود، افزود: ممکن است در مجموعه ما دانش و سرمایه‌ای داشته باشیم که در کنار دانش شما به کار آید؛ این در حالی است که ما در فولادمبارکه ظرفیت‌های علمی زیادی داریم که می‌توانیم در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم.

به گفته دکتر طیب‌نیا طی ۱.۵ سال گذشته فولادمبارکه با ۱۵ دانشگاه برتر کشور به منظور ایجاد زیست‌بوم فناوری در صنعت فولاد تفاهمنامه همکاری امضاء کرده است.

550 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خطرپذیر در شرکت‌های دانش‌بنیان

یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی‌وتوسعه فناوری ‌و نوآوری فولاد مبارکه نیز در نشست سالیانه سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن بیان اینکه طی یک‌سال گذشته ۲۷ سرمایه‌گذاری خطرپذیر با 550 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط فولاد مبارکه انجام شده است، گفت: بخش قابل‌توجهی از این بودجه محقق شده و به شرکت‌ها پرداخت شده است.

وی در ادامه یکی از ویژگی‌های جدی شرکت‌های شکست‌ناپذیر را «دوسوتوانی» اعلام کرد و گفت: به این معنا که توان بهره‌برداری خوب از ظرفیت‌های موجود را دارند و از سوی دیگر اکتشاف جدید را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند.
پالیزدار با تاکید بر اینکه یکی از استراتژی‌هایی که می‌تواند هر مجموعه‌ای را به شرکتی شکست‌ناپذیر تبدیل کند، ایجاد شرکت‌های زیرمجموعه است که بتواند برای آن اکتشاف داشته باشد، گفت: برای راه‌اندازی این شرکت‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری خطرپذیر است.

این در حالی است که سرمایه‌گذاری خطرپذیر امروز به بحثی جدی تبدیل شده است و در حال حاضر در دنیا چهار هزار شرکت در زمینه سرمایه‌گذاری خطرپذیر فعالیت دارند و شرکت‌های بزرگ در زمینه صنعت فولاد نیز در این زمینه ورود کرده‌اند.

پالیزدار استفاده از فضای کسب‌وکار نو و جدید را دلیل ضرورت توجه به سرمایه‌گذاری خطرپذیر دانست و افزود: با توجه به رشد تکنولوژی و علم‌وفناوری دیگر امکان ادامه فعالیت تنها در فضای کسب‌وکار سنتی امکانپذیر نیست و باید رفته رفته به سرمایه‌گذاری خطرپذیر ورود کنیم. در ایران نیز سرمایه‌گذاری خطرپذیر بیش از هر بخشی در IT موردتوجه قرار گرفته و عمده سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه توسط شرکت‌هایی مانند همراه‌اول با ۴۸۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عدم‌‌توجه به استفاده از سرمایه‌گذاری خطرپذیر در صنایع های‌تک در کشور تاسف‌برانگیز است؛ این موضوع را یک ضعف دانست که باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی‌وتوسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه همچنین با اشاره به اینکه در مجموع در کشور در سال گذشته ۱.۶ همت در زمینه سرمایه‌گذاری خطرپذیر هزینه شده است، اضافه کرد: در این زمینه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در این بخش ۴۴۰ میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها ۶۳۹ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه خطرپذیر رقمی کمتر از یک میلیارد تومان داشته‌اند و هنوز جدی در این زمینه ورود نشده و تنها ۱۱ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه خطرپذیر بالای ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی‌وتوسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری خطرپذیر آورده‌ای دارد که در صنایع بزرگ باید مورد توجه باشد، افزود: در صنعت فولاد در دنیا از این ابزار استفاده می‌شود و فولاد مبارکه از سال ۹۶ و ۹۷ با راه‌اندازی شرکت پشتیانی و توسعه فناوری و نوآوری و تبدیل آن به CVC ورود خوبی را به سرمایه‌گذاری خطرپذیر داشته است.

وی با بیان اینکه عمده سرمایه‌گذاری در زمینه خطرپذیر توسط فولاد مبارکه نیز در بخش IT بوده است، در ادامه گفت: در راند یک و ۲ علاقه به سرمایه‌گذاری داریم، اما توسعه‌های لازم در زیست‌بوم انجام نشده است؛ از این رو مجبوریم در پرورش ایده‌ها، پردازش هسته‌ها و شتاب‌دهنده‌ها ورود کنیم.

سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه بر روی ۲۴ طرح شتابدهی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی‌وتوسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با بیان اینکه تاکنون بر روی ۲۴ طرح شتابدهی سرمایه‌گذاری کردیم، گفت: همچنین در ۶۴ طرح نیز پیش سرمایه‌گذاری از سوی فولاد مبارکه محقق شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۷۰ درخواست ثبت شده از سوی دانشجویان ۱۵ دانشگاه سراسر کشور برای سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه اعلام شده است، ابراز داشت: از این تعداد ۲۸۲ مورد آن مصوب شده و بودجه ۳۰۰ میلیارد ریالی برای آنها در نظر گرفته و تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال بودجه برای این طرح‌ها اختصاص داده‌ شده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فردی همه شرکت‌کنندگان و پیشنهاددهندگان در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در دستور کارداریم، ابراز داشت: از این رو اطلاعات همه پیشنهاددهندگان را جمع‌آوری می‌کنیم و در قالب بانک اطلاعاتی برای آینده جهت تامین نیروی‌انسانی ‌و ایده‌ها از آنها بهره‌برداری خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی‌وتوسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با اشاره به برگزاری ۱۲ رویداد ملی طی یک‌سال اخیر توسط شرکت پشتیبانی‌وتوسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه گفت: همچنین ۶ پارک علمی و تحقیقاتی و فناوری کشور ارتباط داشته‌ایم.

سمپوزیوم فولاد؛ آغازگر رویکردهای جدید دانش‌محور در کشور

محمد ناظمی‌هرندی معاون فناوری شرکت فولاد مبارکه نیز در حاشیه نشست سالیانه سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان؛ سمپوزیوم فولاد را آغازگر رویکردهای جدید دانش‌محور در کشور دانست و از حمایت فولاد مبارکه از این رویکردها خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه از سال گذشته به دلیل حضور مدیران فولاد مبارکه و شرکت‌های دانش‌بنیانی که با مجموعه همکاری دارند؛ این فرصت را مغتنم شمردیم، گفت: نشست سالانه کمیته خطرپذیر را با تمرکز بر توسعه نوآوری و تکنولوژی با حضور مدیرعامل مجموعه برگزار کردیم تا ضمن معرفی شرکت‌های منتخبی که در حال همکاری با فولاد مبارکه هستند یا می‌خواهند وارد همکاری شوند؛ گزارش عملکردی از فعالیت شرکت پشتیبانی توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه داشته باشیم و مطالب، دیدگاه‌ها و رویکرد مدیریت عالی شرکت به این شرکت‌ها منعکس شود.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه این اقدامات فولاد مبارکه منجر به امیدبخشی در صنعت می‌شود، گفت: با این کار هم مانع از مهاجرت و خروج نخبگان می‌شویم و هم اینکه با این امیدبخشی حتی افرادی که از کشور مهاجرت کرده‌اند نیز ممکن است به کشور باز گردند.

افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات با اتوماسیون فرآیندها

اکبر گل‌بو مدیرعامل شرکت ایریسا یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه نیز برای دستیابی به فولاد سبز معتقد است که اتوماسیون فرآیندها؛ بهره‌وری را افزایش و ضایعات را کاهش می‌دهد و در نتیجه به تولید فولاد سبز کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ایریسا سیستم‌های اتوماسیون نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه را تامین می‌کند، گفت: این سیستم‌ها هوشمند است و در انقلاب صنعتی نسل چهارم در راستای جمع‌آوری داده‌ها، کنترل و پایش میزان مصرف فعالیت دارد و منجر به مصرف بهینه برق و انرژی در فولاد مبارکه خواهد شد.

یکپارچگی و تجمیع مراکز خدماتی فولاد مبارکه در شرکت فولاد متیل

محمد تاجمیر ریاحی مدیرعامل شرکت فولاد متیل نیز در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کیش گفت: در راستای بازطراحی ساختار مراکز خدماتی فولاد مبارکه یکپارچگی و تجمیع این مراکز در شرکت فولاد متیل در دستور کار قرار گرفته است. همچنین ما در شرکت فولاد متیل به دنبال مرجعیت در ساخت سازه‌های پنل‌های خورشیدی و ایجاد شهرک خدماتی صنایع خودرویی و لوازم‌خانگی در کشور هستیم.

بلوغ و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان با گذر از ساخت قطعه به ساخت تجهیز و پلنت

احمد یوسف‌زاده معاون طرح‌‌وتوسعه شرکت فولاد مبارکه نیز در این رویداد گفت: خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان امروز به بلوغ و شکوفایی رسیده‌اند؛ چراکه در حال گذر از ساخت قطعه به ساخت تجهیز و پلنت هستند.

خرید پساب ۵ شهر جدید در دستور کار

حمیدرضا خسروانی‌پور مدیر اجرای پروژه‌های انرژی و سیالات فولاد مبارکه هم در حاشیه این رویداد بزرگ فولادی گفت: میزان تولید آب صنعتی موردنیاز فولاد مبارکه با اجرای پروژه‌های جدید و خرید پساب ۵ شهر جدید به ۱۴ میلیون متر مکعب و معادل ۶۰ درصد از نیاز فولاد مبارکه می‌رسد.

فولاد مبارکه غرفه برتر نمایشگاه بین‌المللی فولاد کیش

و حسن ختام این گزارش اینکه بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی نهادهای برگزارکننده و اعلام‌نظر بازدیدکنندگان؛ غرفه فولاد مبارکه به عنوان غرفه برتر این نمایشگاه معرفی شد.

گفتنی است گروه فولاد مبارکه از مهمترین هلدینگ‌هایی است که در این نمایشگاه حضوری فعال داشت. شرکت فولاد هرمزگان، هلدینگ توکافولاد، هلدینگ آتیه‌فولاد نقش جهان، شرکت پشتیبانی‌وتوسعه فناوری ‌و نوآوری فولاد مبارکه، شرکت ایریسا، شرکت ورق خودرو چهارمحال‌وبختیاری، هلدینگ فولاد متیل، شرکت فولاد سنگ مبارکه، شرکت فولاد سنگان، شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری، شرکت فلزتدارک مبارکه، شرکت فنی-مهندسی مبارکه، شرکت صناپ و شرکت امین طب سیانو از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه در این رویداد حضور داشتند.

گفتنی است بیست‌وپنجمین سمپوزیوم فولاد ۴۰۲ با برپایی پنل‌های تخصصی و ارائه مقالات علمی‌وپژوهشی در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش با حضور متخصصان و نخبگان صنعت فولاد و شرکت‌های فولادی پس از 3 روز به کار خود پایان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *