تکنسین‌های ایرانی خود را محک بزنند

حمیدرضا خانپور به تشریح روند برگزاری این مسابقات پرداخت و گفت: نخستین مسابقات آزاد تکنسین‌های برتر ایران با پشتیبانی مستمر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و مشارکت بخش خصوصی و آکادمی مهندسی سامسونگ تا 29 آبان‌ماه برگزار می‌شود و فضای مناسبی برای رقابت سالم تکنسین‌ها و متخصصان ایرانی با گرایش‌های مختلف فراهم می‌کند تا مهارت‌های خود را مورد ارزیابی قرار داده و قابلیت‌های بالقوه خود را به ظهور برسانند.
وی ترویج و ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی، رونق کسب‌وکار و کارآفرینی، معرفی برترین تکنسین‌ها به مردم، شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات عنوان کرد.
به گفته خانپور سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران رویکرد آشنایی کارجویان با دنیای واقعی کسب‌وکار و ایجاد انگیزه در نیروهای کار را در پیش گرفته است و جذب جوانان و کارجویان و برنامه‌ریزی برای اشتغال پایدار آنان را در دستور کار برنامه‌های خود قرار داده است.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور المپیاد تکنسین‌های برتر ایرانی را در حوزه نصب و تعمیر محصولات در چهار گرایش موبایل و تبلت، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری و دستگاه‌های تهویه متبوع عنوان کرد.
وی گفت: مرحله‌ مقدماتی المپیاد تکنسین‌های ایران از امروز آغاز شده و تا 29 آبان‌ماه ادامه دارد که در این مرحله 100 نفر برتر هر گرایش به مرحله نیمه‌نهایی راه خواهند یافت.
خانپور اضافه کرد: مرحله‌ نیمه‌نهایی از دوم تا چهارم آذرماه برگزار می‌شود و در مرحله نهایی نیز با معرفی 10 نفر راه یافته برپا خواهد شد.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در پایان خاطر نشان کرد: با هماهنگی صندوق کارآفرینی امید به نفرات اول مسابقات تسهیلات ارزان‌قیمت داده خواهد شد و امیدواریم با معضل بیکاری که امروز گریبان فارغ‌التحصیلان را گرفته توجه و حمایت از کاردان‌ها و تکنسین‌ها در کشور روز به روز افزایش یابد.
المپیاد تکنسین‌های ایران بخشی از کمپین کودکان امید از پروژه مشارکت اجتماعی شرکت سامسونگ است که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با همکاری آکادمی مهندسی سامسونگ این پروژه را دنبال می‌کند. سالانه 600 نفر در این آکادمی تربیت شده و وارد بازار کار می‌شوند. علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات آزاد تکنسین‌های برتر ایرانی می‌توانند با مراجعه به سایت www.techolympiab.ir و نسبت به ثبت نام و شرکت در مسابقات اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *