تزریق ۱۳۰۰ میلیارد تومان از سرمایه‌های مردمی برای احیای واحدهای تولیدی

آیین بهره برداری از پنج هزار و هفتصدمین واحد اقتصادی راکد و نیمه فعال همزمان با گرامیداشت هفته دولت با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در استان البرز برگزار شد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور به عنوان نماینده معاون اول رئیس جمهور برای احیای واحدهای تولیدی کشور روز دوشنبه ششم شهریور در آیین بهره برداری از پنج هزار و هفتصدمین واحد اقتصادی راکد و نیمه فعال در استان البرز که همزمان با گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، از مشارکت ۱۳۰۰ میلیارد تومانی مردم برای احیاء واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال خبر داد.

“سید امیرحسین مدنی” افزود: با  این میزان مشارکت مردم ۲۹۰ شرکت در کشور احیا شد.

وی، با بیان اینکه نهضت احیای واحدهای تولیدی با جایگاه اصلی آن خیلی هنوز فاصله دارد و فقط بخشی از این نهضت محقق شده است، گفت:  بنابراین بهترین مسیر برای تحقق اهداف این نهضت زیست بوم احیای واحدهای اقتصادی نیز است.

معاون توسعه مناطق روستایی و محروم دولت سیزدهم، ادامه داد: احیای واحدها نباید فقط در بخش صنعت باشد بلکه باید در حوزهای کشاورزی، تولیدی معدن نیز اتفاق افتد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور نیز در این مراسم که در پارک علم و فناوری البرز برگزار شد، با اشاره به مشکل کمبود انرژی در صنعت کشور گفت: این مسأله باعث شده واحدهای ما ۹ ماه از سال فعال باشند.

” فرشاد مقیمی” افزود: در گذشته واحدهای تولیدی ما ۱۲ ماه سال فعالیت داشتند اما امروز به دلیل مشکل برق ۹ ماه فعال هستند.

وی، ادامه داد: این مسأله عرصه را بر صنایع تنگ و باعث کاهش عرضه و افزایش تورم شده است که این مسأله ما را از شعار سال دور می‌کند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور، با بیان اینکه آمادگی تامین برق و آب واحدهای صنعتی را داریم، تصریح کرد: این موضوع نیاز به همگرایی در دولت دارد.

در این مراسم همچنین تفاهم نامه همکاری راه اندازی نخستین مرکز توسعه احیا نوآورانه کشور بین سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی و نهضت احیای واحدهای راکد با هدف همفکری ، همکاری، هم افزایی و مشارکت طرفین در حوزه استفاده از ظرفیت های علمی و فناورانه سازمان و جهاد دانشگاهی به منظور احیای مبتنی بر نوآوری واحدهای اقتصادی منعقد شد.

مدت این تفاهمنامه از تاریخ امضاء به مدت سه سال شمسی دارای اعتبار است که با توافق طرفین قابل تمدید است.

همچنین با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور واحدهای اقتصادی شرکت سینا فناوران ماندگار ، ایده پردازان جاوید پردیس تولید تجهیزات، کنترل کیفیت و موادشیمیایی حوزه نفت گاز و پتروشیمی مورد بازدید قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *