تقسیم سود ۳۰۰ ریالی برای هر سهم به سهامداران میدکو

مجمع‌عمومی عادی سالانه و مجمع‌عمومی فوق‌العاده شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) توسعه معادن ‌و صنایع‌معدنی خاورمیانه (میدکو) صبح امروز دهم خرداد ماه 1402 با حضور بیش از 96 درصد از سهامداران در هتل المپیک برگزار و مصوب شد که به ازاء هر سهم مبلغ ۳۰۰ ریال سود بین صاحبان سهام‌ تقسیم شود.   

به گزارش اقتصاد ملت؛ این مجمع راس ساعت 9:00 صبح با حضور مالکان 96.46 درصد از کل سهام میدکو به اکثریت رسید و آغاز به کار کرد. ریاست مجمع را دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس هیأت‌مدیره شرکت میدکو بر عهده داشت و با رای سهامداران؛ آقایان امین تفرشی و دکتر جمشیدی به عنوان ناظر و سرکار خانم دکتر نعیمیان به عنوان منشی جلسه به ترکیب هیات‌رئیسه قانونی مجمع اضافه شدند.

در این مجمع پس از عرض خیرمقدم توسط دکتر پورمند (مدیرعامل شرکت میدکو) به سهامداران و دیگر حضار در سالن؛ گزارش عملکرد هیات‌مدیره در سال 1401 در قالب یک فیلم برای سهامداران ارائه شد. سپس نماینده موسسه «رهیافت و همکاران» به عنوان بازرس قانونی گزارش بازرسی و حسابرسی شرکت را ارائه دادند.

در ادامه اعضاء هیأت‌رئیسه به پرسش‌های سهامداران پاسخ داده و سهامداران با رای خود مواردی چون نحوه تقسیم سود (به ازاء هر سهم 300 ریال)، حق حضور اعضاء غیرموظف هیات‌مدیره و میزان پاداش هیات‌مدیره را تعیین کردند.

در این جلسه همچنین موسسه «رهیافت و همکاران» به عنوان بازرس قانونی و روزنامه «اطلاعات» به عنوان روزنامه رسمی مورد مراجعه شرکت انتخاب شدند.

مجمع‌عمومی عادی سالانه شرکت میدکو ساعت 12 به اتمام رسید و پس از آن مجمع‌عمومی فوق‌العاده این شرکت بدون وقفه آغاز به کار کرد. ریاست مجمع فوق‌العاده را دکتر قاسمی بر عهده داشت و با رای سهامداران اعضاء هیأت‌رئیسه بدون تغییر نسبت به مجمع‌عمومی عادی سالانه در جایگاه خود باقی ماندند.

در این مجمع پس از قرائت دستور جلسه و گزارش هیأت‌مدیره مبنی بر لزوم اصلاح اساسنامه و تصویب اساسنامه جدید مطابق با اساسنامه نمونه سازمان بورس‌واوراق بهادار مختص شرکت‌های هلدینگ (سهامی‌عام)، مجمع‌عمومی فوق‌العاده با اکثریت قانونی حاضران در جلسه به شرح زیر تصویب کرد:

1- اساسنامه نمونه سازمان بورس‌ اوراق بهادار در ۶۶ ماده ۱۳۰ تبصره با اکثریت قانونی حاضران در جلسه تصویب و جایگزین اساسنامه قبلی شد. دو نسخه جدید توسط هیأت‌رئیسه امضاء و پیوست صورتجلسه شد.

2- در خاتمه مجمع به مدیرعامل شرکت وکالت با حق توکیل به غیر داد تا جهت ثبت این صورتجلسه در اداره ثبت شرکت‌ها اقدام کند.

تولید 15 میلیون تن محصول در سال 1401

دکتر علی‌اصغر پورمند مدیرعامل شرکت میدکو در مجمع‌عمومی عادی سالانه این شرکت گفت: مجموع عملیات معدنی میدکو در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۴ میلیون تن رسیده است. همچنین این شرکت در این سال موفق به تولید بالغ بر ۱۵ میلیون تن محصول شامل شمش فولاد، گندله، کنسانتره، کاتد مس، کنسانتره زغالسنگ، آهک و دولومیت پخته‌‌شده و … شده است و از این میزان ۶.۶ میلیون تن محصول به فروش رفته که ۷۹ درصد این فروش داخلی و ۲۱ درصد باقیمانده آن صادراتی بوده است.

به گفته وی در سال گذشته شرکت میدکو موفق به بهره‌برداری از چند پروژه مهم مانند استحصال آب از باطله کنسانتره سنگ‌آهن (Dewatering) و خشک‌کن کنسانتره سنگ‌آهن (Dryer) مجتمع فولاد زرند ایرانیان، راه‌اندازی گرم واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت فولاد بوتیای ایرانیان و راه‌اندازی واحد تولید شمش منیزیم در شرکت فروسیلیس غرب پارس شده است.

مدیرعامل هلدینگ میدکو در ادامه افزود: کارخانه احیاء مستقیم شرکت فولاد بوتیای ایرانیان، تغلیظ مس چاه‌فیروزه، تجهیز و راه‌اندازی زغالسنگ گلندرود، جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهرهای کرمان و زرند نیز از جمله پروژه‌های میدکو به شمار می‌آیند که با پیشرفت چشمگیری در سالجاری همراه بوده‌اند.

وی تصریح کرد: حفظ محیط زیست و توسعه جوامع محلی در کنار ایفاء مسئولیت‌های اجتماعی همواره در دستور کار شرکت میدکو قرار داشته است. اهداء بن‌ خرید و بسته‌های ویژه حمایتی به دانش‌آموزان و همچنین تامین اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی برای مراکز بهداشتی‌ودرمانی در دوران کرونا نیز از جمله اقدامات میدکو در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

دکترپورمند همچنین خاطرنشان کرد: کسب رتبه ۳۳ در بیست‌وپنجمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران(IMI100) ، کسب بالاترین سطح تندیس سیمین جایزه تعالی سازمانی از بیستمین همایش ملی تعالی سازمانی و کسب تندیس زرین جایزه بین‌المللی مدیریت دانشی (KM4D)؛ از جمله موفقیت‌های میدکو در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: فروش تلفیقی میدکو در سال گذشته به ۳۹۱ هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال رسیده؛ ضمن‌اینکه سود خالص این شرکت معادل ۳۰۳ ریال بوده است.

رشد 9 درصدی صادرات محصولات میدکو

مدیرعامل هلدینگ میدکو همچنین گفت: میزان صادرات محصولات این شرکت در سال ۱۴۰۱ با رشد ۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن همراه بوده است. میدکو در سال ۱۴۰۰ موفق به صادرات ۱۶ درصد محصولات خود و در سال گذشته موفق به صادرات ۲۵ درصدی شده است.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم میزان عملیات معدنی در سال ۱۴۰۲ را به ۱۳۰ میلیون تن افزایش دهیم و توسعه و رشد تولید در سالجاری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

دکتر پورمند در ادامه افزود: با مشارکت ۵۰ درصدی شرکت ملی صنایع مس ایران به دنبال تولید ۵۰ هزار تن کاتد مس هستیم که با توجه به محدودیت‌هایی که در تامین کنسانتره مس مواجه‌ایم؛ نسبت به واردات کنسانتره برای اجرای پروژه مس چاه‌فیروزه اقدام  و آن را در اختیار شرکت بابک مس ایرانیان قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: عمده آب مصرفی میدکو در صنعت فولاد در بخش کنسانتره‌سازی و فولادسازی است. کمترین فشار را روی منابع آب زیرزمینی وارد می‌کنیم و به همین منظور نسبت به تصفیه و بازچرخانی آب مصرفی در واحدهای فولادسازی فولاد بوتیای ایرانیان و فولاد زرند ایرانیان اقدام کرده‌ایم. پروژه دیواترینگ و درایر فولاد زرند ایرانیان نیز با هدف کاهش مصرف آب راه‌اندازی شده است.

زغالسنگ سودآوری قابل‌توجهی را به همراه خواهد داشت

مدیرعامل هلدینگ میدکو خاطرنشان کرد: این شرکت با کمترین حادثه در پروژه‌های خود مواجه بوده است و همواره در زمینه HSE؛ آموزش‌ها و اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

به گفته وی زغالسنگ؛ صنعتی بوده که به شدت در کشور ما مهجور واقع شده است و اگر به زغالسنگ به چشم یک صنعت نگاه شود؛، سودآوری قابل‌توجهی را به همراه خواهد داشت.

دکتر پورمند افزود: قطعی برق طی سه ماه تابستان و قطعی برق و گاز طی سه ماه زمستان سال پیش؛ میزان تولید میدکو را تحت‌تاثیر قرار داد. میزان برق مصرفی این شرکت در حوزه تولید فولاد حدود ۷۰۰ مگاوات است. به همین منظور راه‌اندازی گرم واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت فولاد بوتیای ایرانیان به ظرفیت ۴۵۵ مگاوات را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا بخشی از نیاز میدکو به برق را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: دو شرکت زیرمجموعه هلدینگ میدکو که بابک مس ایرانیان یکی از آنهاست؛ دانش‌بنیان شده‌اند و برنامه‌های عملیاتی ویژه‌ای در حوزه دانش‌بنیان داریم.

مدیرعامل هلدینگ میدکو تصریح کرد: همچنین متنوع‌سازی محصول در این شرکت بر اساس نیازسنجی بازارهای جهانی صورت می‌پذیرد؛ بر همین اساس نیم‌نگاهی به تولید فولاد آلیاژی در مجموعه داریم. در همین راستا باید تمامی شرایط به ویژه تامین انرژی برق و گاز را در نظر بگیریم.

گفتنی است مجمع فوق‌العاده میدکو در ساعت 13 به فعالیت خود پایان داد. این مراسم به صورت زنده از تارنمای آپارات پخش شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *