آسیاتک به هر سهم 12 تومان سود داد

مجمع‌عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده منتهی به سال 1401 صاحبان سهام شرکت انتقال داده آسیاتک با حضور ۸۴.۴ درصد سهامداران صبح امروز در مرکز رایمون مدیا برگزار شد.

به گزارش اقتصاد ملت؛ در ابتدای این مجمع مدیرعامل شرکت آسیاتک گزارشی از اهم اقدامات انجام شده و طرح‌های در دست اقدام این شرکت به سهامداران ارائه داد و در ادامه صورت‌های مالی شرکت‌ اصلی و گروه و معاملات ماده ۱۲۹ قانون تجارت با رعایت ماده کامل تأیید و سهامداران تصمیم گرفتند که ۳۶ میلیارد تومان از سود خالص سالانه شرکت را به ‌ازاء هر سهم 12 تومان سود بین سهامداران تقسیم کنند. همچنین در این مجمع با افزایش سرمایه شرکت به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان موافقت شد.  بر اساس اطلاعات ارائه شده در این مجمع سود خالص شرکت آسیاتک در سال گذشته بیش از ۲۲۱ میلیارد تومان بوده است.

بر اساس این گزارش درآمدهای شرکت آسیاتک در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال قبل از آن ۵۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین این شرکت پیش‌بینی کرده است تا در سالجاری افزایش ۷۵ درصدی درآمدها نسبت به سال ۱۴۰۱ را محقق کند. بر همین اساس نسبت سود به درآمد آسیاتک در سال ۱۴۰۱ به ۱۷ درصد رسیده و در این مجمع‌عمومی اعلام شد که در سالجاری این نسبت به ۲۲ درصد می‌رسد.

محمدعلی یوسفی‌زاده مدیرعامل شرکت آسیاتک در خصوص عملکرد شرکت در سال مالی گذشته مطالبی را ارائه و وضعیت مالی این مجموعه و پروژه‌های آتی و در حال اجرای شرکت آسیاتک را تشریح کرد.

وی از برنامه این شرکت برای دریافت مجوز UNSP و ارائه اینترنت همراه 5G  خبر داد و گفت:  آسیاتک در میان شرکت‌های FCP سهم بازاری ۳۱.۲ درصدی و با احتساب شرکت مخابرات؛ سهمی ۱۱.۵۲ درصدی در میان تمامی اپراتورهای ثابت دارد.

مدیرعامل آسیاتک همچنین گفت: با توزیع‌شدگی درآمد در خطوط مختلف کمترین آسیب را از اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی مانند کاهش مصرف ترافیک سال گذشته می‌بینیم.

وی در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده گفت: در سال ۱۴۰۰ به توسعه خدمات دیتاسنتر و زیرساخت‌های شرکت آسیاتک پرداختیم و در سال ۱۴۰۱ نیز خدمات  FMC، تولید محتوا و‌ تماشاخونه را توسعه دادیم و در کنار اخذ مجوز  TSP توانستیم در بورس اوراق بهادار سهام خود را عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت آسیاتک از ابتدای سالجاری به حوزه cdn و cloud_paaS وارد شده است، در خصوص محصولات و طرح‌های شرکت گفت: پروژه‌های دیتاسنتر حکیمیه با پیشرفت ۴ درصدی و نرم‌افزار wBS با پیشرفت ۹۰ درصدی از جمله طرح‌های برنامه‌ریزی شده در سال ۱۴۰۲ هستند و خدمات مرکز داده و خدمات ابری با پیشرفت ۰.۴، توسعه خدمات پهن باند ثابت VDSL و FTTX با پیشرفت ۴ درصدی، دیتاسنتر ماکو با پیشرفت ۱ درصدی از جمله پروژه‌هایی هستند که تا سال ۱۴۰۳ به سرانجام می‌رسند.

یوسفی‌زاده با تاکید بر اینکه فیبرنوری از مهمترین اقدامات توسعه‌ای شرکت آسیاتک است که بخشی از آن از بودجه مشوق‌های دولت و وزارت ارتباطات تامین می‌شود، گفت: آسیاتک علاوه بر تولید و توسعه  b2c  نرم‌افزار‌های کاربردی صنعت، توسعه حوزه b2b را هم در دستور کار قرار داده است. به همین دلیل درآمد شرکت میان شرکت‌های فناوری‌محور توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت آسیاتک در ادامه به رشد درآمدی شرکت اشاره کرد و گفت: در زمینه نرخ رشد درآمدی از سال 1399 به 1400؛ 45 درصد و از 1400 به 1401؛ 56 درصد رشد محقق شده و برای سالجاری نیز افزایش 75 درصدی درآمدها پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آسیاتک همچنین خاطرنشان کرد: عصر داده‌های آسیاتک فعال در زمینه خدمات ابری تجاری با ۹۸ درصد سهام، رایمون مدیا (تماشاخونه) با ۶۷ درصد سهام، داده‌پردازی معتمد تیس (اپراتور معتمد مالیاتی) با ۶۶ درصد سهام و داده‌های ابری امین آسیا (خدمات ابری دولت) با ۵۱ درصد سهام گروه‌های شرکت‌های انتقال داده آسیاتک را  تشکیل داده‌اند.

وی در پایان گفت: شرکت آسیاتک ۷۸۷ پرسنل دارد که میانگین سنی آنها ۳۲ سال است. ۵۲۸ نفر از آنها دارای مدرک کارشناسی و ۱۰۸ نفر از آنها کارشناسی ارشد دارند. ۷۷ نفر از آنها فوق‌دیپلم، ۶۷ نفر از آنها دیپلم و ۷ نفر از آنها دارای مدرک دکترا هستند.

به گزارش خبرنگار ما انجام انتخابات اعضاء جدید هیات‌مدیره شرکت آسیاتک و اعلام آن به جلسات بعد موکول شد.

گفتنی است نماد آسیاتک شهریور ماه ۱۴۰۰ در بازار دوم بورس درج شد و اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ این اپراتور اینترنت ثابت در بورس عرضه اولیه شد و امسال دومین سال حضور در بازار سرمایه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *