افزایش سرمایه ۴۳ درصدی پترول

پتروشیمی خلیج فارس(پترول) پس از رشد حدود ۸۰ درصدی  از اسفند ماه سال گذشته تا میانه فروردین ماه سال جاری،با افزایش سرمایه ۴۲/۸۶ درصدی کام سهامدارانش را شیرین کرد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی مجتمع پتروشیمی خلیج فارس؛ با این افزایش سرمایه شرکت توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس سرمایه خود را از ۷۰٬۰۰۰٬۰۰۰ میلیون ریال به ۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ میلیون ریال افزایش داده است. میزان دقیق این افزایش سرمایه ۴۲٫۸۶ درصد است.

نماد این سهم تا لحظه نگارش این گزارش همچنان بسته است اما فعالان بازار انتظار دارند این سهم پس از بازگشایی به دلیل افزایش سرمایه افت اندکی را تجربه کند اما با توجه به پتانسیل بالای پترول، بلافاصله سف خرید سنگین برسد.

فرشاد قربانی کارشناس و فعال بازار سرمایه در این باره به خبرنگار صدای پول گفت:پترول سهم خوش آوازه ای در بازار است و قدیمی ترهای بازار همیشه این سهم را در سبد سهام خود نگه می دارند.

قربانی ادامه داد:مجموع طرح های این شرکت مانند پتروشیمی صدف و…ظرفیت های زیادی را برای پترول ساخته است که نگهداری آن را از دید بلند مدت توجیه پذیر می کند.

وی افزود:از دید کوتاه و میانمدت هم پترول جذاب است چرا که از جا مانده های بازار است که با توجه به شرایط بنیادی عالی آن،می تواند برای سهامداران کوتاه مدتی هم جذاب باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: پترول در دو ماه گذشته خیز صعودی خودش را آغاز کرده است و افزایش سرمایه در این روند صعودی اتفاق افتاده است.از آنجا که روند کلی بازار هم با شکستن مقاومت تاریخی  شاخص کل،مثبت است انتظار می رود پترول پس از بازگشایی مثبت معامله شود.

قربانی گفت:اما در مجموع هر سهمی بعد از افزایش سرمایه باید افتی را تجربه کند که در مورد پترول هم این انتظار می رود اما با توجه به جا ماندن پترول از دیگر هم گروهی هایش انتظار این است  که صف خرید سنگینی را شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *