10اسفند ماه صورت می گیرد؛ برگزاری نخستین کنفرانس “رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها”

نشست خبری «اولین کنفرانس رگولاتوری در بلاکچین و رمز ارزها» با حضور مسئولان این کنفرانس برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما؛ دکتر میزانی اسکویی مدیرعامل شرکت سیتکس و عضو کمیته سیاستگذاری و از حامیان اصلی کنفرانس در خصوص هدف از برگزاری این رویداد گفت: ارزهای دیجیتال و حوزه بلاکچین آنقدر برای کشور فرصت بزرگی است که غفلت از آن می تواند به تهدید اقتصادی و سیاسی بزرگی برای آینده کشور تبدیل شود.
وی افزود: قانونگذاری و رگولاتوری صحیح و بجا می تواند زمینه را برای استفاده از این فرصت بزرگ تاریخی فراهم آورد؛ لذا برای استفاده از عقل جمعی و گردآوری نقطه نظرات اندیشمندان در این حوزه مسابقه مقاله نویسی برگزار می شود و در کنفرانس علمی روز ۱۰ اسفند جوایز ارزنده ای هم به برگزیدگان تقدیم خواهد شد. طبیعتا برآیند نقطه نظرات مطروحه در این کنفرانس علمی، در مسیر راه قانونگذاری مثمرثمر خواهد بود.
وی گفت: بررسی و تببین حوزه‌های قانونگذاری در بلاک‌چین و رمزارزها، بررسی و تبیین تجربیات دیگر کشورها در حوزه قانونگذاری بلاک‌ چین و رمز ارزها، بررسی و تبیین حقوق بین‌المللی و ملی در این حوزه، بررسی و تبیین مسائل فقهی این حوزه، بررسی نظرات اعلام شده فقهای مذاهب اسلامی از نقطه نظر مالکیت، ماینینگ، ترید، کاربرد، قوانین مورد نیاز در حوزه‌های استخراج، مالیات، مالکیت، سرمایه‌گذاری، صرافی‌ها و با توجه به منافع ملی، نقش و جایگاه بانک‌های مرکزی و بازارهای سهام و سرمایه در این حوزه به عنوان اهداف اصلی این کنفرانس محسوب می شود.
ساعد حسینی مدیرعامل شرکت لیون کامپیوتر نیز در ادامه این نشست در خصوص گزینهICO، نسل دوم جذب سرمایه بر روی استارت‌آپ گفت: بسیاری از ما با استارت‌آپ ها آشنا هستیم و اطلاع داریم که این شرکت ها سهم بزرگ و تعیین‌کننده‌ای را در اقتصاد کشورهای مختلف رقم می زنند.
این عضو کمیته علمی کنفرانس گفت: برای مثال اگر چندسال اخیر را در ایران  بررسی کنیم، می توان استارت‌آپ های موفق بسیاری را نام برد مانند دیجی کالا، اسنپ، تپسی و بسیاری موارد دیگر. حال باید دید این استارت آپها تا چه میزان در فضایی که ورود کرده اند، تاثیرگذار بوده اند.
وی افزود: ارزآوری، قابلیت ارائه به کل جهان، فضای برابر در کل جهان، رشد مهارت‌ها، کارآفرینی، برابری ارزش ارزی، سرعت گردش مالی، شفافیت مالی و سهولت جابجایی از مزایای استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای استارت آپ ها به شمار می رود.
سپهر محمدی رئیس هیات مدیره انجمن بلاکچین ایران هم در زمینه اهمیت موضوع قانونگذاری در زمینه ارزهای دیجیتال و تاثیر آن در بهبود روند کاری کسب و کارهای نوین صحبت با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه استفاده از فناوری بلاکچین، بر لزوم ارائه راهکارهای بومی و ملی برای بهره گیری حداکثری در این حوزه تاکید کرد.
وی همچنین به عنوان عضو ارشد انجمن بلاکچین ایران 3 نوید برای فعالان داخلی این حوزه مطرح کرد که شامل پیگیری حقوقی مشکلات کاربران ایرانی در وب سایتها و صرافی های بین المللی، تولید کیف پول (Wallet) سخت افزاری ملی در آینده نزدیک و در نهایت ایجاد اولین ICO ایرانی جهت حمایت از استارت آپ های داخلی است.
وی همچنین از تلاش در راستای توسعه فناوری بلاکچین در کشور و ایجاد روابط تجاری و علمی با سایر کشورها در این حوزه به عنوان هدف اصلی و راهبردی انجمن بلاکچین یاد کرد و در خصوص اهداف نخستین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمزارزها گفت: مسائلی از قبیل امکان کسب اطلاع دست اندرکاران صنعت بلاکچین از آخرین رویکردهای قانونگذاری و رگولاتوری حقوقی در سایر نقاط دنیا، اطلاع رسانی در زمینه نتایج این رویکردها و همچنین بررسی تصمیم های کشورهای مختلف در زمینه برخورد با این فناوری و رمزارزها و نتایج حاصل شده از این رفتارها توسط هر کدام از جمله اهداف برگزاری این کنفرانس علمی است که همگی می تواند مطالبی جذاب برای فعالان این حوزه محسوب شود.
عباس آشتیانی عضو کمیته علمی نخستین کنفرانس “رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها” هم در این نشست در خصوص سند چشم انداز و موضوع همایش گفت: در سند ابلاغ شده چشم انداز 1404، تاکید بر رشد اقتصادی پیوسته، دستیابی به اقتصاد متنوع و متکی بر دانش و آگاهی و  فناوری های نوین شده است. همچنین در بند 46 همین سند بر اصلاح ساختار بانکی و بیمه ای کشور با حفظ کارایی، شفافیت، سلامت و بار دیگر استفاده از فناوری های نوین، تاکیدی مجدد شده است. فناوری نوین بلاکچین علاوه بر دارا بودن تک تک شاخصه های اشاره شده در سند چشم انداز در ذات خود همزمان  دارای شفافیت و امنیت بسیار بالایی نیز هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *