مشارکت 5 میلیاردی ایرانسل در بازسازی مدارس در مناطق سیل‌زده

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: برای بازسازی مدارس در مناطق سیل‌زده تفاهمنامه‌ای به مبلغ 12 میلیارد تومان امضا شد که از این مبلغ 5 میلیارد تومان مشارکت ایرانسل است.

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از روابط عمومی ایرانسل، محمدرضا قربانی امروز در مراسم امضای تفاهم احداث و باسازی مدارس در مناطق سیل‌زده که با حضور مدیر عامل ایرانسل و نمایندگان مجمع خیرین مدرسه ساز برگزار شد، افزود: تمام کارهایی که در حوزه حمایت از مناطق سیل زده انجام شده کار جهادی است و در انجام این کار جهادی‌ بخش‌های خصوصی و دولتی با یکدیگر همکاری‌های وصل‌نشدنی داشته‌اند.

وی ادامه داد: مردم ایران ثابت کردند زمان بحران و مشکلات کنار یکدیگر قرار دارند و هر بار در بهترین سطح کمی و کیفی به یاری هموطنان خود می‌شتابند.

قربانی با تاکید بر اینکه برخلاف همه‌جای دنیا، در کشور ما همکاری و مشارکت جای خود را به اداره امور توسط دولت داده اما همکاری و مشارکت در کشورهای پیشرفته جای خود را باز کرده و اداره امور از طریق مشارکت و همکاری انجام می‌شود.

وی با اشاره به تفاهمنامه که بین شرکت ایرانسل و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به امضا رسید، گفت: این تفاهم‌نامه مقدمه‌ای برای گام‌های بعدی در راستای مشارکت بخش‌های مختلف فعال در کشور است. مساله امروز ما زمان است که باید در اولویت بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده قرار گیرد. همچنین مساله بعدی ما انتخاب یک نام مناسب برای مدارس با توجه به مشارکت شرکت ایرانسل و سایر خیرین است.

قربانی با تاکید بر اینکه تمام سعی ما این است که مدارس را قبل از شروع سال تحصیلی جدید آماده تحویل کنیم، افزود: در سطح کشور حدود 110 هزار مدرسه و 530 هزار کلاس درس وجود دارد که بر این اساس  میانگین سرانه فضای آموزشی در ایران 2/5متر مکعب است. این سطح از سرانه فضای آموزشی در حالی است که در شرایط ایده‌آل باید 4/8 متر مربع باشد تا کیفیت آموزش در شرایط مناسبی قرار بگیرد.

وی یکی از مشکلات مناطق سیل‌زده را سرانه پایین فضای آموزشی عنوان کرد و گفت: به همین دلیل نیاز است هرچه سریع‌تر تعداد بیشتری مدارس دراین مناطق تاسیس و نوسازی شود.

قربانی با تاکید بر اینکه استانداردسازی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود، افزود: در دنیا سطح استانداردسازی مدارس آنقدر بالا است که حتی به شکل ظاهری اتوبوس‌ها نیز توجه می‌شود و همواره در تمام شهرهای کشورهای پیشرو اتوبوس‌های مدارس با یک شکل و ظاهر شناخته می‌شود .

قربانی در پایان ابراز امیدواری کرد که امضای تفاهم‌نامه مذکور بتواند نوسازی و تاسیس مدارس آسیب‌دیده در مناطق سیلزده را سرعت بیشتری ببخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *