در کوتاه‌ترین زمان ممکن تسهیلات قرض‌الحسنه بگیرید

بانک مهر ایران در چارچوب طرح حمایتی فرد حقیقي، امکان دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه را در کوتاه‌ترين زمان ممکن براي مشتريان فراهم كرده است.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، از آنجایی که تمام منابع اين بانک از محل سپرده‌هاي مردمي تأمين مي‌شود، در نتيجه بانک نيز از محل همين منابع قادر به پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه است. به عبارت ديگر مشتريان اين بانك در چارچوب عقد قرض‌الحسنه مبالغي را نزد اين بانك سپرده‌گذاري مي‌كنند كه بانك از آن محل به متقاضيان، تسهيلات قرض‌الحسنه پرداخت مي‌كند. اگر در آينده همان فرد نياز به دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه داشته باشد، بانك مبلغ مورد نياز وي را از محل سپرده‌هاي ديگران به وي پرداخت مي‌كند. در حقيقت سازوكار ياد شده مصداق اين بيت ملك‌الشعراي بهار است كه مي‌گويد: دگران كاشتند و ما خورديم/ ما بكاريم و ديگران بخورند

با این همه، از آنجایی که تقاضا برای تسهيلات قرض‌الحسنه بالاست، بانک مهر ايران در چارچوب طرح حمايتي فرد حقيقي، راهکاري را در نظر گرفته تا صف انتظار براي متقاضيان تسهيلات قرض‌الحسنه کوتاه‌تر شود. طرح حمايتي فرد حقيقي براي مشترياني طراحي شده كه مي‌خواهند هر چه سريع‌تر از تسهيلات قرض‌الحسنه استفاده كنند. در حقيقت اين طرح مناسب حال افرادي است كه فرصت ايجاد ميانگين حساب لازم براي دريافت تسهيلات را ندارند.

در طرح حمایتی فرد حقیقی، متقاضي با بخشي از مبلغ تسهيلات مورد نياز خود را در صندوق اجتماعي شعبه سپرده مي‌کند. بر اساس انتخاب خود (۴۰، ۵۰ يا ۵۵ درصد) از هم‌افزايي همزمان بانک متناسب با مبلغي که خود سپرده‌گذاري کرده، برخوردار مي‌شود. متعاقباً متقاضي پس از سپري شدن مدت انتظار تعيين شده براي تسهيلات، پس از تكميل پرونده خود، در چارچوب اين طرح تسهيلات را دريافت مي‌كند.

شرایط دریافت تسهیلات طرح حمایتی فرد حقیقی

مشارکت فرد وام‌‌گیرنده در صندوق اجتماعی شعبه متناسب با سپرده‌گذاری مبلغ به اندازه بخشی از تسهيلات مد نظر و بر اساس انتخاب خود خواهد بود. مدت بازپرداخت جهت دريافت تسهيلات، حداکثر ۳۶ ماه است. نرخ کارمزد تسهيلات طرح حمايتي فرد حقيقي از محل وجوه صندوق اجتماعي شعبه ۲ درصد در سال و از محل منابع بانک ۴ درصد در سال است. آزادسازي مبلغ سپرده‌گذاري مشتري پس از تسويه تسهيلات امكان‌پذير است. قابليت دريافت تسهيلات مجدد پس از تسويه تسهيلات دريافتي و در صورت عدم برداشت مبلغ توديعي، با حمايت ۵۰ درصدي از سوي بانك و بدون طي مدت انتظار مجدد امكان‌پذير خواهد بود.

شرکت در طرح حمایتی فرد حقیقی براي تمام افراد با رعايت سقف فردي امکان‌پذير است. متقاضيان دارنده حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ايران، مي‌توانند با مراجعه به هريک از ۵۳۰ شعبه بانك در سراسر كشور و تكميل فرم‌هاي طرح، از مزاياي اين طرح بهره‌مند شوند.

نمونه‌ای از دریافت تسهیلات طرح حمایتي فرد حقيقي

مشتری با مراجعه به شعبه و اطلاع از شرایط طرح حمایتی فرد حقيقي دريافت تسهيلات ۴۰۰ ميليون ريالي با بازپرداخت ۳۶ ماهه را درخواست مي‌کند. به همين منظور با تأمين مبلغ ۲۰۰ ميليون ريال در حساب پس‌انداز خود، اقدام به تکميل فرم‌هاي طرح ياد شده مي‌کند. شعبه نيز بر اساس درخواست وي، نسبت به انتقال مبلغ ۲۰۰ ميليون ريال به صندوق اجتماعي شعبه اقدام مي‌کند.

با توجه به شروع مدت انتظار از زمان انتقال، مشتری نسبت به تکمیل پرونده تسهیلاتی خود اقدام کرده و پس از اتمام دوره انتظار، شعبه در صورت تکميل بودن پرونده، نسبت به واريز تسهيلات به مبلغ ۲۰۰ ميليون ريال از محل منابع بانک با كارمزد ۴ درصد و ۲۰۰ ميليون ريال از محل وجوه صندوق اجتماعي شعبه با كارمزد ۲ درصد در حساب پس انداز وي با بازپرداخت ۳۶ ماهه اقدام خواهد كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *