فرابورس میزبان پتروشیمی ارومیه

مدیرعامل پترول گفت: تا پایان خرداد ماه بیش از 5 درصد سهام پتروشیمی ارومیه در فرابورس ایران عرضه می شود و رضایت سهامداران بازار، مد نظر گروه سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان است.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومي، رسول اشرف زاده مدیرعامل گروه سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان (پترول) درباره عرضه سهام پتروشیمی ارومیه در فرابورس گفت: پتروشیمی ارومیه در نوبت عرضه های اولیه فرابورس قرار دارد و فرابورس زمان عرضه را پایان خرداد اعلام کرده است و ما نیز به نقل از فرابورس این زمان را اطلاع رسانی کردیم.

وی افزود: کلیه مکاتبات و بندهای یک عرضه شفاف از سهام پتروشیمی ارومیه انجام شده و این اطلاعات مورد پذیرش فرابورس قرار گرفته است و باید منتظر اعلام و زمان قطعی عرضه اولیه از سوی فرابورس باشیم.

اشرف زاده در زمینه عرضه سهام شرکت های گروه سرمایه گذاری ایرانیان تاکید کرد: یکی از سیاست های اصلی ما این است که کلیه شرکت های خود را وارد بورس کنیم و پس از پتروشیمی ارومیه نیز پتروشیمی ایلام را وارد بورس خواهیم کرد و در مجموع زمانی که طرح های ما به بهره برداری کامل و افتتاح برسند برنامه داریم که آن شرکت ها را وارد بورس کنیم.

وی افزود: بخش معاونت سرمایه گذاری ما، کلیه الزامات و بستر لازم اعم از ساختار مالی، کمیته حسابرسی و … را برای ورود شرکت ها به بورس آماده می کند، یعنی این الزامات برای شرکت ها و طرح ها دیده می شود، الزاماتی که مختص شرکت های بورسی است و شاید برای شرکت غیر بورسی خیلی مورد نیاز نباشد اما هدفگذاری ما بورسی شدن شرکت ها و طرح های گروه سرمایه گذاری ایرانیان است بنابراین این سازوکار را درابتدا پیاده سازی می کنیم.

به گفته اشرف زاده ظرف 3 سال آینده و با اتمام طرح ها، کلیه شرکت های این گروه وارد بورس خواهند شد.
پتروشیمی ارومیه در فرابورس مورد پذیرش برای عرضه اولیه واقع شده اما هنوز درج نماد نشده است و پس از اطلاعیه درج نماد وارد مراحل عرضه اولیه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *