زنگنه از معافیت ایران از توافق کاهش تولید نفت خبر داد

وزیر نفت گفت: در نشست اوپک ایران از توافق کاهش تولید نفت معاف ماند.

زنگنه : ایران  از توافق  کاهش  تولید  نفت  معاف  شد

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از سنا، بیژن نامدار زنگنه درباره نشست اوپک به خبرنگاران گفت: خوشبختانه همه اصلاحات منشور همکاری اوپک و غیراوپک انجام شد، تصمیم‌های این مجموعه الزام‌آور نیست و تعهدی برای کشورها ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه به کشورها اجازه داده شد در صورت لازم مجوزهای دولت و مراجع بالاتر را اخذ کنند افزود: به صراحت در بیانیه پایانی نشست اوپک تاکید شد که این منشور در تصمیم‌ها و سازوکارهای عملیاتی اوپک تأثیری ندارد.

وزیر نفت با بیان اینکه به کشورها اجازه داده شد در صورت لازم مجوزهای دولت و مراجع بالاتر را اخذ کنند افزود: به صراحت در بیانیه پایانی نشست اوپک تاکید شد که این منشور در تصمیم‌ها و سازوکارهای عملیاتی اوپک تأثیری ندارد.

زنگنه اظهار داشت اصلاحاتی در منشور این همکاری اعمال شد که نظر ایران را جلب کرد و پیش بینی کرد دولت با تصویب این منشور مخالفتی نخواهد کرد.

وی گفت: منشور همکاری اوپک و غیراوپک کاملاً داوطلبانه است و از آنجا که الزام‌آور نیست فکر می‌کنم برای دولت ایران قابل پذیرش باشد.

وی افزود: هدف از همکاری منشور اوپک و غیراوپک، ایجاد سازوکار برای همکاری کشورهای غیرعضو اوپک با اوپک بدون عضویت در سازمان است.

به گفته زنگنه، محل نشست‌های منشور همکاری اوپک و غیراوپک فعلاً در دبیرخانه اوپک واقع در وین خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *