مدیرعامل شرکت آپادانا خلیج‌فارس: آپادانا شهریور ۱۴۰۰ به محصول می‌رسد

میزان مصرف متانول در کشورها یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی است.

به گزارش اقتصادملت، با توجه به حوزه مشترک میدان گازی بین ایران و قطر باید با قدرت کامل اقدام به برداشت گاز از منطقه عسلویه کرد. البته برای ایجاد ارزش‌افزوده باید استفاده‌هایی به جز مصارف‌خانگی کرد. بر همین اساس هلدینگ خلیج‌فارس تصمیم به احداث و راه‌اندازی این سایت کرده است.
جلیل قسامی مدیرعامل شرکت آپادانا خلیج‌فارس ضمن بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران اعزامی به عسلویه که به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس صورت گرفت، گفت: متانول به عنوان یک محصول حیاتی در دنیا مصرف می شود و میزان مصرف متانول در هر کشوری بیانگر رشد و توسعه آن کشور است.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تمام تجهیزات مورد نیاز این مجموعه را از داخل ایران تهیه کنیم، گفت: در خصوص آن بخشی که در داخل کشور قابل تهیه نیست نیز از بهترین برندهای روز دنیا تهیه می‌‌شود.
قسامی میزان خلوص متانول ایران ۹۹/۹۹ درصد عنوان کرد و افزود: این رقم بالاترین خلوص در دنیا است.
به گفته وی کشور ما سالانه ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن متانول تولید می‌کند که ۸ میلیون آن صادر و مابقی در داخل مصرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت آپادانا خلیج‌فارس ظرفیت تولید این سایت را سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول پیش‌بینی کرد و گفت: در همین راستا برای انجام این پروژه ۴۶۲ میلیون یورو بودجه پیش‌بینی شده که تاکنون ۲۵۰ میلیون یورو آن استفاده شده است. این پروژه شهریور ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *