برج میلاد میزبان مجمع عمومی پتروشیمی خلیج‌فارس

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش اقتصادملت، شرکت “صنایع پتروشیمی خلیج فارس” در سال مالی منتهی به خرداد ماه سال ۹۸ توانست به ازای هر سهم ۱۰۷۸ ریال سود محقق کند و رشد ۱۳۶ درصدی را نسبت به سال مالی ۹۷ به نمایش بگذارد.
درآمد سود سهام با رشد ۸۵ درصدی به رقم ۹۲۰۱۴ میلیارد ریال رسید و از محل فروش سرمایه گذاری ها، ۶۹۳۶ میلیارد ریال درآمد کسب کرد. این در حالی است که در سال مالی گذشته از این محل فقط ۷۶ میلیارد ریال سود بدست آورده بود.

جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در مجمع عمومی اظهار کرد: ما با تحریم‌های جدید آمریکا که به اذعان بسیاری از کارشناسان و مسئولان اصلا قابل مقایسه با تحریم قبلی نبوده و بسیار شدیدتر و گسترده‌تر نسبت به سال‌های گذشته بوده، مواجه شده‌ایم.

جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس افزود:سهام هلدینگ خلیج فارس برای نوسان گیری انتخاب خوبی نیست.اگر به صورت بنیادین و بلندمدت سهام این شرکت را خریداری کنید دائما ثروت شما افزایش پیدا می‌کند و این افزایش قطعا بیش از تورم است. وقتی به ما می‌گویند که بخش زیادی از ارزی که ما وارد کشور می‌کنیم صرف خرید دارو و تجهیزات پزشکی می‌شود خوشحال می‌شویم.

وی درخصوص آثار تحریم ادامه داد: از سوی دیگر، در بازار داخل نیز اتفاقاتی رخ داد و در ابتدا باید از مشکلات حوزه فروش محصولات و صادرات گفت که تحریم‌ها بی‌تاثیر نبوده، اما تمامی تلاش‌ها بر آن بوده که آثار تحریم در عملکرد پتروشیمی‌ها کاسته شود.

23553235VVVV

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس خاطرنشان کرد: بر مبنای تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، قرار بود که صادرات نفت ایران به صفر برسد و از سوی دیگر، عرضه محصولات پتروشیمی ایران در سطح جهانی نیز کامل حذف شود.

وی با اشاره به اینکه تیر تحریم‌ها عمل نکرد، افزود: در حوزه محصولات پتروشیمی که مسئولیت و نماینده بخش وسیعی از صنعت پتروشیمی کشور را عهده‌دار هستیم با جرات می‌توان گفت که تحریم در این بخش کاملا شکست خورده، اما زحمت و هزینه‌هایی برای ما ایجاد کرده است.

ربیعی بیان کرد: در بخش خرید و فروش محصولات کسانی که بعد از برجام به راحتی با ما گفتگو می‌کردند و مستقیم از ما خرید می‌کردند برایشان مشکلاتی پیش آمد که به صورت مستقیم از ما خرید وفروش نمی‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث حمل‌و‌نقل محصولات پتروشیمی با توجه به تحریم بنادر ایران مشکل ورود و خروج کشتی‌های خارجی وحمل محصولات مان را داریم که به آن فکر کردیم و از آن عبور کردیم.

هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مجمع عمومی عادی به ازای هر سهم ۳۶ تومان سود تقسیم کرد.

درصد حاضرین ۹۵/۶۵
اقای امید قائمی رییس مجمع
اقای دکترلطفی و خانم واهب نژاد ناظرین مجمع
اقای سرکانیان دبیر مجمع
اقای مهندس ربیعی مدیر عامل
اقایان ایزد پناه و‌صادقی حسابرس شرکت
اقای محبی فر معاونت مالی شرکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *