واکنش مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به خبر گم شدن پول از این صندوق

چندی پیش برخی از فعالان معلمان مدعی شدند که ۷۰۰ میلیارد تومان پول در دوره مدیریت وزیر سابق آموزش و پرورش در صندوق ذخیره فرهنگیان گم شده است.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روزنامه ایران، این خبر با واکنش عده‌ای از معلمان روبه‌رو شد. آنها اعلام کردند که مسئولان آموزش و پرورش و مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند. مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان البته این موضوع را تکذیب می‌کند و می‌گوید: نه‌تنها اینگونه نبوده که ۶۳۴میلیارد تومان پول از دست رفته معلمان را زنده می‌کنیم.


مهدی نیکدل به برنامه پنجم توسعه اشاره می‌کند و می‌افزاید: در برنامه پنجم توسعه، سهم دولت برای پرداخت به صندوق ذخیره فرهنگیان که در واقع معادل پرداختی اعضا به صندوق است، دیده نشد. اما پس از سه سال پیگیری صندوق و با رأی بدوی دیوان عدالت اداری، دولت مکلف به پرداخت ۶۳۴ میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان و در واقع اعضای آن شده است.


وی ادامه می‌دهد: این حقی بود که باید به‌صورت عادی و همانند دیگر کارکنان دولت به اعضای فرهنگی صندوق می‌رسید اما در برنامه پنجم توسعه دیده نشده بود. در واقع گره‌ای که با دست باز می‌شد را با سه سال پیگیری مستمر با دندان در قالب رأی بدوی باز کردیم و حق قطعی معلمان با سختی فراوان در حال زنده شدن است.


نیکدل می‌گوید: متأسفانه می‌بینیم موفقیت‌هایی که می‌تواند امیدبخش و اعتمادساز برای معلمان باشد را با پخش شایعات تبدیل به ابزاری برای از بین بردن سرمایه اجتماعی نه‌فقط یک مؤسسه که یک جامعه می‌کنند. در حالی که اطلاعات مستند نشان می‌دهد که اولاً عدد مورد نظر ۷۰۰ میلیارد تومان نیست و ۶۳۴ میلیارد است که خود نشان از کم‌دقتی ورود به این بحث مهم دارد. ثانیاً نه‌تنها پولی گم نشده که یک حقی که در قانون نسبت به آن غفلت شده بود و عملاً از دست رفته بود، با تلاش فوق‌العاده زیاد و در حالی که کمتر کسی امید به زنده شدن آن داشت، عملاً برای فرهنگیان فعلاً زنده شده که البته همه این کارها وظیفه ماست. به‌گفته مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان این رأی در مرحله بدوی است و بزودی قطعی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *