برگزاری اولین نمایشگاه توسعه کسب و کار تهران

وی با بیان اینکه حوزه‌های کسب و کاری که در  این نمایشگاه حضور دارند، نوظهور هستند و قطعا این حوزه‌ها در توسعه کسب و کار کشور نقش بسزایی خواهند داشت؛ به آمار بازگشت سرمایه براساس اعلام بانک جهانی اشاره کرد و افزود: نرخ بازگشت سرمایه در بخش کشاورزی 30 درصد، صنعت 50 درصد، خدمات 100 درصد و مواد مخدر 200 درصد است؛ اما نرخ بازگشت سرمایه براساس اعلام بانک جهانی در حوزه تحقیق و توسعه 3 هزار درصد است. یعنی صاحب یک کسب و کار اگر در یک صنعتی از حوزه‌های زیر مجموعه کسب و کار خدمات مدیریتی یا استارت‌آپ‌های مدیریتی سرمایه‌گذاری کند، به ازای هر 100 هزار تومان در 5 سال باید 3 میلیون تومان بازگشت سرمایه داشته باشد.
فرهادنیا با بیان اینکه  ما در ایران در حال پوست اندازی از اقتصاد منبع محور به سمت اقتصاد دانش‌بنیان هستیم، اظهار داشت: نمایشگاه توسعه کسب و کار به این وضعیت اقتصاد کمک می‌کند و برپایی نمایشگاه مذکور در تهران هم با حضور سه حوزه خدمات مدیریتی، حوزه خدمات فرانچایز و استارت‌آپ‌های مدیریتی است.
وی همچنین تصریح کرد: بازار مشاوره و مدیریت در حوزه فاینانس طی 15 سال اخیر در دنیا و آمریکا رشد مثبتی داشته و ایران نیز از نتایج آن بی‌بهره نمانده است. وجود اقتصادهای نوظهور نیازمند معرفی توان، تخصص و شرایط این نوع از فعالیت‌هاست و نمایشگاه‌ها می‌توانند فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها باشند.
فرهادنیا تصریح کرد: حوزه‌های کسب و کار که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند نوظهور هستند و می‌توانند در توسعه فضای کسب و کار کشور نقش مؤثری داشته باشند.
مدیر نخستین نمایشگاه کسب و کار ایران خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با حمایت وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزار می‌شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در برگزاری نمایشگاه کسب و کار از ابزارهای نوین تدریجی استفاده شده و به‌جای کاتالوگ‌های چاپی از برنامه‌هایی مانند دعوت مشتریان و برگزاری ورکشاپ و کارگاه‌های تخصصی استفاده شده است.
محمدعلی مولایی برگزار کننده رویدادهای تجاری هم در این نشست گفت: وقتی از توسعه کسب و کار و فرانچایز صحبت می‌شود، بسیاری از شرکت‌ها به نقش مهم این شاخص در توسعه فعالیت خود و بهبود فضای کسب و کار خود واقفند و یکی از مهمترین روشهای توسعه کسب و کار در جهان فرانچایز یا نشان سپاری تجاری است. به این شیوه که با توسعه شعب یا نمایندگی‌ها تعریفی استاندارد از فعالیت برند یا واحد اقتصادی در سایر نقاط جهان شکل می‌گیرد.
مولایی با بیان اینکه یکی از روشهای صادرات توسعه اشتغال و ایجاد کارآفرینی، نشان سپاری تجاری است گفت: طی چند سال گذشته انقلابی در این صنعت شکل گرفته و فرانچایز به‌عنوان یکی از کم هزینه‌ترین و مفیدترین روشهای توسعه اشتغال پایدار پذیرفته شده است.
برگزارکننده رویدادهای تجاری عنوان کرد: جامعه آماری درستی در زمینه مشاغل ناشی از صنعت فرانچایز در ایران وجود ندارد اما معنای اقتصادی این صنعت یعنی که حق امتیاز، مواد اولیه، استاندارد و آموزش را برای توسعه هر فعالیت اقتصادی به دیگران ارائه می‌دهیم. وی تأکید کرد: فرانچایز تنها تابلوفروشی نیست و باید خدمات استاندارد، آموزش درست و یکپارچه در صنعت فرانچایز وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *