منطقه اقتصادی پیام آماده حضور فعالان بخش خصوصی ICT است

دکتر سعید زرندی مدیرعامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام درباره فعالیت های این شرکت و همچنین برنامه های آینده  آن با اشاره به اینکه منطقه  ویژه اقتصادی پیام تنها منطقه ویژه اقتصادی زیر مجوعه  وزارت ارتباطات است، گفت: این مجموعه در خدمت خانواده بزرگ ICT کشور قرار دارد .
وی شکل گیری فرودگاه پیام را از سال 69 و با وسعت 10 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: این مکان برای تبدیل شدن به فرودگاه بین المللی در اختیار وزارت پست و تلگراف آن زمان قرار گرفت .
زرندی آغاز فعالیت رسمی این فرودگاه را در سال 74 به تصویب اساسنامه آن عنوان کرد و  گفت :در سال 80، 3600 هکتار به منطقه  ویژه اقتصادی تبدیل  شد.
 وی ادامه داد: در سال 90 در مصوبه  فعالیت  بازرگانی و توسعه صادرات هم به برنامه های این مجموعه اضافه شد.
وی این مجموعه را در دو بخش فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه پیام تعریف  و تاکید کرد: فعالیت های جدی این مجموعه از سال 86 آغاز و در دو سه سال گذشته سرعت گرفته است  و در حال حاضر 40 هکتار ، به سه فاز منطقه ویژه اقتصادی  اختصاص یافته و 16 هکتار نیز  دراختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد و56 هکتار هم آماده واگذاری است. زرندی تاکید کرد: در حال حاضر حدود 100 شرکت در این مجموعه در حوزه صادرات و واردات  فعالیت می کند .
وی وجود گمرک زمینی و هوایی را یکی از مزایایی منطقه ویژه پیام عنوان کرد  و با بیان اینکه در این منطقه از مقررات گمرکی خارج می شود، افزود: بدون تشریفات گمرکی در داخل منطقه کالاها متروکه نمی شود  و رسیدهای آن قابل خرید و فروش است .
مدیرعامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام اظهارکرد: فرودگاه پیام تنها فرودگاه باربری کشور است و در زمان های اضطراری جایگزین فرودگاه مهرآباد می شود و خدماتی هم به پروازهای بالگرد می دهد.
وی با اشاره به برنامه های بیست گانه  در حال انجام این مجموعه تصریح کرد: این برنامه های مصوب شده برای ارائه عملکرد در شرکت ها به صورت پروژه محور مشخص شده تا قابل رصد و ارزیابی باشد. زرندی ادامه داد: بازنگری در طرح جامع این فرودگاه با شرایط جدید کشور، راه اندازی شهرک بین المللیICT ، استقرار شرکت های دانش بنیان، مشارکت با بخش خصوصی  از  جمله برنامه های در حال اجرا است .
مدیرعامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام ایجاد شهر رسانه  مدیا سی تی و ایجاد شهرک صنعتی سرمایه گذاری  خارجی را از دیگر برنامه های بیست گانه  این مجموع اعلام کرد و با  اشاره به استقرار تجارت الکترونیک افزود: با توجه به وجود تمام زیر ساخت های تجارت الکترونیک، همکاری شرکت پست و همکاری کشور آذربایجان، سامانه تجارت الکترونیک دراین مجموعه مستقر می شود.
وی راه اندازی گمرک تخصصی و هوشمند ICT را از دیگر برنامه های در دست اجرا بیان کرد  و تاکید داشت: در این باره ما تعهد داده ایم که در واردات حوزه  ICT با راه اندازی آزمایشگاه تخصصی، سرعت ترخیص کالاهای ICT را بالا بریم.
زرندی برسیاست وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات برساماندهی فعالیت های بخش خصوصی با استفاده از موقعیت فیزیکی وامکانات منطقه ویژه اقتصادی پیام تاکید کرد وگفت : برای شر کتهایی که ازمرحله استارتاپی درحال گذر به مرحله گسترش  وسرآمدی هستند پیشنهاد تجمیع درمنطقه پیام را می دهیم وبرای بهره گیری  از این فرصت از آنها دعوت می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *