تولید خودرو جدید cs35 چانگان از نیمه دوم خرداد ماه

به گزارش خبرنگار ما؛ مهندس فریبرز شهباز مدیرعامل سایپا کاشان از ورود دو محصول جدید به بازار توسط این شرکت خبر داد و گفت: با یک برنامه ریزی و ارزیابی مناسب، تولید محصول زیبا و باکیفیت CS35 از نیمه دوم خرداد ماه سال جاری آغاز خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا کاشان با اشاره به اینکه این شرکت طی 7 سال گذشته 600 هزار خودرو داخلی و صادراتی تولید کرده است تاکید کرد: این موضوع نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای این شرکت در راستای برنامه کلی گروه خودروسازی سایپا است.
وی نیروی متخصص، جوان و با ایمان را از مزیت های رقابتی شرکت سایپا کاشان دانست و افزود: این شرکت شرایط جدید همکاری مشترک با خودروسازهای بزرگ خارجی که از طرف مدیریت ارشد گروه برای شرکت سایپا کاشان در نظر گرفته شده است را یک فرصت مناسب می داند تا همواره محصولات خوب و باکیفیتی را تولید و روانه بازار مصرف کند.
مدیرعامل سایپا کاشان از تولید 150 هزار خودرو در برنامه تولید سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با یک برنامه ریزی منظم و منسجم بتوانیم این تعداد خودرو را برای بازارهای داخلی و خارجی تولید کنیم. وی افزود: گروه خودروسازی سایپا با داشتن یک زنجیره تامین قدرتمند در زمینه های مختلف، امکان تولید و همکاری مشترک با خودروسازی بزرگ دنیا را تسهیل کرده و مطمئنا سایپا کاشان به عنوان جزیی از گروه خودروسازی سایپا از تمام توان و پتانسیل خود در راستای اهداف گروه بهره خواهد گرفت.
شهباز از تولید آزمایشی خودروCS35  خبر داد و افزود: این خودرو از لحاظ زیبایی، کیفیت و قیمت می تواند پاسخگوی نیاز هموطنان علاقمند به استفاده از خودرو شاسی بلند باشد. وی خودرو cs35 را با توجه به امکانات و نوع طراحی جزء خودروهای روز دنیا دانست و گفـت: این خودرو که با همکاری مشترک فورد و چانگان طراحی و تولید شده است در مرحله اول به صورت CBU در اختیار هموطنان قرار گرفت که با استقبال خوبی روبه رو شد.
مدیرعامل سایپا کاشان از دیگر فاکتورهای مهم خودرو  CS35 را  زیبایی تریم داخل، ارگونومی مناسب، شتاب اولیه و مصرف سوخت پایین دانست و افزود: این خودرو به لحاظ طراحی داخلی و بیرونی بسیار زیبا است و می تواند حس خوب رانندگی و کیفیت را به سرنشینان انتقال دهد.
شهباز افزود: خودرو CS35 با 8 رنگ متنوع تولید می شود و نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش گروه سایپا با توجه به آموزش و برنامه ریزی های صورت گرفته آمادگی کامل برای ارائه خدمات رسانی مناسب به مشتریان را دارند. وی قیمت وارداتی خودرو CS35  در مرحله اول را 88 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با داخلی سازی تولید این محصول در شرکت سایپا کاشان و با کیفیتی بهتر از نوع وارداتی آن،  به قیمت 64 میلیون تومان در اختیار هموطنان قرار می گیرد البته فروش این خودرو در اردیبهشت ماه 95 با 2 میلیون تومان تخفیف صورت می گیرد.
مدیرعامل سایپا کاشان تولید CS35  را برای سال جاری 4000 دستگاه عنوان کرد و گفت: 21 درصد از قطعات تولید این محصول داخلی خواهد بود و برای سال 96 داخلی سازی این خودرو 40 درصد برنامه ریزی شده است و علاوه بر بازار داخلی بخشی از تولیدات نیز برای بازار صادراتی در نظر گرفته شده است.
شهباز در این نشست در پاسخ به اینکه اخبار حاکی از نهایی شدن قرارداد سایپا با سیتروئن است و گویا در قالب این قرارداد سایپا کاشان به‌عنوان آورده سایپا تلقی شده است، گفت: گروه خودروسازی سایپا با شرکت‌های مختلف اروپایی و آسیایی در حال مذاکره است اما نهایی شدن این قراردادها صرفاً از طریق مدیرعامل گروه سایپا اعلام خواهد شد اما در نهایت سایپا کاشان یک شریک خارجی معتبر خواهد داشت.‌ نحوه همکاری ما با شرکای خارجی به صورت 50-50 خواهد بود.‌ ‌وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا محصول جدید دیگری در این سایت تولید خواهد شد، گفت: برای ورود محصول جدید برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و محصول ایگو انتخاب شده است اما زمان ورود آن به بازار هنوز مشخص نیست.‌‌ ‌
شهباز با ذکر این نکته که برای گرفتن تست بازار این خودرو، در سال گذشته 1500 دستگاه وارد شد، درباره مذاکره این شرکت با سیتروئن فرانسه متذکر شد: صحبت‌هایی در این خصوص شده، اما بهتر است نحوه و چگونگی همکاری را مدیران ارشد سایپا اعلام کند.
شهباز همچنین در پاسخ به این پرسش که در صورت همکاری شما با شرکت های بین المللی نهایی شود و نتیجه مذاکرات را مدیران ارشد سایپا اعلام کنند، آیا محصولات قبلی همچون تیبا و ساینا از خط تولید خارج می شود؟ خاطرنشان کرد: خیر تا زمانی که این خودروها بازار دارد، تولید ادامه دارد. وی توضیح داد: تولید محصولات فعلی تا زمانی که بازار آنها وجود دارد، ادامه خواهد داشت؛ البته طی فرایندی چند ساله، محصولات جدید جایگزین محصولات فعلی خواهند شد. مدیرعامل سایپا کاشان درباره ورود این شرکت به بازار سهام اظهار کرد: بررسی‌هایی در گذشته در این زمینه صورت گرفته است، اما فعلا تصمیمی برای ورود به بورس نداریم.
گفتنی است در پایان خبرنگاران اعزامی در محل تست جاده شرکت سایپا کاشان حاضر شدند و خودرو شاسی بلند CS35 را در مسیرهای مختلف مورد تست و بررسی قرار دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *