مذاکره با ۴ کشور برای ازسرگیری سوآپ

امیرحسین زمانی نیا در همایش توسعه همکاری‌های تجاری اقتصادی ایران – چین با تاکید بر اینکه چین همواره در دوره تحریم یک شریک مطمئن برای صنایع نفت و گاز ایران بوده است، گفت: همکاری‌ها با شرکت‌های چینی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در دوران پساتحریم هم ادامه می یابد و تهران از توسعه سطح همکاری ها حمایت می کند.
معاون امور بین الملل وزیر نفت با تاکید بر اینکه با کاهش تحریم‌های بین المللی، انگیزه و علاقه مندی شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان برای مشارکت با ایران افزایش یافته است، تصریح کرد: ایران در دوران پساتحریم و به ویژه با اجرای برنامه ششم توسعه، برنامه ها و محورهای راهبردی در صنایع نفت و گاز تعریف کرده است. وی از افزایش ظرفیت تولید نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی برنامه ششم توسعه یاد کرد و افزود: علاوه بر این متنوع سازی بازارهای صادراتی نفت خام و ایمن سازی تقاضا برای نفت و بازارهای فروش نفت و فرآورده های نفتی یکی از برنامه‌های راهبردی کشور خواهد بود.
زمانیان همچنین با اشاره به برنامه ریزی به منظور توسعه تجارت گاز ایران با افزایش صادرات گاز طبیعی به کشورهای مختلف تاکید کرد: هم اکنون مذاکرات با کشورهای مختلف در حال انجام است  و حتی وزیر انرژی عمان به منظور نهایی کردن قرارداد صادرات گاز به عمان به تهران سفر کرده است.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه افزایش سوآپ نفت خام و فرآورده های نفتی از دیگر برنامه های توسعه تجارت نفت کشور است، گفت: هم اکنون سوآپ نفت خام متوقف است اما مذاکرات با کشورهای حاشیه دریای خزر همچون ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و روسیه به منظور ازسرگیری سوآپ نفت خام در حال انجام است.
این مقام مسئول با اشاره به انجام مذاکراتی به منظور خرید سهام، احداث و یا معاوضه سهام پالایشگاه‌های نفت در خارج کشور تاکید کرد: هدف از خرید سهام پالایشگاه‌ها و یا احداث پالایشگاه نفت در خارج کشور، ایمن سازی تقاضا برای نفت خام ایران است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *