دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران افتتاح شد

دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران (ایران جابکس) با مشارکت شرکت‌های ایرانی و تعدادی از نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی روز دوشنبه دوم اردیبهشت 1398 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

نمایشگاه

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ دکتر عیسی منصوری معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون در افتتاحیه برگزاری این نمایشگاه، با بیان این که فرآیند کاریابی در کشورمان باید به صورت تخصصی انجام شود، گفت: متاسفانه بخش زیادی از عرضه و تقاضای بازار کار کشورمان کاذب است و فرآیند کاریابی نیز به درستی انجام نمی‌شود. وی گفت: برای انجام کاریابی باید حداقل استانداردهای لازم رعایت شود. کاریابی فقط واسطه‌گری بین کارجو و کارفرما نیست، بلکه کاریابی‌ها باید بتوانند نیروی کار را متقاعد کنند تا آموزش های مورد نیاز کارفرمایان را فرا گیرند و این موضوع مستلزم فعالیت تخصصی است.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال، در نمایشگاه کار فقط نباید طرف عرضه نیروی کار حضور داشته باشد. در این نمایشگاه آموزش دهندگانی همچون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز باید حضور پررنگی داشته باشد و برگزاری نمایشگاه فرصتی باشد تا طرفین عرضه و تقاضای بازار کار با آموزش فنی و حرفه‌ای هماهنگ شوند. منصوری با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز اولین نمایشگاه بین المللی کار ایران ابراز امیدواری کرد: این نمایشگاه با ارتقا در دو بخش کیفیت و کمیت به عنوان یک فضای مناسب برای کمک به کارجویان و کارفرمایان نقش اساسی ایفا کند.

در ادامه محمد اکبرنیا مدیر کل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار نزدیک شدن سه ضلع کارجویان، کارفرمایان و کاریابی‌ها به همدیگر را مهم‌ترین هدف برگزاری این نمایشگاه عنوان و ابراز امیدواری کرد: خروجی این نمایشگاه منجر به اشتغال برای جوانان جویای کار کشور شود. وی  با بیان اینکه باید کمک کنیم تا تمام اجزای بازار اشتغال در این نمایشگاه حضور داشته باشند، گفت: لازم است تسهیلاتی پیش‌بینی شود تا شاهد حضور قوی‌تر کاریابی‌های داخلی و بین المللی در نمایشگاه کار ایران باشیم. به گفته سعید سمیعی رئیس موسسه مشاوره شغلی و کاریابی مرکز کار ایران و مدیر اجرایی این نمایشگاه، ویژگی بارز نمایشگاه امسال حضور و مشارکت نمایندگان شرکت‌های مطرح خارجی است که در زمینه‌های گوناگون فعالیت دارند و هدف آن‌ها علاوه بر معرفی برند خود، بازارسنجی و جذب نیروی کار مورد نیاز در گرایش‌های مختلف است.

دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران که با حضور ده‌ها شرکت داخلی و نمایندگان خارجی و نیز تعداد زیادی از استارت آپ‌ها توسط معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با مدیریت اجرایی موسسه مشاوره شغلی و کاریابی مرکز کار ایران در حال برگزاری است، از روز دوشنبه دوم تا پنجم اردیبهشت ماه 98 به مدت چهار روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در نمایشگاه بین المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *