«ایمینو» به پیشواز نوآوران عرصه گوهرسنگ‌ رفت

حضور طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ( ایمینو) با هدف تسهیلگری و شناسایی ایده‌های نوآورانه در نخستین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته با استقبال مواجه شد.

به گزارش اقتصادملت به نقل از شبکه ایمینو؛ اولین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته با هدف توسعه، شبکه‌سازی و بازارسازی برای فعالان این عرصه به مدت 4 روز از تاریخ ۳ الی ۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی در حال برگزاری است.
در این نمایشگاه فعالان عرصه ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته، تولیدکنندگان، طراحان و فروشندگان سنگ‌های قیمتی و جواهر همچنین فروشندگان ابزارآلات و تجهیزات این حوزه حضور داشتند تا محصولات و خدمات خود را برای شرکت‌کنندگان تشریح کنند.
خلق ایده‌های ارزش‌آفرین، شناسایی چالش‌ها، نیازهای فناورانه صنعت گوهرسنگ و تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه، ایمینو و طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور را درصدد همکاری کرده تا با تسهیلگری و هم‌آواسازی زمینه ارتقای کسب و کارهای این عرصه با ورود ایده های نو فراهم شود.
در این راستا جلسات و نشست‌های مشترک بسیاری با فعالان شرکت‌های دانش بنیان و نوآوران صنعت گوهرسنگ برگزار شد و رئیس و مدیران ارشد ایمیدرو از غرفه‌های ایمینو و طرح گوهرسنگ بازدید به عمل آوردند.

بنا بر گزارش‌های رسیده، صاحب نظران این عرصه معتقدند ایران یکی از کشور‌های مطرح در حوزه گوهرسنگ‌ها به لحاظ تنوع و وجود 40 نوع گوهرسنگ است اما از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده نشده و سهم نیم صدم درصدی ایران از بازار تجارت گوهرسنگ‌ها بسیار ناچیز است.
آنان بر این باورند استارتاپ‌ها نقش موثری در همه بخش‌های مختلف زنجیره معدن و صنایع معدنی به ویژه استحصال مواد معدنی دارند و بسیاری از ایده های توسعه ای این حوزه بخصوص در بخش بهسازی و سنتز گوهرسنگ‌ها حاصل استفاده از ظرفیت‌های استارتاپ‌هاست. با توجه به نیازهای فناورانه بخش نیاز است جریان ایده‌پردازی میان نوآوران و بنگاه‌ها را تحریک کرد تا بتوان روند همرسانی را سرعت بخشید.
همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد گردش مالی این صنعت در جهان ۱۲۰۰ میلیارد دلار برآورده شده که ایران با وجود تنوع و پتانسیل غنی در حوزه گوهرسنگ ها، از میان ۱۸۰ کشور رتبه ۱۰۵ را در تجارت این صنعت دارد و براساس آمار سازمان تجارت جهانی که آن هم از کشور‌های مقصد صادرات، اخذ شده، گردش مالی ایران در این صنعت ۳۶ هزار دلار برآورد شده است.
این نمایشگاه از تاریخ ۳ الی ۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی بر پاست و عموم افراد می‌توانند از این رویداد در ساعات ۸ صبح الی ۱۵ بعد از ظهر بازدید داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *