رقم واقعی عیدی بازنشستگان چقدر باید باشد؟

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که اگر دولت همچنان عیدی بازنشستگان را با تورم افزایش می‌داد، مقدار آن در سال ۱۴۰۲ باید ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین می‌شد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از خبرآنلاین؛ در حالی عیدی بازنشستگان برای عید امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده که در سال ۱۳۹۰ مقدار این عیدی ۳۵۰ هزار تومان بود و تا سال ۱۳۹۶ هم با تورم افزایش پیدا می‌کرد، ولی پس از آن، عیدی بازنشستگان از تورم عقب افتاد.

براساس گزارش موسسه مطالعات اقتصادی بامداد، اگر دولت همچنان عیدی بازنشستگان را با تورم افزایش می‌داد، مقدار آن در سال ۱۴۰۲ باید ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین می‌شد.

وعده وزیر کار درباره واریز عیدی بازنشستگان 

وزیر کار در روزهای گذشته اعلام کرده بود که عیدی بازنشستگان احتمالا 10 اسفند واریز می‌شود. به گفته مرتضوی، عیدی بازنشستگان هم بر اساس مصوبه هیات وزیران برای هر نفر معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، به ازای همسر ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل هم ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

بیش از 60درصد بازنشستگان زیر خط فقر هستند

چندی پیش هم، یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان و از اعضای سابق شورای اسلامی کار در رابطه با عیدی بازنشستگان گفته بود:  بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر و زیر خط فقر هستند. چرا عیدی پایان سالِ بازنشسته‌ای که ۹ میلیون حقوق می‌گیرد باید برابر با عیدی پرداختی به یک قاضی یا یک استاد دانشگاه باشد؟ اگر قرار بر برابری در پرداخت‌هاست، در طول سال مزایای آن چنانی خواص را هم به ما کارگران بازنشسته بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *