در همایش کاربرد متاورس در ارتباطات صورت گرفت؛ رونمایی از اولین پلتفرم متاورس ایرانی

همایش کاربرد متاورس در ارتباطات به همت انجمن روابط‌عمومی ایران و موسسه تکنولوژیک آکام و با همکاری اداره‌کل روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی صبح امروز با سخنرانی پروفسور علی‌اکبر جلالی، دکتر عطاءالله ابطحی، دکتر حمید ضیایی‌پرور و استاد هادی چلویی در سالن پرندگان آبی شرکت توسعه منابع آب‌ونیروی ایران برگزار شد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ صاحبنظران و کارشناس برجسته حوزه ارتباطات و فضای مجازی؛ در این همایش دامنه تأثیرات متاورس در حوزه ارتباطات را بررسی و تجزیه ‌و تحلیل کرده و در انتهای مراسم از اولین پلتفرم متاورس ایرانی رونمایی شد.
دکتر علی‌‌اکبر جلالی استاد دانشکده برق دانشگاه علم‌وصنعت ایران در این همایش با اشاره به عصر مجازی و چالش‌ها و فرصت‌های این بخش و بررسی مشاغل فضای مجازی گفت: عصر مجازی و متاورس مانند سایر اشکال فناوری به دلیل پتانسیل تغییر روش خرید، تجارت، ملاقات، لذت بردن از سرگرمی، بازی، کسب درآمد، تجارت در بازار و غیره با برنامه‌ها و اهداف خوب و بد عرضه می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه با ظهور متاورس حوزه‌های مختلف علمی‌وتخصصی و کسب‌وکارها به ‌شدت از این فناوری متأثر خواهند شد، گفت: به ‌ویژه حوزه ارتباطات، رسانه و روابط‌عمومی از جمله حوزه‌هایی است که با آمدن متاورس و گسترش آن تحت‌تأثیر قرار خواهند گرفت.
دکتر جلالی با اشاه به اینکه تبلیغات، برندینگ، نمایشگاه، جشنواره، رویداد‌های مختلف، فعالیت‌های اطلاع‌رسانی، بازاریابی و… هر کدام نقش مؤثری از متاورس را در خود بروز خواهند داد، تاکید کرد: در همین راستا علاقه‌مندان و فعالان حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی با آشنا شدن با فناوری متاورس و کاربرد‌های عملی آن در حوزه تخصصی خود می‌توانند به عنوان پیشتازان فناوری در ایران؛ سازمان و شرکت و مجموعه حرفه‌ای خود را به افکارعمومی، مشتریان و مخاطبان معرفی کنند.
گفتنی است در ساده‌ترین تعریف؛ متاورس (Metaverse) دنیای دیجیتال جدیدی است که ممکن است بخش‌های بزرگی از جهان را فرا گیرد. اکنون انسان‌ها در دنیای خود به وسیله گوشی یا سیستم به اینترنت وصل می‌شوند و تمام ارتباط ما با اینترنت از طریق صفحه نمایش گوشی یا مانیتور است. در متاورس اما کاربران محدود به یک صفحه نمایش نیستند؛ بلکه تمام ذهن آنها درگیر زندگی در دنیای جدید است (شاید مثل یک خواب متفاوت). دنیایی که بسیاری از محدودیت‌ها را زیر پا می‌گذارد و ممکن است مفهوم زمان و مکان را برای ما تغییر دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *