تغییرات ساختاری در بنیاد شهید با هدف تبدیل بنیاد به یک سازمان راهبردی

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه شاهد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران تغییرات ساختاری با هدف تبدیل بنیاد شهید به یک سازمان راهبردی صورت گرفته است و این اتفاق با استفاده از دانش کارشناسان خبره در حال انجام است.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از  روابط عمومی صندوق قرض الحسنه شاهد؛ اسلام کریمی مدیر عامل صندوق قرض الحسنه شاهد به مناسبت هفته دولت در خصوص چالش های موجود، نحوه عملکرد و برنامه های آتی این صندوق توضیحاتی را ارائه داد.

بنیاد شهید و امور ایثارگران به ویژه صندوق قرض الحسنه شاهد در چه شرایطی کار را در ابتدای دولت سیزدهم تحویل گرفت و در بازه زمانی دو ساله که از عمر دولت می گذرد چه پیشرفت هایی در این بخش رقم خورده است؟

دکتر اسلام کریمی: صندوق قرض الحسنه شاهد یکی از سازمان های تابعه بنیاد شهید و امور ایثارگران است که وظیفه خدمت رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران به خصوص والدین شهدا، همسران شهدا، جانبازان و آزادگان را دارد.

از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰، صندوق قرض الحسنه شاهد به صورت ماهیانه به آن دسته از جامعه ایثارگری که در صندوق عضویت دارند، پرداخت وام انجام می دهد.

با تاسی از مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران، تدابیر اتخاذ شده و مدیریت راهبردی و مطلوبی که در صندوق صورت گرفت یک مطالعه پژوهشی با هدف مدیریریت راهبردی در راستای ارائه خدمات به جامعه ایثارگری و کسب رضایتمندی از سوی جامعه هدف انجام گرفت.

براساس این مطالعه پرداختی وام ها به صورت هفتگی صورت می گیرد. یعنی به محض ثبت درخواست وام در استان ها، پرونده جمع بندی و فرآیند پرداخت وام از ۴۸ ساعت تا ۷۲ ساعت به متقاضیان پرداخت می شد.

در واقع در این مدت دو ساله شاهد تسریع در پرداخت و افزایش مبلغ از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون و در نهایت ۷۰ میلیون تومان بوده ایم.

در واقع آموزش، تسهیم دانش میان همکاران در سراسر کشور، توسعه فردی و اقدامات علمی که در صندوق صورت گرفت سبب افزایش رضایتمندی جامعه ایثارگران از صندوق قرض الحسنه شاهد شد.

طبق آمار نزدیک به ۳۲۲ هزار نفر به عنوان عضو فعال در صندوق قرض الحسنه شاهد حضور دارند. صندوق از آغاز به کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ تاکنون،  با ارائه خدمت به بیش از ۲۱۰ هزار نفر از این جمعیت، بیش از ۷ هزار و نهصد میلیارد تومان وام پرداخت کرده است.

مهمترین اتفاق رخ داده پس از حضور دکتر قاضی زاده هاشمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران طی دو سال گذشته، کسب رضایتمندی جامعه ایثارگری از خدمات و فعالیت های صندوق قرض الحسنه شاهد است. به نحوی که این رضایتمندی از سوی جامعه هدف در تمام سفرهای استانی ریاست بنیاد به ایشان بیان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *