پذیره نویسی صندوق جسورانه ارغوان (بزرگترین صندوق جسورانه کشور)

پذیره نویسی “ارغوان” بزرگترین صندوق جسورانه کشور خرداد ماه انجام می شود.

به گزارش پایگاه اقتصاد ملت ؛ در همین راستا نشست خبری راهبردهای گروه سرمایه گذاری غدیر در جهت تحقق اقتصاد دانش بنيان با حضور مديران عامل گروه مالی غدير، سرمايه گذاری دی، تامين سرمايه دماوند و اصحاب رسانه برگزار شد.

امیر عباس حسینی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در این نشست راهبردهای گروه سرمايه گذاری غدير را در راستای تحقق اقتصاد دانش بنيان و تاسيس صندوق جسورانه ارغوان در جهت تامین مالی اکوسیستم دانش بنیان غدیر دانست.
وی با بیان اینکه موضوع مهم در حرکت به سمت توسعه دانش بنیان پیش بینی و رصد کردن روندهای اتفاق افتاده در جهان و ایران و همچنین نیاز جامعه است، گفت: در همین راستا رصدخانه فناوری غدیر تشکیل شده است که در غالب یکی از شرکت های گروه مالی غدیر با همکاری دانشگاه امیرکبیر در حال توسعه است که در آینده ای نزدیک سایت مشترک با دانشگاه امیرکبیر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: بر همین اساس رصد اتفاقات، فناوری ها، حوزه های مرتبط با آینده پژوهی در هلدینگ های زنجیره ارزش غدیر و استراتژی های جدیدالورود در دستور کار آن قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به این موضوع که مهمترین رکن توسعه دانش بنیان استفاده از ظرفیت های صندوق های جسورانه و ریسک پذیر برای تامین مالی پروژه ها و ایده های این حوزه است، خاطر نشان کرد: به همین منظور صندوق جسورانه ارغوان به عنوان بزرگترین صندوق جسورانه حال حاضر کشور با ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان(در فاز اول) تاسیس شد که پس از اخذ موافقت های اصولی؛ این صندوق در مراحل پايانی بوده و خردادماه در قالب یونیت های يك ميليون ريالی عرضه می شود.

وی دلیل عرضه این صندوق را استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه و شفاف سازی حضور سرمایه گذاری غدیر در ورود به این حوزه عنوان کرد.
حسینی در ادامه با بیان اینکه مجری صندوق ارغوان شرکت سرمایه گذاری دی است، گفت: وظیفه این شرکت در اکوسیستم دانش بنیان غدیر متولی گری تامین مالی پروژه های ریسک پذیر و جدید موردنظر سرمایه گذاری غدیر است که شامل حوزه بایوتک، غذا و سلامت با تمرکز بر سلامت بازنشستگان کشور است.

وی تاکید کرد: به عبارت دیگر در زنجیره ای از استارتاپ ها پروژه هایی معرفی و سپس در قالب شتاب دهنده تامين مالی می شوند.
وی در پایان گفت: بخش بعدی فعالیت غدیر در توسعه دانش بنیان مربوط به حوزه صنعت است و در دو بخش مهم مربوط به زنجیره ارزش غدیر در تولید پترولیوم کک و کک سوزنی توافق نامه های امضاء شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *