چرا کاسبان تحریم نگران ‌خروج قیر صادراتی از بورس هستند؟

 

قیر ایران با صادرات بیش از سه میلیون تن در سال که آوازه آن در بین مشتریانش همچنان طنين‌انداز است؛ این روزها حال و روز خوشی ندارد و به دلیل شرایط تحریمي دچار افت صادرات شده و اقبال خریداران خارجی برای خرید از بورس کالا به شدت افت کرده است.

افت صادرات طي ماه های اخیر موجب نگرانی بسیاری از تولیدکنندگان داخلی شده و یکی از دلایل آن نیز سازوکار عرضه‌های صادراتی در شرایط تحریم‌هاست؛ چراکه خریدار خارجی به دلیل شرایط تحریمی کشور و مشکلات بانکی دیگر راغب به خرید قیر ایران نبوده و به دنبال جایگزین کردن قیر مورد یاز خود از دیگر کشورهای منطقه است.

در همین حال دكتر شریعتمداری وزیر رفاه با دغدغه جدی و درست تهدیدهای اشتغال این صنعت و با اقدامی به موقع و قابل تحسین به فوریت نامه‌ای را برای بیژن زنگنه وزیر نفت می‌نویسد و در آن عنوان می‌کند ادامه وضعیت فعلی و محدود بودن خریداران قیر ایران بايد برای نجات صنعت قیر کشور و جلوگیری از دست دادن بازارهای صادراتی فروش قیر از راهکاری منطقی و متناسب با شرایط و در اختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار گیرد.

اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد، بر همگان روشن است و این اقدام از سوی دو وزیر کارکشته دولت تدبیر و امید نشان از عزم جدی دولت برای حفظ اشتغال این صنعت و تداوم صادراتی قیر کشور حکایت دارد .

حال در این بحبوحه علمداران رانت‌خواران و کاسبان تحریم با انحاء و روش‌های مختلف و نگران از دست دادن بازار خاص این حصول هر روز به مخالفت با این تصمیم برخاسته‌اند و جالب اینکه این طیف از گروه تولیدکنندکان اصلی و صاحبان دغدغه‌های جدی فعلی نیستند.

آقایان اجازه دهید تولیدکنندگان واقعی با معیارهای تخصصی موضوع را در شرایط تحریم‌ها مدیریت كنند. 

در خاتمه سوال این است اگر این صنعت متوقف و اشغال آن از بین رود؛ نوک حمله‌های شما کجا را نشانه خواهد گرفت؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *