لیست غیرسیاسی، تخصصی و مردمی معتمدین محلات تهران منتشر شد

◉ معصومه صالحی

لیست غیرسیاسی، تخصصی و مردمی معتمدین محلات تهران عصر پنجشنبه ۲۰ خرداد ماه به طور رسمی منتشر شد که در این لیست اسامی ۲۱ نفر از کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با شعار “تهران شهری برای ما و آیندگان” آمده است.


به گزارش “اقتصاد ملت” ؛ محسن وثوقی دبیرکل مجمع معتمدین محلات تهران در این گردهمایی که به این منظور برگزار شده بود، گفت: در مرحله اول ۲۱۰ نفر از کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شورای‌اسلامی‌ شهر رزومه های خود را به مجمع ارسال کردند که از این تعداد ۸۵ نفر در مرحله اول، ۶۳ نفر در مرحله دوم و ۳۵ نفر در مرحله پایانی تعیین صلاحیت و مشخص شده‌اند و در انتها ۲۱ نفر مشخص و در لیست نهایی قرار گرفتند.
وی ملاک‌های ارزیابی متقاضیان را بر اساس جایگاه اجتماعی، میزان تخصص، عملکرد مطلوب و جوان‌‌گرایی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت بانوان، استفاده از جامعه روحانیت، استفاده از ظرفیت‌‌های مدیریت شهری و پارلمانی شهر و … نیز جزء اولویت‌‌های مدنظر این مجمع برای حضوری فعال و تاثیرگذار در ششمین دوره انتخابات شورا‌ی‌اسلامی‌شهر تهران است.

وثوقی مهمترین هدف مجمع معتمدین محلات تهران از حضور فعال در عرصه انتخابات به صورت مستقل را اطاعت از فرامین مقام‌‌معظم‌رهبری در راستای مشارکت حداکثری مردم که همان اقتدار ملی کشور است، دانست و گفت: شکست انحصار لیست‌‌های سیاسی‌وحزبی موجود نیز از دیگر اهداف مجمع معتمدین محلات شهر تهران است. از سوی دیگر جلب اعتماد دوباره مردم به نمایندگان واقعی خود و تشویق آنان برای حضوری پرشکوه و تاثیرگذار از دیگر اهداف مدنظر ما برای این دوره از انتخابات شورای‌اسلامی‌شهر است.
وی در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ شوراهای اسلامی شهر به خبرنگار ما با بیان اینکه برنامه خاص من مختص پرسنل شهرداری و کارگران خدمات شهری است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در شهرداری تنها قشری که مورد اجحاف حقوق اولیه قرار گرفت؛ کارگران خدمات شهری بودند؛ افرادی که زباله های شهر تهران را جمع‌آوری و خیابان ها، کوچه ها و آنهار را تمیز می کنند و جارو می زنند. کارگرانی که در باد، باران و برف خط مقدم حوزه خدمات شهری محسوب می شوند و کار اصلی شهر را انجام می دهند، اما از حقوق اولیه، خدمات رفاهی، تفریحی و تعاونی مسکن محروم هستند و حداقل حقوق وزارت کار را می‌گیرند.
وثوقی خاطرنشان کرد: بنده اگر توفیق حضور در ششمین دوره شورای شهر را داشته باشم؛ قطعا این قانون را تغییر خواهم داد و کارگران خدمات شهری را به استخدام شهرداری در می آورم. با این روش هم برای جوانان کشورمان شغل ایجاد می شود و هم اینکه از حضور کارگران اتباع خارجه جلوگیری می‌شود؛ چراکه کارگران اتباع خارجه در ایران دارای هیچگونه مدارک هویتی نیستند و در بسیاری اوقات مورد سوءاستفاده قرار می گیرند.

وی در ادامه افزود: با این کار هم کارگران اتباع خارجه را نجات داده ایم‌ و هم برای کارگران ایرانی و بومی ایجاد شغل کرده ایم.
به گفته وی “مدیریت بحران” در کشور ما بسیار ضعیف است و دلیل عمده آن هم نبود “مدیریت یکپارچه” است.
وثوقی تاکید کرد: برای همین در خیلی از مواردی که در کشور مثل حوادث غیرمترقبه اتفاق می افتد؛ موفق نیستیم و عملکرد درخشان و امکان سرویس دهی و خدمات دهی مطلوب به آسیب دیدگان را نداریم.‌
وی افزود: مردم‌ به ما اعتماد دارند و به کاندیداهای واقعی خود رای می دهند.
وی در پایان گفت؛ این تشکل امسال به صورت مستقل به مردم معرفی شده است و امیدواریم که مورد رضایت مردم قرار گیریم. البته این تشکل ممکن است بعضا گرایشات سیاسی هم داشته باشد، اما رویکرد آن در نهایت سیاسی نیست و کاملا فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش اقتصاد ملت؛ محمود عیدی کارمند شهرداری تهران دارای ۲۵ سال سابقه مدیریتی و دکترای اقتصاد هم در این نشست گفت: با توجه به تجربه تخصصی مدیریت شهری که در سازمان ها، شرکت ها و مناطق مختلف شهرداری داشتم و همچنین تجربه مدیریتی که در خارج از شهرداری تهران در عرصه های مختلف داشتم و همچنین مدرک دکترای اقتصادی؛ اهداف من بیشتر حول محور مسائل اقتصادی بر می گردد.
وی افزود: شورای اسلامی شهر طی سنوات و دوره های گذشته بیشتر شورای شهر سیاسی و حزبی بوده تا تخصصی. حال امید است با انتخاب شایسته متخصصین و افراد کاربلد به شورای شهر وارد شوند و در کمیسیون‌های تخصصی کمک کنند.
به گفته وی با توجه به پتانسیل‌های اقتصادی که در شهر تهران وجود دارد؛ می توانیم‌ شهری پویا داشته و مثمرثمر باشیم.

عیدی در خصوص چالش های موجود شهر تهران گفت: با توجه به شرایطی که در گذشته چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ خدمات شهری که در دوره های گذشته مشاهده کردیم؛ متأسفانه مردم از خدمات ارائه شده ناراضی هستند. انشالله در دوره بعدی شورای شهر هر عزیزی که وارد شورا می شود؛ به عنوان یک فرد تاثیرگذار باشد. خارج از اینکه وارد سطوح اجرایی شود؛ به صورت استراتژیک کار کند و نگاه کلان داشته باشد و از پتانسیل‌های قانونی که برای شورای شهر تعریف شده است؛ استفاده و مشکلات و معضلات کلی شهر را حل کند.
وی افزود: همچنین باید از فاصله طبقاتی که در ارائه خدمات شهری همچون پسماند، زباله و غیره به مردم در مناطق مختلف ایجاد شده است؛ جلوگیری شود. چراکه ارائه این خدمات طی ۴ سال گذشته در مناطق مختلف متفاوت بوده است.

عیدی گفت: باید از سطحی نگری و وارد شدن به اجرا بیرون بیاییم و به صورت سیستماتیک کار کنیم. انشالله در همه حوزه‌هایی که کمیسیون های تعریف شده شوراست؛ بتوانیم خدمات خوبی به مردم ارائه دهیم و رضایت خاطر آنها را فراهم کنیم.
وی در پایان گفت: از مردم می‌خواهیم در انتخابات شرکت کنند و حضور فعالی داشته باشند و با تحقیق، بررسی و اندیشه خود متخصصین را وارد شورای شهر کنند تا بتوانند کمک باشند.

به گزارش اقتصاد ملت؛ مجتبی قلانی با سابقه ۱۴ سال فعالیت در حوزه‌های شهری و در دفتر خدمات الکترونیک شهر در این خصوص گفت: بزرگترین هدف ما از ورود به عرصه شورای شهر تغییر و تحول در شهر تهران است. به نظرم شهر تهران مدت های مدیدی است که ساکن و راکد مانده و هیچگونه تغییر شهری و ساختاری انجام نشده است. وی افزود: نگاه هایی نسبت به شهر تهران به عنوان پایتخت مبنی بر اینکه هر فردی که در شهر تهران زندگی می کند باید هزینه های خود را پرداخت کند؛ وجود دارد. مدت های مدیدی است که مردم هزینه ها را پرداخت می کنند، اما هیچگونه آسایش، آرامش و رفاهی در کلانشهر تهران ندارند.

قلانی خاطرنشان کرد: به نظر من کسی که در شهر بزرگی مثل تهران با امکانات وسیعی زندگی و هزینه هایی پرداخت می کند؛ حتما باید از آسایش و آرامش نسبی برخوردار باشد.
وی گفت: با ورود به شورای شهر اولین کاری که باید انجام دهیم؛ اینکه باید مدیریت قوی و مدیریت واحد شهری برای شهر تهران انتخاب کنیم؛ مدیری که بتواند شهر تهران را به خوبی اداره کند.

قلانی افزود: تهران به عنوان ابرشهر و پایتخت ایران اسلامی و ام‌القرای اسلام است و این خیلی مهم است.
ما می دانیم که شهردار تهران فردی است که جایگاهی در هیات دولت دارد و می تواند تمام مطالبات خود و مردم را در هیات دولت درخواست کند و می تواند با درآمدهای پایداری که دولت سالانه به شهرداری اختصاص می دهد، اما معمولاً کامل پرداخت نمی کند؛ آنها را از دولت بگیرد و برای شهر تهران خرج کنم که تمام اینها ملزم به این است که حتما باید مدیریت واحدقوی شهری ایجاد شود.
وی تاکید کرد: اولین و مهمترین مساله این است. سپس باید در عرصه های دیگر شهر نیز فعالیت های خاصی داشته باشیم.

باید همه پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم. فکر پروژه های جدید را از ذهنمان خارج کنیم. تمام پروژه های نیمه تمام و طرح هایی که از قبل اندیشیده شده است را به صورت کارشناسی و به روز رسانی شده در شهر پیاده سازی کنیم تا مردم بتوانند از آن استفاده کامل ببرند.
قلانی افزود: اگر در دو سال اول تمام این طرح ها و پروژه ها را به نتیجه رساندیم؛ سپس فراخور ابرشهر و کلانشهر تهران و پایتخت ایران اسلامی طرح و پروژه‌ جدید تعریف کنیم.
وی افزود: از سوی دیگر در این پایتخت که شهر تهران ایران کوچک است و تمام اقوام در این شهر وجود دارند؛ بتوانیم خواسته های تمامی قومیت ها را در این شهر پیاده سازی کنیم.

وی در پایان گفت: مساله خیلی مهمی که مغفول مانده است؛ الکترونیکی کردن و هوشمندسازی شهر تهران است. از روزی که دفاتر خدمات شهر برای هوشمند کردن شهر تهران راه اندازی شد؛ هر مدیری آمد نسبت به عقاید خود طرحی را پیاده کرد که با رفتن آن مدیر طرح ناقص ماند و مدیر جدید طرح جدید ارائه داد و هیچکدام از طرح ها به اتمام و سرانجام نرسید و کامل نشد و مردم امروز بین شهرداری و دفاتر خدمات شهری سردرگم هستند و نمی دانند کجا باید مراجعه کنند. انشاالله با ایجاد شهر هوشمند مردم دسترسی های لازم و شفاف به تمام موارد شهری را داشته باشند.

به گزارش اقتصاد ملت ؛ بهرنگ دالوند کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران هم در این نشست گفت: هدفم از حضور در این دوره از انتخابات خدمت صادقانه به مردم خوب شهر تهران است.
وی در ادامه گفت: رفع آلودگی هوا، رفع ترافیک، احداث پارکینگ طبقاتی که مشکل بسیار بزرگی است، افزایش سرانه فضای سبز به دو برابر در مدت ۴ سال، افزایش خط مترو درون شهری از پنج خط به ۱۱ خط و از یک خط برون شهری به پنج خط، بازسازی کامل بافت های فرسوده شهر تهران باارائه امتیازهای خوب به مالکان به صورت پروانه رایگان و مهمتر اینکه شهرداری تهران باید زیرساخت ها و کوچه و خیابان های آن منطقه و پارک ها و فضاهای سبز موجود را آماده کند و تبدیل تهران به مقصد گردشگری زیبا در کشور ؛ از جمله برنامه های ما برای حضور در شورای شهر است.

دالوند تاکید کرد: شورای شهر یک جامعه مدنی است و باید از مشورت و کمک مردم استفاده کند، اما متاسفانه در بیشتر مواقع بحث سیاسی بیشتر از مردمی بودنش است. من معتقدم که شورا مرد عمل، فکر نو، مرد با اخلاص و جدی در عمل و متخصص، با تجربه و از همه مهمتر انسان سالم می خواهد. شورای شهر تماشاچی و آدم ترسو نمی خواهد.

به گزارش اقتصاد ملت ؛ دکتر سیدحسین حسینی دکترای ژنتیک و دکترای مدیریت کسب و کار از دانشگاه تهران و شورایار محلات تهران هم در این مراسم گفت: به دلیل اینکه رشته ما رشته سلامت محور و محیط زیست است؛ در حوزه محیط زیست و سلامت یک سری برنامه ها داریم که انشالله به تفکیک بیان می کنیم.
وی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر حضور نیروهای جوان و انقلابی در حوزه انتخابات و به خاطر بحث ولایت‌پذیری به صحبت‌های حضرت آقا لبیک گفتیم و به عنوان یک نیروی جوان و انقلابی وارد این عرصه شدیم.

دکتر حسینی خاطرنشان کرد: موضوعی که امروزه حائز اهمیت است؛ اینکه سلامت و محیط زیست وارد خانه های مردم شده است؛ بنابراین ضروری است در شهر تهران یکسری طرح ها به صورت دو فوریتی انجام شود تا بتوانیم شهر تهران را از مسائل و مباحث زیست محیطی نجات دهیم.

به گزارش اقتصاد ملت ؛ محمدرضا محمدزاده کارشناس ارشد عمران و از مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در این نشست گفت: با توجه به تجربه و تخصصی که دارم؛می توانم در کمیسیون عمران شورای شهر مفید و برای شرکت ها در زمینه پروژه های عمرانی مثمرثمر باشم.
وی افزود: با توجه به تخصصی که که دارم؛ در زمینه شهرسازی به خصوص بافت های فرسوده تهران برنامه دارم و حتماً باید در این خصوص کار اساسی انجام شود.

محمدزاده در افزود: همچنین در زمینه شهرسازی با نگاهی به خیابان‌های شهر تهران می‌توان نتیجه گرفت که بسیاری از خیابان‌ها همگون نیستند.
وی در پایان گفت: راه اندازی حمل بار با مترو به منظور کاهش ترافیک و ترویج استفاده از دوچرخه و همگانی شدن آن به صورت دائمی از دیگر طرح های من برای حضور در شورای شهر است.

به گزارش اقتصاد ملت ؛ بهنام ابوالقاسم پور بازیکن اسبق تیم ملی، پرسپولیس و سایپا دیگر کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: مدت ۱۶ سال است کارمند شهرداری تهران، مشاور شهردار، رئیس تربیت بدنی منطقه ۲۰، معاون ورزش شهرداری تهران و الان هم رئیس کارگروه شهرداری تهران هستم.
وی گفت: به نظر من همانگونه که در شورای شهر به متخصص شهرسازی، متخصص ترافیک و آشنا به حوزه اجتماعی نیاز است؛ به همان اندازه نیز به متخصص در حوزه ورزش نیاز است که بنده ۱۶ سال در این زمینه در محلات تهران فعالیت دارم.

وی افزود: با توجه به اینکه در محلات تهران هستیم؛ بیشتر باید در ورزش همگانی فعالیت کنیم و بتوانیم مردم و خانواده‌هایشان را به گونه ای از منازل بیرون بیاوریم که احساس آرامش کنند و به سمت ورزش رو بیاورند.
بازیکن اسبق تیم ملی همچنین تاکید کرد: باید به مربیان آموزش های لازم را بدهیم تا در محلات به مردم آموزش های لازم را بدهند. عدم آموزش کافی مربیان باعث شده است که بسیاری از کارها سرسری انجام شود و به صورت ظاهری و نمایشی باشد؛ بنابراین بیشتر باید در ورزش های همگانی و آموزش مربیان حرکت کنیم.

به گزارش اقتصاد ملت ؛ دکتر کامران فردوسی متخصص قلب و عروق دیگر کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: به نظر من لیست مجمع معتمدین محلات تهران لیست کاملا بی طرفی است؛ چراکه مردم از جناح بندی و احزاب خسته شده اند.
وی گفت: در همین خصوص بنده احساس مسئولیت کردم و وارد شورایاری محله شدم و در مدت حضورم کارهای خوبی در زمینه بهداشت و پزشکی انجام شد.

دکتر فردوسی تاکید کرد: در همین راستا احساس می‌کنم بخش بهداشت و سلامت در تهران واقعا مشکل دارد. به طور مثال مطابق گزارشات ارسالی اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در شهرستان ها و استان ها به مراتب بهتر از تهران اجرا شده است و به جرات می‌توان گفت که تهران از نظر اجرای واکسیناسیون نسبت به شهرستان ها و استان ها خیلی عقب تر است.
وی گفت: به طور مثال در شورای شهر کمیسیونی تحت عنوان بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری وجود دارد؛ در حالی که هر کدام از این آیتم ها خود به تنهایی باید کمیسیون‌های جداگانه ای داشته باشند.

به گزارش اقتصاد ملت ؛ دکتر سالومه‌ زریه دارای دکترای کارآفرینی بین الملل نیز یکی دیگر از کاندیداهای این دوره از انتخابات شورای شهر در این مراسم گفت:
طرح انضباط شهری را در منطقه ۱۲ تیم متخصص ما ارائه دادند.
۸۰ متخصص کارآمد که همگی از اساتید برتر دانشگاهی و بین المللی و روسای دانشگاهی هستند؛ این موضوع را ساماندهی کردند.

وی افزود: به گونه ای که ۶ کمیسیون شورای شهر را طبقه بندی کردیم که هر کدام از حوزه ها تخصص لازم را دارند. در همین راستا کاملاً محلات شهر تهران را می شناسیم و به همه ابر چالش ها و ریز چالش ها اشراف داریم.
دکتر زریه افزود: بر اساس آخرین اطلاعات ما می توانیم برای حل مشکلات و رصد مشکلات شهری و مدیریت شهری راهکار ارائه دهیم.

وی گفت: بنده در دو حوزه و دو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی و هم کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری می توانم فعالیت داشته باشم.
این بانوی کارآفرین در پایان گفت: با توجه به منابع مالی و نیروس انسانی ما می‌توانیم و باید بتوانیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم و خدمات متعدد و متنوعی را به مردم ارایه دهیم.

به گزارش اقتصاد ملت ؛ مهندس ابوالفضل مرتضوی قهی کارشناس عمران و شهرسازی و یکی از کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از بزرگترین معضلات شهری که طی سال‌های اخیر به خصوص طی دو سه دوره گذشته درگیر آن بوده ایم؛ جناحی، حزبی و سیاسی شدن شورای شهر است که شورا را از مسیر و هدف اصلی خود دور و درگیر یک سری مسائل حاشیه‌ ای کرده است؛ در حالی که شورای شهر یک نهاد مردمی است و فقط باید دغدغه آن مدیریت شهری و معضلات شهری باشد.

وی افزود: متاسفانه امروز شورای شهر درگیر یک سری مسائل فراجناحی شده است و از هدف و رسالت اصلی خود که همانا رسیدگی به وضعیت نابسامان شهری است؛ دور شده است.
مرتضوی با بیان اینکه امروز در اوج این شرایط به سر می بریم، تاکید کرد: متاسفانه با مدیریت بسیار ضعیف دوره قبلی شورای شهر امروز در متزلزل ترین و متنزل ترین حالت جایگاهی این شورا در نزد مردم قرار داریم.
وی در ادامه افزود: در صورتی که مردم به ما اعتماد کنند و بتوانیم کرسی شورای شهر را کسب کنیم؛ تلاش می کنیم تا شورا را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی گفت: به سهم خود و با تمام توان سعی می کنم جایگاه شورا را به حالت قبلی خود برگردانم و بیشتر دغدغه مسائل درون شهری را داشته باشیم تا مسائل فراجناحی را.
وی تاکید کرد: در این خصوص لازم است بگویم بعضا دیده می‌شود که از خود شورای شهر در انتخابات دیگر دخالت می کند؛ در حالی که رسالت و وظیفه اصلی شورای شهر این نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: شورایاری ها نهاد مردمی هستند که در واقع باید پایگاه مردمی و غیر سیاسی باشند.
وی گفت: به عقیده من کسی که می‌خواهد در شورای شهر حضور داشته باشد؛ باید تجارب زیادی از قبل داشته باشند. در آن صورت با یک دیدگاه بازتری وارد عرصه شوراها می شوند و انشاالله می توانند اقدامات مثبتی صورت دهند.

وی گفت: بحث تخصص هم موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. افراد متخصص، متعهد و کاربلد که سابقه کار اجرایی داشته باشند. نهاد شوراها چه در روستاها و چه در شهرها کار اجرایی را می طلبد. یک بحث موضوع مصوبات است و بحث دیگر موضوع پیگیری، اجرا و حسن انجام کار است.

مرتضوی گفت: قطعا اگر شخص موردنظر و کاندیدا سابقه اجرایی و عملیاتی نداشته باشد؛ حداقل در مرحله اجرا به مشکل بر خواهد خورد که اتفاقاً نکته سوم یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین ابعاد است؛ کمااینکه یکی از معضلاتی که در شهر می‌بینیم بحث پروژه های نیمه تمام است. در واقع هر مدیری به صورت سلیقه ای پروژه ای را تعریف می کند که با رفتن وی پروزه نیمه تمام باقی می ماند و کنسل می شود و کسی هم پاسخگوی آن نیست.

یکی از اهم مواردی که شوراها باید به آن رسیدگی کنند؛ شناسایی پروژه ها و بررسی علل توقف آنها و کارشناسی مجدد برای ادامه پروژه هاست. از سوی دیگر نظارت بر حسن انجام کار است تا از سرمایه سوزی کلان در شهر تهران جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *