دکتر مصدری رئیس سازمان متخصصین و مدیران ایران: کرونا مغز منجمد برخی از مدیران را باز کرد

◉ معصومه صالحی

به گزارش اقتصاد ملت ؛ دکتر ایمان مصدری رئیس سازمان متخصصین و مدیران ایران در مراسم اجرای فاز دوم نمایشگاه مجازی تخصصی صنایع کوچک ضمن تقدیر از شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت: خیلی خوب است و برای این دولت افتخاری و برای دولت بعدی فرصتی است که از حضور مدیران خدمتگزار و اجرایی همچون مهندس پرنیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی بهره ببرند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان مجموعه ای که اولین پلتفرم نمایشگاه مجازی ایران را قبل از اینکه کرونا شیوع پیدا کند؛ در برنامه کاری خود داریم. این پلتفرم در فضای دانش بنیان با ۴/۵ میلیون بازدید کننده ایجاد شده است.
وی گفت: تنها مجموعه‌ای که به نظر من جزء بزرگترین شرکت های صنعتی کشور است و شرکت شهرک های صنعتی پایتخت را مدیریت می کند؛ در این خصوص پیشرو شد. و در همین راستا نمایشگاه مجازی جهش تولید سال گذشته در برج آزادی با حضور مهندس پرنیان و برخی از نمایندگان مجلس افتتاح شد.

دکتر مصدری افزود: سازمان متخصصین و مدیران ایران در این خصوص به جد در حال فعالیت است. همانطور که ملاحظه کردید؛ پلتفرم بسیار عملیاتی، حرفه ای و به روزی طراحی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ شرکت مشخصات خود را در این سایت ثبت و ارتباط برقرار کرده اند.
وی افزود: بر اساس موضوع جهش تولید که سال گذشته مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند؛ باید بگویم اگر شما قدرت فروش را از یک شرکت بگیرید؛ هیچوقت تولید معنایی پیدا نمی کند. بنابراین موضوع فروش و ارائه خدمات و محصولات می تواند بستر ساز مناسبی برای تولید بیشتر باشد.

دکتر مصدری تاکید کرد: به نظر بنده شرکت شهرک های صنعتی با حمایت های مجدانه آقای مهندس حیاتی که جا دارد از ایشان تشکر کنم؛ تیم قوی دارند و در بحث اجرایی عملکرد خوبی داشتند. این در حالی است که برای بسیاری از شرکت ها ورود در فضای مجازی و نمایشگاه مجازی جدید و ناآشناست؛ چراکه آنها قبلا بیشتر در فضاهای فیزیکی در نمایشگاه ها حضور داشتند، اما این تیم واقعا تلاش ویژه ای کرد که من صمیمانه از این تیم تشکر می کنم.
وی گفت: امیدوارم با نوع مدیریت و حُسن مدیریت مهندس پرنیان در افتتاح و اجرای اولین نمایشگاه پلتفرم نمایشگاه مجازی جهش تولید که استمرار شرکت های شهرک صنعتی استان تهران را در برداشت؛ فتح بابی برای ظرفیت سازی های جدید و توسعه بیشتر کار در‌ استان تهران باشد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: بهتر است که ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم. اطلاعات کسانی که در این نمایشگاه شرکت کردند را به افراد مربوطه بدهیم تا در خارج از کشور هم برای آنها ظرفیت‌سازی لازم ایجاد شود و در خدمت آنها باشیم‌.
رئیس سازمان متخصصین و مدیران ایران گفت: از همه دوستانی که در این کار دانش بنیان و فناورانه با مجموعه سازمان متخصصین و مدیران ایران همکاری کردند؛ تشکر ویژه دارم و امیدوارم که بابی باشد تا در دولت جدید این فضاها برای شرکت های دانش بنیان و تفکرات نو و خلاقانه اتفاق بیفتد.

وی همچنین تاکید کرد: من همیشه گفتم کرونا بدی های زیادی داشت و خیلی از عزیزانمان را از ما گرفت، اما مغز منجمد خیلی از مدیران را به اجبار باز کرد. اگرچه هنوز که هنوز است؛ بسیاری از مجموعه ها نسبت به تغییر مقاومت دارند.
‌وی در پایان با تبریک به شرکت شهرک های صنعتی استان تهران که خیلی قوی با این موضوع کنار آمد و در جمع آوری شرکت‌ها با ما همکاری کردند، ابرازامیدواری کرد که فضا برای برگزاری نمایشگاه مجازی در استان‌های دیگر و برای شرکت های دیگر هم برگزار شود.

زمینه های فساد و دلالی باید حذف شود
مهندس صابر پرنیان مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران نیز در این مراسم گفت: متاسفانه بسیاری از ظرفیت‌های کشور در حوزه کسب و کار مغفول مانده است و مجوزهای نامناسب و نابجا زمینه فساد، دلالی و ناراحتی تولیدکننده را ایجاد کرده است که باید حذف شود.
وی همچنین گفت: فردی که می خواهد مجوز تاسیس بگیرد؛ سال ها باید صبر کند تا بتواند مجوز مربوطه را بگیرد.
وی در ادامه افزود: با توجه به امکانات بی نظیری که در کشور وجود دارد؛ نه تنها نباید در کشور بیکاری وجود داشته باشد؛ بلکه باید نیروی کار هم به کشور وارد کنیم.
وی تاکید کرد: در واقع با توجه به ذخایر و امکانات موجود در کشور بیکاری معنا ندارد و اگر هم بیکاری وجود دارد؛ از بی عرضگی و ناتوانی مدیران کشور است.
وی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ می توانیم ۲۰۰ هزار شغل پایدار صنعتی ایجاد کنیم؛ این در حالی است که اگر در تهران بخواهیم یک شهرک صنعتی راه اندازی کنیم؛ سال‌ها زمان می‌برد. آیا این نشانه سوءمدیریت و خیانت نیست؟؟

مهندس پرنیان تاکید کرد: هزاران مصداق وجود دارد که نشان می دهد تعامل در بین سازمان ها بسیار کم و ناچیز است. در حالی که اگر دستگاه‌ها جزیره ای نگاه نکنند؛ کشور پر از فرصت های منحصر به فرد است.
وی با اشاره به شرایط کرونا، تحریم‌ها و مشکلات متعدد در سال گذشته خاطرنشان کرد: در این شرایط اما رشد اشتغال را شاهد بودیم؛ این در حالی است که ۹۵ درصد واحدهای صنعتی موجود برای “توسعه” به ما مراجعه می‌کنند.
مهندس پرنیان تاکید کرد: یک مجلس انقلابی شکل گرفته؛ امید است که یک دولت انقلابی پای کار، پر انرژی و فعال هم شکل بگیرد تا همه را پای کار بکشد.

وی همچنین گفت: تامین نیازهای اولیه همچون راه، آب، سند و غیره برای راه اندازی شهرک های صنعتی از حداقل هاست. در همین خصوص شهرک صنعتی شمس آباد ۳۰ سال است که زمین به متقاضیان واگذار کرده و در حال تولید است، اما واحدهای صنعتی مذکور هنوز سند ندارند.
مهندس پرنیان تاکید کرد: اگر نتوانیم از بروکراسی ها و موانع مربوط به صدور جواز و مسائل مربوط به سیستم بانکی و غیره عبور کنیم؛ قطعا مشکلاتمان حل نمی شود.
وی در ادامه افزود: حدود یک سال گذشته ۱۸۰ واحد در حال تاسیس است. جالب اینکه به ویلاهای اطراف شهر آب و برق به راحتی ارائه داده می شود، اما واحدهای صنعتی همواره با قطع برق مواجه هستند.
وی گفت: ظرفیت های کشور از هر لحاظ بی نظیر است. کشور قدرتمند، پر قدرت و پر افتخاری داریم؛ بنابراین همه باید دست به دست هم دهیم تا با تلاش و کوشش بتوانیم به اهداف مدنظر برسیم.

به گفته وی در کشور باید کارهای زیادی انجام شود و تولید کالای ایرانی در همه جای دنیا جای خود را پیدا کند.
مهندس حیاتی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی نیز در این مراسم گفت: در مجموع ۶ هزار واحد صنعتی فعال در شهرک های صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۱۰ درصد (۶۰۰ واحد صنعتی) در نمایشگاه های داخلی و خارجی برای نمایش دادن فعالیت ها و بحث های توسعه ای خود شرکت می کنند.
وی افزود: همانطور که می دانید ساماندهی و حمایت برای توانمندسازی این ۶ هزار واحد صنعتی حجم زیادی است.
وی تاکید کرد: در حقیقت وظیفه شرکت شهرک های صنعتی و معاونت صنایع کوچک این است که این واحدهای کوچک و SME ها را با حمایت‌هایی که در اختیار خود دارد؛ توانمند کند. بالطبع تعداد زیادی از این واحدهای صنعتی؛ واحدهایی هستند که به صورت پیمانکاری انجام می شوند. یعنی محصولاتشان نقش واسط یا مواداولیه برای واحدهای دیگر را دارد؛ بنابراین حضور آنها در نمایشگاه های فیزیکی خیلی توجیه پذیر نیست.
وی افزود: به همین منظور کرونا بزرگترین خدمت را به این شرکت ها کرد تا واحدهای کوچک هم بیایند و در فضاهای مجازی فعالیت های آنها به نمایش گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: انشالله تلاش می‌کنیم در راستای توسعه بازار از نظر کمیت و تعداد صنایعی که به فکر توسعه بازار و حضور در نمایشگاه ها چه در داخل و چه در خارج هستند؛ فعالیت های بیشتری صورت گیرد.
حیاتی همچنین افزود: این نمایشگاه به عنوان اولین پلتفرم و به معنای واقعی و تخصصی در کشور انجام شده و امید است با دوام و قوام بیشتری به راه خود ادامه دهد.
وی با بیان اینکه تازه آغاز راه هستیم، تاکید کرد: ۲۵۰ شرکتی که در داخل شهرک های صنعتی ما مستقر هستند؛ چندین ماه در این سایت حضور دارند و تمامی هزینه های آنها را شرکت شهرک های صنعتی تقبل کرده است.
وی در پایان از تمامی دست اندرکاران این طرح که چنین بستر و فضایی را مهیا و فراهم کرده‌اند تا بتوانیم ارائه خدمت کنیم؛ تشکر و قدردانی کرد.

مهندس بهرامی مدیر این سایت هم در خصوص افتتاح فاز دوم نمایشگاه مجازی تخصصی صنایع کوچک گفت: در حال حاضر حدود ۲۵۰ شرکت روی سامانه فعال هستند و تقریبا حدود ۱۰۰ شرکت هم در حال ثبت‌ مشخصات هستند.
وی در ادامه افزود: انشالله با توجه به ظرفیت‌سازی که برای شرکت شهرک های صنعتی ایجاد می کنیم؛ بتوانیم به بهتر دیده شدن و در نهایت فروش بیشتر و رشد اقتصادی این شرکت ها کمک بسزایی داشته باشیم.
‌وی خاطرنشان کرد: همچنین شاهد این باشیم که این سامانه و این مدل سامانه ها بتوانند در خدمت اقتصاد کشور و تاثیرگذار باشند و بتوانند نقش خود را پررنگ تر ایفا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *