“معین” به ایستگاه فرابورس رسید

در ادامه عرضه اولیه‌های شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه اینبار نوبت به بزرگترین بیمه اتکالی کشور؛ شرکت بیمه اتکایی ایران معین رسید که ظرفیت‌ها و عملکرد این مجموعه طی نشستی با حضور مدیران شرکت و اصحاب رسانه معرفی شد.

به گزارش اقتصاد ملت؛ بیمه اتکایی ایران‌معین در سال 82 توسط شرکت بیمه ایران تاسیس شد و امروز در 18 سالگی فعالیت خود به بازار فرابورس رسید.
اعظم هنردوست نائب‌رئیس هیات‌مدیره و سرپرست شرکت بیمه اتکایی ایران‌معین در این نشست با تاکید بر اینکه این شرکت بزرگترین شرکت اتکایی از نظر سرمایه است و در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور سابقه ارزشمندی دارد و راهبر این مناطق بوده است، گفت: ایران معین طی 9 ماهه سالجاری 15 درصد از سهم پرتفوی اتکایی را  به خود اختصاص داد. این در حالی است که این مجموعه سال‌ها در حوزه اتکایی در کنار بیمه‌گری مستقیم فعالیت‌‌های چشمگیر و درخشانی داشته است.
به گفته وی پرتفوی اتکایی “معین” به 550 میلیارد تومان رسیده است که با اقدامات هیات‌‌مدیره، مدیران و کارکنان این روند افزایشی مطلوب ادامه خواهد داشت؛ این در حالی است که افزایش سودآوری ایران معین همواره سرلوحه کار مدیران این شرکت محسوب می‌شود.
هنردوست؛ “بیمه‌گر اتکایی منتخب، مورد اعتماد و چابک در بازار بیمه کشور و فعال در بازارهای بین‌المللی با حفظ ثبات و پایداری مالی” را چشم‌انداز شرکت بیمه اتکایی ایران معین اعلام کرد و گفت: کاهش خسارت 25 درصدی طی 9 ماهه سال ۱۴۰۱ به 7 درصد مدت مشابه سالجاری نتیجه افزایش سودآوری و کنترل ریسک در شرکت است.
سرپرست شرکت بیمه اتکایی ایران‌معین
با تاکید بر اینکه از دست رفتن مزیت‌های رقابتی در مناطق آزاد به دنبال حذف معافیت مالیاتی و همچنین فعالیت روزافزون شرکت‌های بیمه سرزمین اصلی با بازدهی مطلوب‌تر بیمه‌گری اتکایی نسبت به بیمه‌گری مستقیم باعث ایجاد تغییراتی در این مجموعه شد، گفت: با توجه به نیاز صنعت بیمه کشور به ایجاد ظرفیت بیشتر در حوزه بیمه‌های اتکایی در آذر ماه سال ۱۴۰۰ با تصمیم سهامداران موضوع فعالیت شرکت از بیمه‌گری مستقیم به اتکایی تغییر کرد.
 وی با بیان اینکه پس از صدور پروانه فعالیت اتکایی توسط بیمه‌‌مرکزی در اسفند ماه سال 1400 بیمه اتکایی ایران معین مسیر تازه‌ای را آغاز کرد، افزود: با توجه به دستاوردهایی از قبیل افزایش پرتفوی بیمه‌گری به 550 میلیارد تومان، کاهش نسبت خسارت به 7 درصد، افزایش سرمایه به 1250میلیارد تومان؛ درج نماد شرکت تحت‌عنوان “معین” صورت گرفت.

معصومه صالحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *