افزایش صادرات ایران به شرط سرمایه گذاری در عراق

 

جغرافیای ویژه عراق موقعیت مناسبی برای صادرات محصولات ساخت دیگر کشورها از عراق را ایجاد کرده است که دولت ایران با سرمایه گذاری و مشارکت در این کشور می تواند از این مزیت بهره مند شود.
به گزارش خبرنگار ما؛ فاضل الحمدانی رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران ضمن بيان مطلب فوق در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران اظهار کرد: با توجه به حجم تجارت بالای بین ایران و عراق که تقریباً یک طرفه می باشد و عموماً بصورت صادرات از ایران به عراق می باشد، لازم است تا بازرگانان ایرانی به قوانین حمایت گر در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک در کشور عراق نیز توجه داشته باشند و از فواید آن استفاده كنند.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ضمن استقبال از حضور تجار و دیپلمات های خارجی در این رویداد بین‌المللی چند نکته مهم درباره این نمایشگاه و روابط تجاری ایران و عراق را یادآور شد.‌
وی معتقداست: شرکت کاله که در آستانه تولد یکسالگی آن توانسته برای هزار و پنجاه نفر اشتغال ایجاد کند و اکنون به عنوان شرکت نمونه سرمایه گذاری ایرانی در عراق شناخته شده است‌.
الحمدانی تشریح کرد: شرکت کاله در روز حدود ۲۰ تن لبنیات تولید می کند و به تازگی در حوزه واردات گوشت و محصولات گوشتی به عراق ورود کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جغرافیای ویژه عراق موقعیت مناسبی برای صادرات محصولات ساخت دیگر کشورها از عراق را ایجاد کرده است که دولت ایران با سرمایه گذاری و مشارکت در این کشور می تواند از این مزیت بهره مند شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *