استراتژی هاي مهم برای تقویت صادرات

سه استراتژی مهم برای تقویت صادرات کشور از طریق نمایشگاه شهر آفتاب نیاز است.

به گزارش خبرنگار ما؛ محمدرئوف قادری رئیس نمایشگاه شهرآفتاب در مراسم افتتاحیه سومین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (ايران اكسپو 2018) ضمن بيان مطلب فوق اظهار کرد: توانمندی های مالی برای تامین کالا و صادرات به کشورهای جهان به خصوص کشورهای همسایه یکی از دغدغه های اصلی صادرکنندگان است.
قادری ادامه داد: با توانمندشدن صادرکنندگان مشکلات دیگر به مرور خود را نشان می دهد و در واقع با گذر زمان نیاز به تقویت بازار هدف؛ برندسازی ملموس تر از گذشته شده است.
وی تشریح کرد: اکنون یکی از مسائل پر دغدغه محصولات ایرانی مربوط به برندیگ است. متاسفانه
طي دهه های گذشته تجار ایرانی نسبت به مباحث بازارسازی و تقویت برندینگ در بازار هدف توجه کافی نداشتند، اما این امر طي سال های اخیر مورد توجه بخش خصوصی و دولتی قرار گرفته است.
قادری گفت: امروز در نمایشگاه شهرآفتاب شاهد حضور تجار و هیات های تجاری خارجی هستیم که خواهان گفت و گو با همکاران ایرانی خود هستند و این امر حاکی از نفوذ و صلاحیت حضور اجناس ایرانی در بازار های خارجی است.
وی بیان کرد: با توجه به قرابت های تاریخی با کشورهایی همچون عراق، اقلیم کردستان و … علاقه مند به اجناس ایرانی هستند که متاسفانه اکنون اجناس متفرقه ایی در بازارهای این کشورها یافت می شود.
رئیس نمایشگاه شهر آفتاب بیان کرد: امروز تعامل تجاری در دستور کار و در اولویت های دولت جمهوری اسلامی است تا بازار سرمایه و بازرگانی ما به علت خصومت های آمریکا تحت تاثیر قرار نگیرد.
وی تشریح کرد: شهر آفتاب قصد دارد تا به علت ترافیک های سنگین تهران، دسترسي آساني را در شهر آفتاب ایجاد کند تا مرکزی مناسب برای ارتباط های نمایشگاهی ایجاد شود.
قادری مطرح کرد: قصد داریم با ایجاد سالن ها و جاذبه های گردشگری مکان مناسبی برای حضار خارجی و بهره مندي بهینه آنها ایجاد کنیم.
رئیس نمایشگاه شهر آفتاب گفت: تهران تنها پایخت کشور نیست؛ بلکه پایتخت تجاری منطقه است. بنابراین نیاز است تا شهرآفتاب تبدیل به منطقه آزاد تجاری شود. امیدوارم با استراتژی های یاد شده صادرات در کشورمان بیش از پیش تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *