برگزاری همایش بین المللی«خمس و تعالی فرهنگ جامعه»

این همایش با هدف بررسی ابعاد مختلف این فریضه الهی و لزوم آگاهی بخشی به اقشار جامعه در خصوص برکات و کارکردهای خمس در راستای حمایت از مستمندان و بی سرپرستان، تربیت متخصصان دینی، تدوین متون علمی، تاسیس مراکز علمی و آموزشی، احداث مساجد و مراکز درمانی و بیمارستانی برگزار می شود. از دیگر سخنرانان این همایش آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم،  محسن رفیق دوست، دکتر حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر حسن سبحانی می باشند.
حجت الاسلام عباس نصیری فرد دبیر “همایش بین‌المللی خمس و تعالی فرهنگ جامعه” ضمن بیان جزئیات برگزاری این همایش گفت: در این همایش از ۱۵ کشور اسلامی شرکت دارند که در جمع ۳۰۰ مقاله دریافت کردیم. در این دوره به بعد فرهنگی خمس پرداختیم و سال آینده به بُعد اقتصادی آن خواهیم پرداخت.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی احیای فرهنگ خمس و دبیر «همایش بین‌المللی خمس و تعالی فرهنگ جامعه»  درباره جزئیات این همایش گفت: بیشتر شرکت‌کنندگان از کشورهای عراق و لبنان هستند. به علاوه به جهت کمبود زمان، نتوانستیم میزبان سایر کشورهای اسلامی باشیم.
وی با اشاره به اینکه در کمیته علمی این همایش دقت نظر زیادی روی محورها صورت گرفت، اظهار کرد: به جهت دقتی که کمیته علمی «همایش بین‌المللی خمس و تعالی فرهنگ جامعه» در محورها و عناوین آن داشت، عمده شرکت‌کنندگان از اساتید هستند. در این همایش از 10 نفر برگزیده آن تجلیل به عمل می‌آید و پنج نفر از آنها ارائه مقاله خواهند داشت که دو نفر استاد داخلی و سه نفر از اساتید کشورهای عراق و لبنان هستند.
نصیری‌فرد با اشاره به اساتید ارائه‌دهند مقاله گفت: حجت‌الاسلام مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم و حجت‌الاسلام حسن سبحانی، استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران در این همایش مقالات خود را ارائه می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه برای این همایش دبیرخانه دائمی تشکیل شده است، تصریح کرد: بنا داریم در هر سال به یکی از ابعاد موضوع خمس بپردازیم. در این دوره به بعد فرهنگی خمس پرداختیم و به احتمال زیاد سال آینده به بُعد اقتصادی آن بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *