رقابت خودروهای داخلی با وارداتی‌ها در گرو حذف قیمت‌گذاری دستوری است

به گزارش خبرخودرو، عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت حذف قیمت‌گذاری دستوری از تمام زنجیره تولید و محصول نهایی خودرو گفت: خودروهای داخلی در صورت حذف قیمت‌گذاری دستوری توان رقابت با محصولات خارجی را خواهند داشت

به گزارش اقتصادملت و به نقل از خبرخودرو  ؛ محسن علیزاده در خصوص درخواست رئیس سازمان بورس از وزیر اقتصاد تحت نامه‌ای مبنی بر حذف قیمت‌گذاری دستوری از خودرو و قطعات خودرویی اظهار داشت: قیمت‌گذاری دستوری خودرو می‌بایست حذف شود و شورای رقابت اصولا حق قیمت‌گذاری دستوری این کالا را ندارد. تعیین قیمت خودرو از سوی این شورا برخلاف قانون است و وزیر صمت می‌بایست مانع از قیمت‌گذاری دستوری خودرو شود.

وی افزود: اصولا قیمت‌گذاری دستوری موجب می‌شود، خودروساز داخلی انگیزه‌ای برای توسعه محصولات، افزایش خطوط تولید و ارتقای کیفیت نداشته باشد.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قیمت‌گذاری دستوری خودرو حذف شود، محصولات خودرویی البته تحت نظارت و کنترل بیشتر از سوی وزارت صمت، می‌تواند محصولی قابل رقابت با خودروهای خارجی باشد.

علیزاده در خصوص محدوده و حیطه مسئولیت‌ وزرای اقتصاد و صمت در این باره تصریح کرد: بر اساس قواعد، وزارت اقتصاد می‌بایست کالاهایی را که در بورس عرضه می‌شوند، از نظام قیمت‌گذاری دستوری خارج نماید و در عین حال وزارت صمت نیز مسئول افزایش کنترل به ویژه در حوزه کیفیت محصولات خودرویی است.

وی در خصوص آزاد بودن قیمت نهاده‌های تولید خودرو و قیمت‌گذاری دستوری محصول نهایی خودرو به عنوان موضوع مورد اشاره در نامه رئیس سازمان بورس و همچنین درخواست قطعه‌سازان مبنی بر یکسان‌سازی قیمت این دو بخش گفت: اعتقاد ما بر این است که می‌بایست قیمت‌گذاری دستوری از تمام زنجیره تولید خودرو حذف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *