رئيس انجمن كسب و كار ايران اعلام كرد: ‎تثبیت مهارت آموزی با همکاری آموزشگاه‌های خصوصی و دانشگاه‌ها

رئیس انجمن کسب و کار ایران با اشاره به بند ت ماده ۴ لایحه برنامه ششم توسعه که بر اساس آن دولت مکلف به افزایش مهارت و تخصص نیروی کار به ویژه فارغ‌التحصیلان دبیرستان‌ها، هنرستان‌ها تا مقطع کارشناسی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی با ارائه آموزش های مهارتی، تخصصی و فنی و حرفه‌ای شده، تاکید کرد: با همکاری آموزشگاه‌های مهارتی، صنایع و دانشگاه‌ها؛ مهارت گرایی به تدریج جایگزین مدرک گرایی خواهد شد.
‎هادي سياري افزایش سهم آموزش‌های مهارتی در نظام آموزشی در برنامه ششم را حركتي بسيار شايسته برشمرد و گفت: سال هاست که مدرسه كسب و كار غير دولتي ماهان، مهارت آموزی را بسترسازی و فارغ التحصیلانی را تربیت کرده که به جای کسب دانش آکادمیک به سمت یادگیري مهارتی و کاربردی پیش رفته اند.
‎وی از آغاز ثبت‌نام دوره‌های MBA آنلاین برای کارآفرينان و متخصصان کسب و کار در مدرسه عالي كسب و كار ماهان خبر داد و گفت: جوانان مهارتی و آموزش دیده، کاپیتان‌های اقتصاد کشورهستند که با ارائه الگوهای مهارتی و کاربردی می توانند افراد را به تکاپوی علمی وا داشته و با خلق ایده‌های جدید و کارآفرینانه آنها را جذب بازار کار کنند.
‎اين كارآفرين معتقد است افرادی که از طریق فرآیندهای بخش خصوصی آموزش می بینند، زودتر جذب بازار کار شده و با برداشته شدن تحریم‌ها در شرايط فعلي فرصت بیشتری برای رونق کسب و کار فراهم و نیاز به تحقیق، آموزش و کسب علم بیش از گذشته احساس مي شود.
‎رئیس مدرسه عالی کسب و کار ماهان تصريح كرد: كاهش آمار شركت کنندگان در کنکورهای دانشگاهی که طی چند سال اخیر از سوی مسئولان اعلام شده به دليل گرايش جامعه دانشگاهي به سمت فراگيري آموزش‌های مهارتی است و به نظر می رسد كه دانشجويان، مديران، مسئولان و همه دست اندركاران كسب و كار، مهارت آموزي را بر مدرك گرايي ارجحيت داده و به دنبال خلق ايده هاي نوين و كارآفرينانه از سوی فارغ التحصیلان هستند كه به رونق تولید و اشتغالزایی بیشتر مي انجامد و ورود دانش آموختگان را به بازار کار تسهیل مي کند.
‎اين فعال حوزه كسب و كار در تحلیل ارجحیت مهارت آموزی اضافه كرد: مديران مهارت آموخته با تحليل درست از تاثير كاهش قيمت نفت، نوسانات طلا و نرخ ارز و مديريت در برقراري روابط بانكي ايران با جهان مي توانند هزينه هاي سنگين مالي بنگاه هاي اقتصادي را كاهش داده و با تفكر استراتژيك دانش بنيان خود تغييرات بازار را پيش بيني و نوسانات را مديريت كنند كه نهایتا به حضور هوشمندانه مدیران در عرصه اقتصاد منجر شده و در انتها سبب تسريع در روند جهاني شدن براي توسعه پايدار كشور و بهره مندي از فرصت هاي اقتصادي مي شود. ‎مدیران و علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات به سایت مدرسه عالی کسب و کار ماهان مراجعه  و يا با شماره ۰۲۱۸۸۴۰۱۳۱۳ تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *