معرفی شورای راهبردی 33 نفره اصناف مجلس شورای اسلامی

 منصور حسینی در واکنش به برخی اظهارنظرها در خصوص شورای راهبردی اصناف افزود: شورا الزاما هدف انتخاباتی ندارد و این افراد صنفی هستند که در مقاطع سرنوشت ساز بخصوص در مقاطع انتخابات به گونه ای اقدام می کنند که شایسته ترین افراد انتخاب شوند و بهترین ها سکان اداره جامعه بزرگ صنفی را برعهده بگیرند.
وی خاطرنشان ساخت: این حق هر “فرد” است تا در انتخابات فعالیت کرده و حق “کشور” است تا انتخاب شوندگان تا سرحد امکان شایسته ترین باشند.
دبیر فراکسیون اصناف مجلس افزود: طبیعی است کسانی که در کارنامه خود هیچ ردی از  اقدام ملی برای اصناف به جز حرف زدن و گلایه ها و انتقادها ازهمه ارکان کشور نیست و احتمالا منافع خود را با پرسش گری و شفافیت در مخاطره می بینند، با هر مجموعه ای که احتمال خطاب قرار گرفتن و سوال و جواب خواستن در آن استشمام شود، مخالفت کنند.
حسینی گفت: همه افراد صنفی فعال در موضوعات صنفی از یک صاحب بنگاه صنفی در دورترین نقطه کشور تا یک بازاری پایتخت نشین می توانند از مسولان اصناف پرسش کنند و مسئولان نیز باید با ارائه کارنامه خود به اصناف سطح محبوبیت خود را بسنجند.
وی افزود: انتخاباتی کردن شورا یک شیطنت است و قطعا اصناف نمی پذیرند که برخی برای فرار از پاسخگویی و با حذف رقیبان و تخطئه فعالان صنفی، فضا را برای انتخاب خود فراهم کند.
حسینی تصریح کرد: متصف کردن شورا راهبردی به مواردی که متاسفانه از ادبیات فاخری بهره مند نیست و بیان اوهام و مطالب خلاف واقع درشان مدیران اصناف نیست و اصناف انتظار دارند مشکلات جامعه صنفی را حل کنند و پاسخگوی عملکردشان باشند و با ارائه کارنامه شان به جای مطالبه از مجلس یا دولت، فضایی ایجاد شود تا عملکرد آنها سنجیده شود.
وی افزود: بارها در جلسات دولت و مجلس از همین آقایان پرسیده شده که شما برای اصناف چه کرده اید؟ چه برنامه ای را ارائه داده اید؟ کدام پیشنهاد را طراحی کردید؟ به عنوان یک مدیر چه کاری برای اصناف و کشور انجام داده اید؟
وی تاکید کرد: اینکه مدام به دولت و مجلس انتقاد کرد شیوه مدیریتی برخی از آقایانی است که متاسفانه هیچ کاری برای اصناف نکرده اند.
وی افزود: حال که شورایی از بطن اصناف ایجاد شده است و تلاش دارد تا با بهرگیری از همه ظرفیت ها به اتاق ها و مجلس و دولت کمک کند تا گره ها گشوده شود، اعتراض می کنند که چرا شورا تشکیل می شود؟
حسینی گفت: شما هم بروید و مجامع و شوراهای فکری تشکیل دهید و در کنار اتاق و مجلس تریبون های متعدد و منطقی ایجاد کنید و به داد اصناف برسید.
وی افزود: متاسفانه برخی از دوستان در این فضا با کمال بی انصافی فعالیت های بسیار پویا و تاثیرگذار فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی را زیرسوال بردند.
دبیر فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقایان کجا و در کدام دوره در اصلی ترین کمیسیون های تخصصی مجلس ساعت ها حضور می یافتند و ریزترین مطالبات اصناف را مطرح می کردند؟
وی افزود: اهانتی که در این دوره از طرف یک عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران به جایگاه مجلس و نمایندگان آن شد، در هیچ زمانی سابقه نداشته است.
وی تاکید کرد: ما در مجلس با هماهنگی شورای راهبردی اصناف ایران که آنها را از بهترین های اصناف و انسان هایی والا و دلسوز یافتیم و از سر کمک به مشکلات اصناف و ایجاد یک کریدور پایدار و مطمئن اصناف ایران و مجلس شورای اسلامی،33 نفر از افراد صنفی را فارغ از خط و ربط ها به عنوان شورای راهبردی اصناف مجلس انتخاب کردیم.
وی افزود: برخی که نه تعلق خاطری به اصناف و نه تعلق خاطری به مجلس دارند و نمی خواهند اقدامی صورت بگیرد؛ دست به کار شدند که فراکسیون تا حالا کجا بود؟
وی گفت: فراکسیون دو دوره در مجلس فعال است و جلسات بسیاری برگزار شده است شما در این مدت کجا بوده اید و برای اصناف چه کرده اید؟ در کدام نشست مجلس حضور داشتیدو با کدام نماینده شهرتان پیگیر مسائل اصناف بودید؟
وی ادامه داد: شورا با تاکید رئیس فراکسیون و  با حمایت دولت متشکل از نخبگان صنفی تشکیل شده است و هر یک از منتخبین که علاقه ای به حضور در شورا و رسیدگی به امور اصناف در قوه مقننه را دارند، می توانند به این جمع افزوده شوند و در قالب کمیته های متعدد فعالیت کنند.

فراکسیون اصناف تصریح کرد: در روز ده ها انجمن و تشکل صنفی برای پیگیری حقوق اعضایشان به مجلس می آیند و فراکسیون تلاش داشت این ارتباط را برای اصناف هموار و پایدار کند، اما این نوع رفتار از سوی برخی مسئولان تشکل های صنفی دور از چهارچوبها و قواعد و تاسف برانگیز است.
وی در پایان گفت: اسامی افرادی که از سوی فراکسیون اصناف مجلس انتخاب شدند؛ به این شرح است و فراكسيون اصناف مجلس شوراى اسلامى حق انتخاب حضور و مشاركت اين عزيزان را در شورا و در راستاى اعتلا و تجلى قابليت هاى جامعه و خانواده بزرگ اصناف براى نيل به اهداف اقتصاد مقاومتی به خودشان واگذار می کند.
آقایان محمد آزاد،محمود آموزگار، خسرو ابراهیمی نيا، علی اژدرکش، عبدالله اقبالی، اسماعیل الهیان، اسدالله احمدى شهريور، حبیب الله بشارتی، علی توسطى، یوسف جعفری، عبدالمجید جلالی، منصور حسینی، مرتضی حق پرست، محسن خردمند، حسین درودیان، علیرضا راسی،  ابوالفضل رجب زاده، عباس رمدانی، سید مهدی سجادی، حسن سلیمی، سید مجید شجاع، ابوالقاسم شیرازی، جلال الدین محمد شکریه، فرهاد عزت پور، جلیل غفاری رهبر، علی فاضلی، صادق فیض آبادی، ابوالقاسم کاشفی، محمدحسن کاظمی، حسین کریمی، محمدهادی کمالیان، سیدمهدی میرمهدی كمیجانى و قاسم نوده فراهانی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *