اعطای نشان سلام به سازمان ها، موسسات و شرکت ها به نشانه سلامت سازمانی

 

به گزارش خبرنگار ما؛ علی حکیم عطار دبیرکل و سخنگوی بنیاد سلام ضمن بیان مطلب فوق گفت: بنياد سلام و کرامت جهاني که به اختصار بنياد جهاني سلام ناميده مي شود سازماني مردم نهاد و داراي شخصيت حقوقي وقانوني مستقل غير دولتي وغير انتفاعي وغير سياسي است که فعاليت خود را آغاز کرد.

وي به تشريح برنامه ها واهداف بنياد فوق پرداخت و ياد آور شد: بنياد جهاني سلام سازماني سياست گذار، تصميم ساز، اجرايي و مشارکت محور است که براي تحقق جامعه جهاني سلام خدمات و مشاوره هاي خود را در حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، سلامت محيط زيست وعلوم نوين و فناوري هاي برتر ارائه می کند.

سخنگوی بنیاد با اشاره به  روز ۱۴ مرداد که روز کنفرانس جهانی سلام و اعطای جایزه نشان سلام است تصریح کرد: ما صاحبان مشاغل و کسب و کار، دانشگاهیان، سازمان ها، موسسات، شرکت ها، بنگاه های اقتصادی دولتی و خصوصی، سازمان های مردم نهاد و افراد، در جامعه جهانی سلام دور هم جمع می شویم تا برای نشر فرهنگ “سلام” برای صیانت از کرامت جهانی تلاش کنیم.

حکیم عطار خاطر نشان ساخت: این بنیاد سازمانی است مردم نهاد که قصد دارد از سال آینده نشان سلام را که بالاترین نشان برای سلامت سازمانی است، به سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌هایی که مدل سلامت سازمانی سلام را رعایت کرده باشند، اعطا کند. وی گفت: برای تشخیص این موضوع که کدام سازمان‌ها مستحق دریافت جایزه سلام هستند، معیارهایی نوشته شده است و اگر سازمان‌هایی بتوانند این معیارها را پیاده کنند، طی یک ارزیابی یا ممیزی می‌توان به آنها نشان سلام اعطا کرد.

وی در ادامه افزود: در واقع نشان سلام یک هویت است، یک هویت جهانی که می‌تواند یک نوع اعتماد را ایجاد کند؛ به این معنا که اگر فردی به سازمان دارای نشان سلام مراجعه کرد، این اعتماد و اطمینان برای وی ایجاد شود که آن سازمان از شاخص‌های درستی برخوردار است و به ارزش‌هایی پایبند است. هر سازمانی‌که دارای این شاخص‌ها باشد، نشان سلام را دریافت خواهد کرد.

حکیم عطار با بیان اینکه در کنار نشان سلام برای کالاها و محصولات علامت سلام در نظر گرفته شده است تاکید کرد: این علامت شاخص‌های خاص خود را دارد و ما هم شاخص‌هایی را در نظر می‌گیریم که اگر کالاها این شاخص‌ها را داشته باشند، می‌توانند علامت سلام را دریافت کنند.

 

وی ادامه داد:ما مروج صلح هستیم و نگاه سلام بر پایه تعاملات و مذاکرات بین المللی پایه ریزی شده تا بتواند ناشر فرهنگ کرامت جهانی و صلح انسانی شود.

سخنگوی بنیاد سلام همچنین گفت: بنیاد جهانی سلام با تکیه و باور به کلمه “سلام” که نام شریف خداوند و کلید تنظیم ارتباطات است، همدلی و همراهی همه را برای ترویج معنا و مفهوم سلام به عنوان قدرتمندترین واژه گفتمان برای ایجاد صلح و دوستی، آرامش و محبت در جهان خواستار است. حکیم عطار خاطرنشان ساخت: انسان ها در ارتباط و ملاقات هایی که با یکدیگر دارند از کلمه ای که معنی خوش آمدگـویی را دارد استـفاده می کنند و در این میان مسلمانان با گفتن “سلام” به یکدیگر خواهان خیرخواهی، سلامتی و آرامش برای طرف مقابل می باشند .

وی با اشاره به اینکه در قرآن نیز آیات بسیاری وجود دارد که در آن کلمه “سلام” با معانی همچون نام خداوند، درود و تهنیت، تسلیم شدن، صلح، آرامش، امنیت، سعادت، سلامت، خداحافظی و رحمت آمده است افزود: سلام يک برند ايراني است و به همين منظور در مردادماه سال آينده همايش بين المللي سلام را برگزار خواهيم کرد تا جهانيان بدانند ملت ايران به دنبال صلح و دوستي و سلامت براي همه جهانيان است .

سید سعید امامی مدیرعامل بنیاد سلام نیز در این نشست گفت: بنیاد سلام و کرامت جهانی که به اختصار “بنیاد جهانی سلام” نـامیده می‌شود، سـازمانی است مردم نهاد، دارای شخصیت حقوقی و قانونی، مستقل، غیر دولتی، غیر انتفاعی، غیرسیاسی و داوطلبانه که بر اساس احترام به کرامت انسانی، بدون تبعیض از حیث فرد، گروه، سازمان، قشر، نژاد، جنسیت، زبان و دین خدمات خود را به بخش های دولتی و خصوصی ارائه می کند. وی ادامه داد: به ترویج مفهوم “سلام” به عنوان قدرتمندترین واژه گفتمان در جهان تلاش کنیم.

امامی سلام را به عنوان قدرتمندترین واژه گفتمان برای ایجاد صلح و دوستی و راهبردی برای صیانت از کرامت جهانی و مسئولیت اجتماعی در تعاملات بین المللی دانست و ادامه داد: برای واژه سلام دکترینی تعریف کردیم که به معنای آن است که یعنی ارائه نظریه ای که تغییرات جهانی را طلب کند یعنی به دنبال ایجاد یک نظم جدید در سطح سازمانی، ملی و یا جهانی باشد.

وی ادامه داد: سعی می کنیم با ارائه راهکارها  به مسولان عالی رتبه کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه ها، سازمان های وابسته به دولت، شهرداری ها و بخش خصوصی که با مسائل و چالش های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت روبرو هستند، مفید باشیم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *